"خمده" استخری در دل سنگها + تصاویر

"خمده" استخری طبیعی در دل سنگهای فیروزکوه یكی از دیدنی‌ترین نقاط این منطقه به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ خمده یكی از روستاهای سرسبز و دیدنی اطراف شهرستان فیروزكوه است. چشمه آب معدنی این روستا یكی از دیدنی‌ترین نقاط آن به حساب می‌آید كه 5 كیلومتر تا جاده فیروزكوه ـ زرین‌دشت فاصله دارد. 


بهترین فصل استفاده از این چشمه، فصل بهار و تابستان است. به دلیل وجود همین چشمه آب معدنی، همه ساله بازدیدكنندگان فراوانی از دیگر نقاط كشور به این روستا می‌آیند. 


خمده استخری طبیعی دارد. آبی كه از دل كوه بیرون می‌آید در این استخر كه دورش را سنگ‌چین كرده‌اند، جمع شده و قابل استفاده می‌شود. البته با كشیدن دیواری دور تا دور آن، هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند در ساعات مختلف از آب چشمه استفاده كنند. 


اگر شما هم قصد رفتن به این منطقه و دیدن مناظر و زیبایی‌های آن را دارید، برای دسترسی به این منطقه از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کرده و بعد از گذشتن از پردیس،بومهن و رودهن به فاصله 10 کیلومتر از فیروزکوه سمت راست تابلو "زرین دشت" دیده می‌شود , از این مسیر به اندازه 10 کیلومتر به سمت جنوب حرکت کرده به یک فرعی خاکی رسیده که تابلو ی  قدیمی "روستای خمده"کنارش نصب شده است ,پس از طی مسافت 5 کیلومتر از جاده خالی و عبور از پلی که از روی رودخونه رد می‌شود به چشمه آب معدنی خمده میرسید ,که از اینجا تا خود روستا کمتر از یک کیلومتر فاصله است.


خمده در فاصله تقریبی 30 کیلومتری "تنگه واشی" قرار گرفته است.


این منطقه زیبای تفرجگاهی به عنوان دومین نقطه گردشگری شهرستان فیروزکوه پس از منطقه توریستی تاریخی تنگه واشی مطرح بوده که به خصوص در فصل تابستان و ایام گرم سال پذیرای هزاران گردشگر است.


این چشمه علاوه بر زیبایی فوق‌العاده، خاصیت درمانی هم دارد.


استفاده‌کنندگان از آب این چشمه بر این باورند که آب آن برای بهبود امراض پوستی و و مفصلی همچنین سنگ کلیه موثر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.