در حاشیه کنفرانس کویت صورت گرفت

ديدار امير عبداللهيان با وزير خارجه نروژ و رئیس صلیب سرخ جهانی

«امیرعبداللهیان» در ادامه دیدارهای خود با مقام‌های شرکت کننده در کنفرانس كويت با وزیر خارجه نروژ نیز ديدار و در خصوص تحولات یمن، سوریه و عراق گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «امیرعبداللهیان» در ادامه دیدارهای خود با مقام‌های شرکت کننده در کنفرانس كويت با وزیر خارجه نروژ نیز ديدار و در خصوص تحولات یمن، سوریه و عراق گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به موضع معتدل و قابل قبول  اتحادیه اروپا در خصوص عملیات نظامی نیروهای خارجی علیه یمن، خواستار نقش فعال تر اتحادیه اروپا برای پایان دادن به حملات نظامی علیه شهروندان بمنی و اغاز گفتگوها بین اطراف مختلف این کشور شد.

ملاقات امير عبداللهيان با رئیس صلیب سرخ جهانی
 
معاون عربی و افریقا وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به اوارگان سوریه در کویت با پیتر مورر رئیس صلیب سرخ جهانی  دیدار و در خصوص چکونگی رساندن  کمک های انسان دوستانه به سوریه و یمن گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح وضعیت خطیر بوجود امده در یمن بر ضرورت گشودن مسیری امن (خط سبز ) برای ارسال کمک های  فوری دارویی و غذایی به مردم یمن تاکید کرد.

وی ضمن اعلام امادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن خواستار توقف فوری عملیات نظامی نیروهای خارجی علیه کشور بمن و جلوگبری از کشتار مردم ان کشور شد.

پیتر ماورر رئیس صلیب سرخ نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات صلیب سرخ در عراق ,سوریه ,لبنان ,اردن و فلسطین ارائه کرد.

رئیس صلیب سرخ از روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با ICRC (کمیته بین المللی صلیب سرخ  ) تشکر و قدرانی کرد.

پیتر ماورر  افزود: ما نسبت به ايجاد مسير امن در ارسال كمك هاي انساني به مردم يمن، در حال برنامه ريزي و تلاش هستيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، معاون ، وزیر ، خارجه ، یمن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار