مکان‌های تاریخی ایران/

بازدید از باغ ارم در شیراز + تصاویر

باغ ارم شیراز به عنوان یک باغ ایرانی بسیار زیبا و تاریخی در شهر قرار دارد و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،شیراز شهر راز ، شهری بسیار زیبا و مردم مهمان نواز است که جاذبه های زیادی در آن به چشم می خورد . یکی از این جاهای دیدنی در شیراز ، باغ ارم شیراز است. این باغ به عنوان یک باغ ایرانی بسیار زیبا و تاریخی در شهر قرار دارد و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی است. گیاهان و درختان بسیار زیادی در این باغ بسیار بزرگ وجود دارد که همه ساله گردشگران زیادی از آنجا دیدن می کنند و لذت می برند.

گیاهان و درختان باغ ارم بسیار بی نظیر و از تمام نقاط دنیا است و از گیاهان این باغ برای گیاه شناسی و طب دارویی استفاده می کنند.


تاریخ ساخت این باغ دقیقا مشخص نیست ولی به دست پادشاهی به نام شداد ساخته شده است.در زمان قاجاریه این باغ به مدت ۷۵ سال به دست سران ایل قشقایی افتاد. در این زمان عمارتی در این باغ ساخته شد که این عمارت هم اکنون نیز در باغ وجود دارد.

هسته مرکزی این باغ عمارتی است با معماری قاجاریه و به تقلید از سبک زندیه از نظر معماری، نقاشی، کاشی کاری و گچ بری از شاهکار های معماری است که جلوه ای باشکوه به باغ داده است.

عمارت دارای ۳ طبقه است. اتاق های طبقه زیر برای تابستان ساخته شده اند. ومحلی برای آرامش و استراحت و دارای تزییناتی با، کاشی‌کاری‌های رنگین است.در دو طبقه بالایی از ستون هایی استفاده کرده اند که تخت جمشید الهام گرفته اند.در پیشانی بنا، دو نیم‌ دایره در دو طرف، و یک تابلو بزرگ در وسط قرار گرفته که از ۳ هلال روی هم تشکیل شده‌است. این تابلو، تصاویری از شاهنامهٔ فردوسی و نبرد شاهان قاجار را نشان می‌دهد.





انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار