زورگیری از دانشجویان مقابل دانشگاه/ دلجویی شگرد پسران تبهکار + عکس

دستان تبهکاری کهاز دانشجویان اقدام به زورگیری می‌کردند، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع سرقت های مشابه که در تمامی آنها گروهی از سارقین جوان با موتورسیکلت های تیزرو اقدام به زورگیری ، موبایل قاپی ، کیف قاپی و گردنبندقاپی از شهروندان کرده بودند ، پرونده ای در این خصوص جهت شناسایی و دستگیری این گروه از سارقین خشن در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد . 

شیوه و شگرد سرقت ها : 
کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با بررسی شکایت بعمل آمده ی تعدادی از شکات و با توجه به مشخصات ارائه شده در خصوص سارقین ، اطمینان پیدا کردند که عمده سرقت های صورت گرفته توسط گروه مشخصی از سارقین انجام شده است . 

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در منطقه سعادت آباد در حال تردد با خودرو بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین ، از سمت راننده با آیینه ماشین تصادف کرد ؛ ترک نشین موتورسیکلت از موتور پیاده و جهت دلجویی به سمت من آمد اما در یک لحظه و در زمانیکه شیشه ماشین را پائین آورده بودم ، ناگهان به سمت من حمله ور شد و پس از قاپیدن گردنبند بهمراه همدست خود و در مسیر خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری شد " . 

مالباخته ای دیگر با اشاره به سرقت گوشی تلفن همراهش گفت : "در خیابان امام خمینی (ره ) – بعد از خیابان شیخ هادی ، ناگهان یک عابر پیاده اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه بنده کرد و چند متر جلوتر با دو موتورسیکلت که منتظر او بودند از محل فرار کرد " . 

مالباخته ای نیز در خصوص زورگیری گوشی تلفن همراهش عنوان کرد : "در منطقه صادقیه – خیابان شهاب در حال رفتن به دانشگاه بودم که ناگهان دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کردند " . 

زورگیری از دانشجویان مقابل دانشگاه/ دلجویی شگرد پسران تبهکار + تصاویر

یک جوان دانشجو نیز با اشاره به سرقت کیف همراهش گفت : "بالاتر از میدان پونک – جنب مجتمع دانشگاهی نیایش در حال تردد بودم که دو موتورسیکلت هوندا 125 با چهار سرنشین اقدام به قاپیدن کیف حاوی جزوات دانشگاهی ، کیف پول ، گوشی تلفن همراه و ... کردند ؛ این سارقین را قبل از خروج از درب دانشگاه سوار بر موتور مشاده کرده و به چهره آنها خیره شده بودم و به همین جهت قادر به شناسایی آنها هستم " . 

شناسایی چهار عضو گروه سارقین : 
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ها ، کارآگاهان اداره پنجم با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از مالباختگان بخصوص در خصوص "داشتن خال بر روی صورت یکی از سارقین" و یا "رنگ چشم یکی از سارقین" اقدام به چهره نگاری تصاویر سارقین کردند . 

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده و انجام چهره نگاری و نهایتا بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از اعضای گروه بنام مهدی . ر ( متولد 1367 ) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم کیف قاپی ، زورگیری و سرقت های مقرون به آزار و اذیت دستگیر شده بود . 

با شناسایی تصویر "مهدی . ر" ، شناسایی دیگر همدستان وی در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و مشخص شد که "مهدی" پس از آنکه در اسفندماه سال 1392 از زندان آزاد شده ، مجددا و با همدستی سه مجرم سابقه دار دیگر شهرستان اسلامشهر بنام های "فرشاد"  ( متولد 1369 و دارای سابقه سرقت از سال 88 ) ، "مهدی" ( متولد 1371 و دارای سابقه سرقت از سال 1391 ) و "بهرام" ( متولد 1370 و دارای سابقه سرقت مقرون به ازار و اذیت ) اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین بعنف کرده است . 

دستگیری اعضاعی گروه و اعتراف به دهها فقره سرقت : 
با شناسایی مخفیگاه هر چهار عضو این گروه از سارقین در منطقه اسلامشهر ، هماهنگی های لازم قضایی با شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر چهار متهم طی چهار عملیات همزمان ، در شهرستان اسلامشهر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 

متهمین و بویژه سرکرده گروه (مهدی) که چاره ای جز اعتراف نداشتند صراحتا به دهها فقره سرقت به شیوه های مختلف موبایل قاپی ، زورگیری ، کیف قاپی و گردنبندقاپی در تمامی مناطق تهران اعتراف کردند . 

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت در عمده مناطق شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پایس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار