قالیباف:

با تقویت فرصت ها می توانیم صنعت توریسم را در شهرمان معرفی کنیم/در تهران فرصت های خوب تاریخی و تفریحی متعددی داریم

شهردار تهران با بیان اینکه با تقویت فرصت ها می توانیم صنعت توریسم را در شهرمان مطرح کنیم، گفت: در شهر تهران فرصت های خوب تاریخی و تفریحی بسیاری داریم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدباقرقالیباف شهردار تهران در بازدید از ستاد گردشگری نوروزی در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید به ایرانی های سراسر دنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه تحولات مطلوبی در تهران ایجاد شده و به شهرهای مدرن دنیا که به لحاظ جذب توریست سرآمد هستند شباهت یافته است، شهرداری تهران برای جذب گردشگری چه سیاستی پیش رو دارد، بیان کرد: به هر حال بحث مربوط به گردشگری از فرصت های خوب هم به جهت فرهنگی و هم به جهت اقتصادی و هم به جهت معرفی شهر است که باید از آن استفاده مناسب شود.

وی همچنین ادامه داد: یکی از ضعف هایی که بنده معتقدم شهر تهران داشته است، این است که ما نتوانستیم شهر تهران را به توریست های خارجی و حتی به توریست های داخلی خوب معرفی کنیم. تهران ظرفیت های بسیار بالایی دارد. برای خیلی از عزیزان و هموطنان مان که در کشورهای خارجی زندگی می کنند و به تهران می آیند هم حتی پایتخت کشورمان خوب معرفی نشده است. همین امروز صبح عزیزی را ملاقات کردم که بیش از 48 سال بود در شیکاگو زندگی می کرد و حالا بعد از 5 ، 6 سال که به تهران آمده بود، واقعا تهران برایش بسیار جالب بود. تغییرات و زیرساخت ها و زیبایی های شهر او را مجذوب کرده بود، البته هوا هم  این روزها لطافت خاصی دارد که فضای تفرجگاه های شهر را دلپذیرتر کرده است.


شهردار تهران با بیان اینکه تلاش ما در این است که این فرصت ها را خوب معرفی کنیم، خاطر نشان کرد: ان شالله این فرصت ها را بیشتر تقویت کنیم تا هم به نوعی صنعت توریسم را در شهرمان معرفی کنیم و هم خدمات مناسب و مطلوبی به همه عزیزانمان چه برای میهمانان داخلی و چه برای میهمانان خارجی که به تهران می آیند و یا ایرانی های مقیم خارج از کشور ارائه دهیم.


وی با اشاره به اینکه در شهر تهران فرصت های خوب تاریخی و تفریحی داریم، گفت: تهران شهری است که ما در زمان واحد زمستان و تابستان و بهار و پاییز را با طی مسافت کوتاهی در اطراف شهر می توانیم شاهد باشیم.


قالیباف اضافه کرد: من اخیرا توریستی را دیدم که به تهران آمده بود و می گفت برای من جالب است که از بهترین هتلی که در آن اقامت دارم در کمتر از 25 دقیقه به محل اسکی می رسم، در صورتی که اگر در کوه های آلپ هم بخواهیم این کار را انجام دهیم، حتما باید یک سفر طولانی داشته باشم. به هر حال فرصت ها و زیبایی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی شهر تهران دیدنی است. امیدواریم که بتوانیم بیشتر از گذشته شهر و کشورمان را معرفی کنیم و از این نعمت بزرگ الهی و طبیعت زیبای تهران همه استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
 

 

برچسب ها: قالیباف ، توریسم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار