یک استاد طب سنتی عنوان کرد:

فواید شیر دادن به نوزاد + خواص آغوز

یک استاد طب سنتی گفت: مادران شیرده کمتر به سرطان سینه دچار می‌شوند. ترس زنان از اینکه شیردهی باعث از بین رفتن زیبایی آنها می‌شود،ترس جاهلانه است؛زیرا شیر دادن نوزاد هیچ نقص و خللی بر زیبایی مادر نخواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سید حسن ضیائی اظهار داشت: کیست سینه به توده غیر سرطانی است که احتمال بروز آن در غدد شیری یا مجاری غدد شیری است. کیست‌ها غالباً در دوران یائسه گی برطرف می‌شود.

به گفته وی کیست سینه از نظر حجم و اندازه نوسان دارد و در افراد متفاوت است. همچنین در ایام مختلف فرق می‌کند. قبل از قاعدگی و هنگام قاعدگی کیست سینه بزرگتر می‌شود.

این استاد طب سنتی افزود: کیست سینه دارای دو علامت است، یکی لمس کیست توسط خود زن و دیگری احساس درد در ناحیه کیست است و معمولاً اندازه آنها به 2،5 سانتی متر می‌رسد.

زنان شیرده کمتر به کیست سینه مبتلا می‌شوند

ضیایی عنوان کرد: گاهی عدم تعادل هورمون‌های زنانه و به خصوص هورمون‌های مترشحه از تخمدان موجب بروز کیست می‌شود و زنانی که به فرزند خود شیر می‌دهند احتمال بروز کیست سینه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: پس از تولد نوزاد غدد شیری شروع به ترشح می‌کند. متاسفانه برخی از مادران از دادن آغوز به نوزاد خود خودداری می‌کند و حال اینکه برای نوزاد تازه متولد شده بهترین غذاست. هر مادری که عمداً به نوزاد خود آغوز ندهد به بچه خود ظلم کرده است چون واکسن عمر بچه است.

آغوز واکسن عمر بچه است

این استاد طب سنتی گفت: آغوز سرشار از ویتامین‌ها و مواد ارزشمند است و یک مسهل طبیعی است و بدن نوزاد را از بروز بیماری‌ها ایمن می‌کند و روده‌های طفل از مواد ناپاکی که از بدن مادر در وی انباشته شده است پاک می‌کند و پس از مدتی به طور طبیعی که دوره شیرخوارگی کودک تمام شد غدد شیری سینه مادر نیز از ترشح باز می‌ماند.

ضیایی بیان کرد: با وجود شیرهای مصنوعی و اقسام شیرخشک‌های رنگارنگی که بازار تجارت دارو را پر کرده است؛ هیچ غذایی بهتر و سالم‌تر از شیر مادر برای نوزاد نیست.

شیر مادر کودک را از بیماری حفظ می‌کند

وی گفت: کودکانی که شیر مادر تغذیه می‌کنند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دوران کودکی محفوظ و مصون هستند و مادران شیرده, کمتر کمتر به سرطان سینه دچار می‌شوند.

این استاد طب سنتی بیان داشت: در زنانی که زایمان نکرده‌اند یا به فرزندان خود شیر نداده‌اند،بروز سرطان سینه بیشتر از زنان شیرده هستند. ترس زنان از اینکه شیردهی باعث از بین رفتن زیبایی آنها می‌شود،ترس جاهلانه است. شیر دادن نوزاد هیچ نقص و خللی بر زیبایی مادر نخواهد شد.

ضیایی خاطرنشان کرد: در طب جدید آمده است که 10 ماه تا یک سال شیردهی کافی است ولی در روایات آمده که 22 ماه به بچه شیر دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، شیر ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.