رئیس پلیس راهور ناجا:

75 درصد مسافران نوروزی به مبادی اولیه بازگشته‌اند/ کاهش 12 درصدی تصادفات نوروزی

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش 12 درصدی تصادفات در نوروز امسال گفت: در عین حال شمار کشته های سر صحنه تصادفات نوروزی نیز 11 درصد کاهش داشته است.

بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد/ تهران، اصفهان و خراسان رضوی پرتصادف‌ترین استان‌هابه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: از روز چهارشنبه 12 فروردین تمامی نیروهای پلیس راهور برای تسهیل بازگشت مسافران نورزی در آماده باش کامل هستند.

مؤمنی تصریح کرد: در حال حاضر 75 درصد مسافران نوروزی به مبادی اولیه بازگشته‌اند و 25 درصد باقی‌مانده نیز طی امروز و فردا به منازل خود باز می‌گردند.

وی با اشاره به این که طرح نوروزی تا پایان روز 15 فروردین ادامه دارد، تأکید کرد: خوشبختانه مردم زمان بازگشت سفرهای خود را توزیع کردند و مدیریت بازگشت بین روزهای 12 تا 14 فروردین اتفاق افتاده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که خوشبختانه در نوروز امسال تصادف دسته جمعی نداشتیم تصریح کرد: در عین حال بیشترین تصادفات در استان های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان رخ داده است.

به گفته سردار مومنی استان های اصفهان، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و تهران بیشترین کاهش تصادفات را در نوروز امسال نسبت به سال گذشته داشتند.

وی با بیان این که 40 درصد از تصادفات نوروز از شکل واژگونی بوده است خاطرنشان کرد: خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو و سرعت و سبقت غیرمجاز مهمترین علل بروز تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد و در هفته دوم شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی با اشاره به کاهش 11 درصدی کشته های سر صحنه تصادفات نوروز امسال تصریح کرد: در عین حال بر اساس آخرین آمارها تصادفات نیز در این مدت 12 درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام این که مثلث پلیس، رسانه و مردم در نوروز امسال شکل گرفت و موجب کاهش تصادفات شد افزود: توجه مردم به پیام‌های پلیس موجب شد پرحجم‌ترین عملیات ترافیکی سال با موفقیت انجام شود.

سردار مومنی با اشاره به بارش نزولات آسمانی در ایام نوروز 94 گفت: همین امر موجب رانش زمین، جاری شدن سیلاب و انسداد چندین مرتبه ای محورهای شمالی شد که جا دارد از مسافرانی که در این محورها به زحمت افتادند و تغییر مسیر دادند و یا ترافیک جاده ها را با صبوری تحمل کردند تقدیر و تشکر و عذرخواهی نمایم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بار ترافیک در خروجی استان‌های شمالی، خراسان رضوی و هرمزگان پرحجم است، همچنین خروجی و ورودی استان‌های فارس، اصفهان، قم و تهران بار ترافیکی پرحجمی دارد،

سردار مؤمنی از رانندگان خواست بازگشت از سفر خود را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند و اگر هنوز بازنگشته‌اند، سفر خود را شنبه انجام دهند ضمن این که رانندگان نباید فرصت کم را با سرعت زیاد جبران کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار