باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

راز حمله به ذخایر موشکی "یمنی"/موشک‌هایی که ارکان "آل‌سعود" را به لرزه درمی‌آورند

"انصارالله " به کمک موشک‌های "اسکاد" می‌تواند جنوب عربستان را هدف قرار دهد و این بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ قریب به یک هفته از تجاوز عربستان سعودی به "یمن" می‌گذرد و این کشور با هدف ایجاد یک حکومت دست نشانده و نابودی زیرساخت‌های "یمن" مبادرت به اقدام نظام نموده است.


تاکتیک انصارالله

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا "انصارالله" توان پاسخگویی به تهاجمات "عربستان" را دارد؟ پاسخ این سوال در تاکتیک "انصارالله" در "یمن" مربوط می‌شود که با تاکتیک پاکسازی داخلی از وجود تروریست‌های وابسته به "القاعده" و "عربستان" اقدامات لازم را انجام دهد.



راز حمله به ذخایر موشکی






 "نبی‌الله رشنو" کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با "شبکه‌ خبر " درباره تحولات "یمن" و تجاوز "عربستان" به این کشور با اشاره به مشکلات عدیده‌ عربستان و مصرف داخلی تجاوز به یمن برای سعودی‌ها اظهار داشت: آن‌ها ادعا دارند که مطالبه‌ شصت ساله خود را در سیطره بر "یمن" انجام می‌دهند و یمن به علت موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی و بهره برداری خاص آن برای "عربستان" و بقایای حاکمیتی "منصورهادی" در عدن حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی عربستان در صورتی که با سلاح‌های پیشرفته غربی تجهیز نشوند یک بستر مقابله برابر را برای ملت "یمن"، جریان انصار الله و مجموعه‌ نیروهای مردمی فراهم می‌کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به طغیانگری و قصد سرزمین‌گشایی و تهاجم علیه تمامیت ارضی یک کشور مستقل یادآور شد: بعید است که ظرف روزهای آینده شیب اتفاقات کند شود و عربستان عقب نشینی کند.

رشنو با بیان اینکه همراهی ائتلاف عربی غربی با عربستان و سکوت نهادهای بین‌المللی صحنه رقابت را در فضای ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک، تصریح کرد: "روسیه" هم اعلام کرده که آماده‌ی مقابله است که هر چند این موضوع می‌تواند تشریفات سیاسی باشد و حمایت آمریکا از عربستان عملاَ یک فضای رقابتی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موج گسترده قیام‌های مردمی در یمن که می‌تواند احیاگر جنبش‌های منطقه‌ای باشد، تأکید کرد: "منصور هادی" مطرح می‌کرد که جریان انقلابی صرفاَ شیعی است اما جریان امروز موج گسترده‌ی حضور اقشار و جریان‌های سیاسی مختلف را دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: آنچه که مسلم است نگاه سلطه طلبانه "عربستان" و بمباران با پیشرفته‌ترین بمب‌ها و کشتار فجیع مردم است که سبب شده تا مردم اعم از شیعه و سنی متحد شوند و هر چه طغیانگری عربستان افزایش یابد زمینه یک مقابله جدی فراهم می‌شود.

رشنو با اشاره به اقدام عربستان در راستای کمک به گروه‌های تروریستی در "یمن" و ورود نیروهای نظامی عربستان تأکید کرد: توقع این است که محافل بین‌المللی بر اساس قوانین وضع شده ورود پیدا کرده و ایفای نقش کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان با اشاره به اهمیت اندیشه شدن راهکاری مناسب برای حل بحران یادآور شد: اتحادیه‌ عربی که صرفاً "ناسیونالیستی" است در نهادهای بین‌المللی هزینه می‌کند.





 "مهدی شکیبایی" کار‌شناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با "شبکه یک سیما" درباره تحولات "یمن" و تجاوزات عربستان سعودی اظهار داشت: انقلابیون یمنی مطالباتی همچون برکناری حاکم مستبد، مبارزه با فساد و پاکسازی کشور از گروه‌های تروریستی که توسط عربستان و امارات پشتیبانی می‌شدند را داشته‌اند.  
 

