ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وظیفه اصلی بانک مرکزی، جلوگیری از تضعیف بانک‌ها است

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وظیفه بانک مرکزی این است که در مرحله اول از ورشکستگی بانک یا موسسه جلوگیری کند اما در صورت بروز مشکلی از محل دارایی‌ها و داشته‌های بانکی به سپرده‌گذار رد دیون کند.

ابوذر ندیمی نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بانک‌ها و موسسات دارای مجوز از سوی بانک مرکزی گفت: مجوز بانک مرکزی به معنای کنترل کامل است و علاوه بر این سپرده‌گذاری و ذخیره هم به معنی این است که اگر بانک بخشی از سرمایه خود را به بانک مرکزی می‌دهد برای روزهایی است که با مشکل رو برو می‌شود.  
 
وی در ادامه افزود: اگر بانکی با توجه به شرایط خاص ورشکست شود بخش عظیمی از منابع از طریق تبدیل دارایی‌ها و یا بازگشت سپرده‌ها حاصل می‌شود پس نباید ناامنی در خصوص بانک‌ها ایجاد کنیم.  
 
ندیمی تاکید بر مجوزدار بودن بانک‌ها را به دو دلیل عنوان کرد: بانک مرکزی باید کنترل نظارت لازم را بر بانک‌ها داشته باشد و علاوه بر این به بازگشت سرمایه سپرده‌گذاران کمک کند.  
 
نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مردم سپرده‌ای در یک مجموعه‌ پولی که دارای مجوز بانک مرکزی است، داشته باشند، به معنای این است که در زمان ورشکستگی با تادیه بدهی بانک مرکزی روبرو می‌شوند.  
 
ندیمی در پایان تاکید کرد: وظیفه بانک مرکزی این است که در مرحله اول از ورشکستگی بانک یا موسسه جلوگیری کند اما در صورت بروز مشکلی از محل دارایی‌ها و داشته‌های بانکی به سپرده‌گذار رد دیون کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، سرمایه ، منایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار