نائب رئیس انجمن سنگ آهن ایران:

اسکله‌های صادراتی کشور مناسب نیستند/ ظرفیت بندرعباس محدود است

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: در صورت رونق اقتصادی، بندرعباس دیگر پاسخگوی میزان درخواست ها نخواهد بود از این رو باید هم اکنون که در رکود هستیم کلنگ زنی را آغاز کنیم تا در دوره رونق با مشکل مواجه نشویم.

بهرام شکوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه علی رغم به حداقل رسیدن قیمت جهانی سنگ آهن، اما صادرات کشورهایی همچون برزیل و استرالیا با افرایش مواجه بوده است، اظهار داشت: عدم رقابت ما با کشورهای برزیل و استرالیا در بازار چین به دلیل مسائل حاکمیتی بر کشور همانند هزینه های بالای حمل و نقل و مناسب نبودن اسکله های صادراتی است.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تصریح کرد: به عنوان مثال در حمل دریایی هزینه هر تن از برزیل تا چین 7 دلار است در صورتی که کمترین هزینه پرداختی ما در هر تن 18 دلار بوده که حتی این مبلغ در مواردی به 35 دلار نیز رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید حمل و نقل جاده ای توسط اعضای صنف تقویت شود هرینه باربری 22 میلیون تن صادرات سال 92 را 150 میلیارد عنوان کرد.

شکوری به محدودیت ظرفیت بندر عباس و لزوم فعال کردن بندر چابهار اشاره کرد و گفت: در صورت رونق اقتصادی، بندرعباس دیگر پاسخگوی میزان درخواست ها نخواهد بود از این رو باید هم اکنون که در رکود هستیم کلنگ زنی را آغاز کنیم تا در دوره رونق با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار