ساخت کلیک راست سفارشی با روشی ساده

تنظیمات منوی کلیک راست یا همان Context menu در رجیستری ویندوز قرار دارد که شما می‌توانید با ویرایش رجیستری ویندوز،تغییراتی را در منوی کلیک راست صورت بدهید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران،ویرایش منوی کلیک راست از طریق رجیستری کار پیچیده ای است.پس حتی اگر کاربر حرفه‌ای هم باشید به شما توصیه می‌کنیم از ویرایش رجیستری صرف‌نظر کنید.
 
در اینجا روش بهتر و ساده تری را برای این کار به شما معرفی می کنیم.
 
همانطور که می دانید برای ویرایش منوی کلیک‌راست نرم‌افزارهای مختلفی طراحی شده است که Right Click Enhancer یکی از نمونه‌های خوب این نرم‌افزارها است.
 
در ادامه تعدادی از بهترین میانبرهای کاربردی در کلیک راست ونحوه کار با این نرم افزار را به شما آموزش می دهیم.
 
کپی محتوا
 
اگر از آن دسته کاربرانی هستید که بیشتر با فایل‌های حاوی متون یا کدهای دستوری سر و کار دارید کپی محتوا یا Copy Contentمیانبری بسیار مفید برای شما خواهد بود.
 
این میانبر به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به بازکردن و انتخاب محتوای فایل متنی و پس از آن کپی کردن محتوا در حافظه موقت،فقط با یک کلیک‌راست روی فایل مورد نظر،گزینه‌ Copy Content را انتخاب کنید تا فایل متنی در حافظه‌ موقت ویندوز کپی شود.
 
 نحوه افزودن به منوی کلیک راست
 
برای افزودن این گزینه به منوی کلیک راست ‌باید پس از اجرای برنامه Right Click Enhancer روی ابزار Right Click Tweaker کلیک کرده و در پنجره‌ به‌نمایش درآمده علامت چک‌مارک گزینه‌ Copy Content را فعال کنید.
 
 
اجرا با مجوز مدیریت
 
با کلیک راست روی بیشتر فایل‌های اجرایـــی در سیستـم‌عامل وینـدوز، گزینــه‌ Run as administrator را مشاهده می‌کنید.با استفاده از این گزینه،عملیات اجرای فایل با دسترسی مدیر سیستم صورت می‌گیرد و فایل اجرایی هیچ محدودیتی در دسترسی به فایل‌های سیستمی یا اعمال تغییرات در آنها نخواهد داشت.
 
متاسفانه این گزینه فقط در کلیک راست روی فایل‌های اجرایی به‌نمایش در می‌آید و هنگامی که شما بخواهید یک فایل فشرده را در یک پوشه‌ سیستمی استخراج کنید با پیغام محدودیت دسترسی مواجه خواهید شد.با فعال کردن علامت چک‌مارک گزینه Run as administrator در ابزار Right Click Tweaker این مشکل رفع می‌شود و شما می‌توانید با کلیک راست روی فایل‌های فشرده نیز به گزینه مورد نظر دسترسی یابید.
 
God Mode
 
God Mode میانبری است که با یک ترفند ساده ایجاد می‌شود و پس از اجرا دسترسی به تمام بخش‌های تنظیماتی در سیستم‌عامل را در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
نحوه افزودن God Mode به منوی کلیک راست
 
فعال کردن چک‌مارک God Mode در ابزار Right Click Tweaker این گزینه را به منوی کلیک راست ماوس شما اضافه می‌کند.
 
نوع جدید در فایل جدید
 
یکی از گزینه‌های موجود در منوی کلیک راست،New نام دارد که گزینه‌های زیرمجموعه‌ای همچون Text Document, Shortcut وFolder را دارد و شما را قادر می‌سازد با کلیک راست در هر بخش از سیستم‌عامل یک پوشه، فایل، میانبر، فایل متنی و هر نوع فایل دیگری را که در منوی New وجود دارد، ایجاد کنید.
 
نحوه ویرایش منوی New
 
برای ویرایش این منو و گزینه‌های موجود در آن می‌توانید از ابزار New Menu Editor کمک بگیرید. با اجرای این ابزار فهرستی از انواع فایل‌های موجود در منوی New در بخشی که با علامت چک‌مارک سبز رنگ به‌نمایش درآمده‌اند در اختیار شما قرار می‌گیرد و فهرستی از انواع فایل‌های دیگر که در رجیستری سیستم‌عامل شما ثبت شده‌اند،در بخشی که با علامت ضربدر قرمز رنگ مشخص شده‌اند به‌نمایش در خواهند آمد.
 
شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های موجود در بخش True و کلیک روی آیکون False از نوار ابزار بالای نرم‌افزار،گزینه‌های موردنظرتان را از فهرست New حذف کنید.
 
با انتخاب هریک از گزینه‌های موجود در بخش False و کلیک روی گزینه‌ True از نوار ابزار بالای نرم‌افزار می‌توانید گزینه‌ دلخواهتان را به گزینه‌های موجود در منوی New اضافه کنید.
 
مقصدهای سفارشی
 
گزینه Send To از دیگر گزینه‌های پرکاربرد در منوی کلیک‌راست ماوس به‌شمار می‌رود. بیشتر کاربران به کمک این گزینه فایل‌های مورد نظر را به حافظه‌های فلش خود انتقال می‌دهند.
 
با اجرای ابزار Send To Manager می‌توانید گزینه‌های موجود در منوی Send To را حذف کنید یا با کلیک روی گزینه‌های Add file و Add folder،پوشه‌ها و فایل‌های موردنظرتان را به این منو اضافه کنید.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ماوس ، کلیک ، سیستم عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.