وی ادامه داد: "انصارالله" توانمندی‌هایی دارد که به تجاوزات عربستان پاسخ دهد، اما امروز آنچه که مهم بوده، پاکسازی کشور از گروه‌های تروریستی است و اگر تجاوزات سعودی‌ها ادامه یابد، "انصارالله" پاسخ خواهد داد.  
 

تلاش برای پاکسازی "یمن" از گروه‌های تروریستی

کار‌شناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی و تمرکز "انصارالله" و کمیته‌های مردمی برای پاکسازی مناطقی که گروه‌های تروریستی حضور دارند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۴ روز از حملات می‌گذرد، ارتش، دولت و حاکمیت این تجاوزات را پاسخ ندادند که تمرکز آن‌ها کاملا حساب شده برای پاکسازی گروه‌های تروریستی است. 



حمله به زیر ساخت‌های یمن با موشک کلاس "فانتوم"

اما نکته‌ای که مطرح است این که عربستان سعودی از ذخایر موشک "اسکاد یمن" هراس دارد و بمباران گسترده هواپیماهای کلاس "فانتوم" سعودی‌ها علاوه بر این که زیرساخت‌ها را نابود و زنان و کودکان را آماج قرار داده حمله به ذخایر موشکی "اسکاد" را در دستور کار قرار داده است تا شاهزادگان سعودی بدون نگرانی اقدامات خود را پیگیری کنند.

راز حمله به ذخایر موشکی



سایت راشاتودی (RT) در این باره می‌نویسد: انفجار بزرگی در اثر حمله (هوایی) به سیلوی ذخایر موشکی "اسکاد (Scud)" به وقوع پیوست.

سایت تایمز آف اسرائیل (Times of Israel) درباره حمله هوایی ائتلاف عربی (عربستان سعودی و همپیمانانش) نوشت: ائتلاف عربی موشک‌های "اسکاد" را هدف قرار داده است. ائتلاف عربی معتقد است که 300 موشک اسکاد برای اهداف عمقی عربستان (از یمن) در نظر گرفته شده است.




راز حمله به ذخایر موشکی






*** موشک‌های کلاس اسکاد چه ویژگی‌های دارند؟

نشریه جینس (Janes) درباره موشک‌های کلاس "اسکاد" نوشت: کلاس‌های مختلف این موشک با طولی بین 10 تا 12.5 متر، وزن پرتاب 4.5 تا 6.5 تن، سرجنگی تکی، با توانایی حمل کلاهک متعارف یا نامتعارف، هدایت "اینرسی" (هدایتی که پارامترهای شتاب و سرعت مدنظر قرار می‌دهد)، سوخت یک مرحله‌ای و برد 180 تا 550 کیلومتر که ساخت "فدراسیون روسیه" است.



راز حمله به ذخایر موشکی


راز حمله به ذخایر موشکی





*** انصارالله چه گزینه‌هایی دارد؟

انصارالله می‌تواند به کمک موشک‌های اسکاد جنوب عربستان را هدف قرار دهد. با توجه به این که برد این موشک‌ها تا 550 کیلومتر است می‌تواند نقاط مهمی حتی پایتخت را هدف را قرار دهد. البته انصارالله در گام اول تمرکز بر داخل دارد تا بتواند با تروریست‌ها و "منصور هادی" به عنوان دولت مستبد مبارزه کند و قطعاً پاسخ "ریاض" برای انصارالله محفوظ خواهد بود.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
فعلا حکام نادان عربستان شدند بازی دست آمریکا و انگلیس !
یمن یک موشک شلیک می کند در بیابانهای عربستان می افتد اما کد خدا از فرصت استفاده می کند و با یک موشک قسمت زیادی از تسلیحات و هواپیماهای چند میلیارد دلاری عربستان را نابود می کند تا مجبور شود دوباره از آمریکا تسلیحات خریداری کند!
آخرین اخبار