بهای نفت در بازار آسيا با کاهش همراه شد

تحليل‌گران گزارش‌های منتشر شده درباره ميزان ذخاير نفتي آمريکا و ادامه مذاکرات برنامه هسته اي ايران را از عوامل کاهش بهاي نفت در آسيا برشمردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بر اساس اين گزارش، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت 52 سنت کاهش يافت و به بشکه اي 49 دلار و 57 سنت رسيد. 

بهاي نفت برنت درياي شمال نيز با 50 سنت کاهش بشکه اي 56 دلار و 60 سنت معامله شد. 

مايکل مک کارتي تحليل گر ارشد در موسسه سي ام سي مارکتيز در سيدني اعلام کرد: بهاي نفت در‌ آستانه تعطيلات کمي کاهش يافته است. 

مک کارتي همچنين گفت دلالان همچنين در تلاش براي بررسي جديدترين گزارش وزارت انرژي آمريکا درباره ميزان ذخاير نفت خام اين کشور هستند که روز چهارشنبه منتشر شد. 

اين گزارش که مربوط به هفته منتهي به 27 ماه مارس است نشان دهنده افزايش در ميزان ذخاير نفت خام آمريکا و رسيدن آن به رکورد جديد 471 ميليون و 400 هزار بشکه است. 

در اين گزارش در عين حال به کاهش نسبي توليد نفت خام در آمريکا اشاره است . مک کارتي گفت: کاهش ميزان توليد نفت خام در آمريکا سبب اميدواري در اين باره مي شود که عرضه بيش از حد نفت در بازارها را مي توان تحت کنترل در آورد و سبب افزايش بهاي نفت شد.

وی افزود مذاکرات بين ايران و قدرت هاي جهان نيز همچنان در کانون توجهات قرار دارد. لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه پس از بازگشت به لوزان براي پيوستن مجدد به مذاکرات هسته اي اعلام کرد: تنها چند قدم با خط پايان فاصله داريم اما به خوبي آگاهيم که چند قدم پاياني دشوارترين مرحله هستند.

آمريکا، چين، انگليس، روسيه، فرانسه و آلمان اميدوارند دست يابي به توافق نامه جامع هسته اي - که قرار است تا روز 30 ماه ژوئن نهايي شود - سبب محدود شدن قابليت هاي هسته اي ايران شود. جمهوري اسلامي ايران در ازاي اين امر خواستار لغو تحريم هايي شده است که به اقتصاد آن آسيب وارد کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، آسیا ، بهای ، نفت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار