آشنایی با مهاجمان تاریخ ساز در لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر انگلیس تاکنون بازیکنان صاحب نام و با استعدادی را با جهان فوتبال معرفی کرده است که نام برترین مهاجمان تاریخ این ورزش هم در میان آنها به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در انتخاب برترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر فوتبال انگلیس از ابراز نظر کارشناسان، مربیان و هواداران فوتبال استفاده شده است جالب آنکه بر خلاف تصوراولیه نام سرخیو آگوئرو، لوییز سوارز و یا رودفن نیسکروی در میان 10 نفر اول فهرست بهترین مهاجمان پرورش یافته در لیگ انگلیس قرار ندارد. 

در ادامه 10 مهاجم برتر و گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس آمده است:

1- تیری آنری(آرسنال): ملی پوش سابق تیم فوتبال فرانسه بخش اصلی فعالیت حرفه‌ای خود را در باشگاه آرسنال سپری کرد و 175 گل به ثمر رساند. هر چن تعداد گلهای زده آنری به اندازه آلن شیرر، اندی کول و یا وین رونی نیست اما فراموش نکنید آنری در مدت زمان کوتاه‌تری به این آمار دست یافت. 

گلهای آنری اغلب بسیار زیبا و هنرمندانه بودند و همین باعث شد همیشه در ذهن هواداران به فوتبال باقی بماند و درصدر فهرست ما قرار داشته باشد. آنری در لیگ برتر انگلیس 77 پاس گل داد و 3 مرتبه برترین بازیکن سال شده و 4 مرتبه جایزه کفش طلای لیگ انگلیس را به خود اختصاص داد. 

2- آلن شیرر ( ساوتهتن، بلک برن، نیوکاسل): او یک پسربچه مدرسه‌ای بود که وارد جهان فوتبال شد، ملی پوش سابق تیم فوتبال انگلیس بالغ بر 260 گل در تمامی رقابتهای لیگ برتر جزیره به ثمر رساند. شیرر در سه فصل متوالی برنده جایزه کفش طلا شد و در فصل 1993-1994 با 31 گلی که برای نیوکاسل به ثمر رساند توانست این تیم را نائب قهرمان لیگ برتر کند، عنوانی که دیگر هر گز برای نیوکاسل تکرار نشد،‌دستمزد وی در باشگاه نیوکاسل 15 میلیون پوند بود که درآن دوران رکورد جدیدی به حساب می‌آمد. 

3- اریک کانتونا (منچستر یونایتد): یک ملی پوش فرانسوی دیگر نام خود را در لیگ برتر فوتبال انگلیس جاودانه کرد. به او لقب کینگ کانتونا به معنی پادشاه داده بودند . شیاطین سرخ فقط با مبلغ 1.2  میلیون پوند کانتونا را خریده بودند که معادل دستمزد 6 ماه مهاجمان حال حاضر فوتبال می‌باشد. 
کانتونا در رسیدن یونایتد به عنوان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی نقش بسزایی ایفا کرد. او 
سرانجام در سال 19997 اعلام بازنشستگی کرد. 

4- دنیس برکمپ( آرسنال): او یک نمونه کامل و ایده‌آل فوتبال به سبک هلندی بود برگلمپ یک مهاجم تمام عیار و همزمان یک مدافع سرعتی بود برگکمپ معتقد بود اگر شما کار دفاعی را به خوبی آموخته باشید در هنگام حمله می‌توانید فکر مدافعان حریف را خوانده و از نقاط ضعف آنها استفاده کنیدباشگاه آرسنال 3 مرتبه در امضاء قرار داد با برگکمپ رکورد بالاترین دستمزد را شکست اما این مهاجم هم در خرج کردن پولهایش دست و دلباز بود. 
برگکمپ تحت هدایت آرسن ونگر در هر دو قهرمانی سالهای 1997-1998 و 2001 – 2002 حضور داشتند. 

5 - وین رونی( اورتون، منچستر یونایتد): کاپیتان فعلی تیم ملی انگلیس و باشگاه یونایتد کار خود را از 16 سالگی در باشگاه اورتون آغاز کرد. 
رونی خلی زود پیشرفت کرد و قبل از 18 سالگی به تیم ملی بزرگسال انگلیس دعوت شد و در بازیهای یورو 2004 درخشید. 
او برای منچستر یونایتد 161 گل به ثمر رساند و در 313 بازی حضور داشت. رونی همراه با شیاطین سرخ به 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر،‌2 جام حذفی و یک لیگ قهرمانان اروپا رسید. 

6- اندی کول(نیوکاسل، منچستر یونایتد، بلک برن، فولهام، منچستر سیتی، پورتسموث): او با 187 گل زده در رتبه دوم دومین گلزن برتر تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد. کول معمولا در سمت راست زمین بازی می‌کرد دارای رکورد 68 گل زده در84 بازی انجام شده برای نیوکاسل است. انتقال 7 میلیون پوندی او به یونایتد در سال 1995 یک رکورد تاریخی در لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رفت. اندی کول تحت مربیگری الکس فرگوسن ب 5 قهرمانی لیگ برتر، 2 جام حذفی و یک لیگ قهرمانان اروپا رسید. 

7- دیدیه دروگبا(چلسی): دروگبا هم از آن دسته فوتبالیستهایی است که سالهای اصلی دوران فعالیت خود را وقف یک باشگاه کرد. او شناته ترین چهره باشگاه چلسی است و در اکتبر 2012 از سوی هواداران به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ این باشگاه انتخاب شد دروگبا به کابوس تمام مدافعان حاضر در لیگ فوتبال انگلیس تبدیل شده بود زیرا هر بار به شیوه‌ای جدید گل می‌زد. 

8- مایکل اوون ( لیورپول، نیوکال، منچستر یونایتد، استرک سیتی): اوون در سال 1997 زمانیکه فقط 17 سال سن داشت اولین گل خود در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس را به ثمر رساند. رکورد گلهای زده اوون برای لیورپول در تمامی 7 فصل حضورش در کنار قرمز‌ها چشمگیر بود،‌تعداد گلهای زده او به ترتیب 18، 18، 11، 16، 19، 19، 16 بوده است اوون در مجموعع 118 گل در تمامی رقابت‌های لیگ برتر به ثمر رساند. او برای مدت کوتاهی بازی در رئال مادرید را هم تجربه کرد.

9- ایان رایت ( آرسنال،‌وستهام): ایان کار خود را از باشگاه کریستال پالاس شروع کرد و 90 گل برای این تیم به ثمر رساند. همین امر موجب شد باشگاه آرسنال حاضر شود در سال 191 قرار داد 2.5 میلیون پوندی که در آن زمان یک رقم بالا محسوب می شد با ایان رایت امضا کند.
روند گلزنی های رایت در آرسنال هم ادامه داشت و طی 6 فصل 1.4 گل برای توپچی‌ها به ثمر رساند.

10- رابی فاولر(لیورپول، لیدزیونایتد، منچستر سیتی، بلک برن): فاولر جوان در یک خانواده کارگری متولد شد و برای نخستین مرتبه درسال 1993 بازی در یک لیگ فوتبال حرفه‌ای را تجربه کرد اما در فصل بعد(1994-1995) 25 گل زده و فصل 1995-1996 هم 28 گل به نام خود ثبت کرد. از زیباترین گلهای فاولر می‌توان به زدن 2 گل با فاصله زمانی چهار دقیقه به آرسنال اشاره کرد که جلوی چشمان هزاران هوادار لیورپول در آنفیلد به ثمر رسید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار