عرق والیبالی‎ها خشک شد! پس پاداش‎ها چه شد؟

با وجود اینکه تیم ملی والیبال در میان تمامی رشته‎های توپی و گروهی توانسته در سطوح مختلف جهانی درخشش داشته باشد ولی هنوز مسئولان وزارت‎ورزش‎وجوانان به وعده خود در خصوص پرداخت پاداش‎ها عمل نکرده‎اند.

وزارتی‎ها، عرق والیبالی‎ها خشک شد! پس پاداش‎ها چه شد؟به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ضربالمثلهای ایرانی آمده است که؛ تا عرق یک نفر خشک نشده به وعده مالی که به او دادهاید جامه عمل بپوشانید. این رسمی است که از دیرباز تاکنون در تمامی عرصهها و مشاغل حفظ شده و تقریبا به یک قانون کاری تبدیل شده است.

حدود 4ماه پیش(24 آذرماه سال1393) بود که در جلسه هیات دولت تخصیص پاداش یکونیم میلیارد تومانی به تیم ملی والیبال جهت حمایت و تشویق اعضای این تیم تصویب شد.

در متن این خبر آمده بود که؛ «در راستای حمایت و توجه دولت تدبیر و امید به قهرمانان و افتخار آفرینان عرصه ملی، در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر حسن روحانی، مصوب شد که به پاس حمایت و تشویق اعضای تیم ملی والیبال کشورمان و سال سختی که برای والیبال ایران رقم خورد و با چهارمی لیگ جهانی از بین 28 تیم و ششمی قهرمانی جهان از بین 24 تیم که برای نخستین بار در تاریخ اتفاق افتاد، مبلغ 15 میلیارد ریال معادل یک و نیم میلیارد تومان جهت پاداش به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده شود.»

اکنون که والیبال با کسب افتخارات اخیر پرافتخارترین ورزش گروهی ایران به حساب می‌آید و با توجه به سال سختی که در مسابقات لیگجهانی، جام جهانی و قهرمانی آسیا در پیشرو دارد نیازمند این توجهات و حمایت‌های ملی است و اقدامات تشویقی مسئولان می‌تواند روحیه و انگیزه دو چندانی را به مردان والیبال ایران برای رسیدن به قله‌های افتخار والیبال دنیا به نام ایران دهد.

تیم ملی والیبال ایران از ابتدای سال(15فروردین ماه) تمرینات خود را برای حضور در مسابقات لیگ جهانی، جام جهانی و قهرمانی آسیا آغاز می کند در این پرسه بلند مدت و طولانی همگان اعم از افراد اهل فن، مسئولان و مردم همگی از تکتک بازیکنان توقع مدالآوری و درخشش دارند که البته توقع بی جایی هم نیست اما آیا همین افراد هم در مقابل ملیپوشان به رفتار و قولهای خود پایبند هستند؟

مدتهاست که از درخشش بازیکنان تیم ملی والیبال در عرصه های مختلف به خصوص مسابقات جهانی و آسیایی میگذرد. در خلال هر یک از این رقابتها مسئولان وزارت ورزش و جوانان وعدههایی را در قالب پرداخت پاداش به ملیپوشان دادهاند ولی متاسفانه تاکنون هیچیک از آنها عملی نشده است و این مساله ستارههای تاریخساز ایران را دلسرد کرده است البته بازهم میگوییم توقع آنها بیمورد نیست.

در زمان حضور تیم ملی والیبال در لیگ جهانی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون در نامه‌ای از وزیر ورزش و جوانان خواست در صورت صعود این تیم به مرحله نهایی مسابقات به هر کدام از بازیکنان یک حواله خودرو اهدا شود و وزیر نیز در سخنان خود این قول را به رئیس فدراسیون و ملیپوشان داد.

پس از صعود تیم ملی به مرحله نهایی لیگ جهانی و قرار گرفتن در جایگاه چهارم این مسابقات که نتیجه‌ای درخشان برای والیبال ایران محسوب می‌شد این قول عملی نشد تا اینکه در جریان مسابقات قهرمانی جهان و پس از صعود ملی پوشان به جمع شش تیم برتر رقابت‌ها، گودرزی(وزیر ورزش و جوانان) در تماس تلفنی با سرپرست تیم ملی اعلام کرد:«از قول وی به بازیکنان بگوید که حواله‌ها پرداخت می‌شود»، خوش خبر هم در اتوبوس این خبر خوشحال کننده را به بازیکنان داد.

پس از مسابقات قهرمانی جهان، تیم ملی برای حضور در بازیهای آسیایی راهی اینچئون شد و تیم ملی والیبال ایران قهرمان شد تا تعداد طلاهای کاروان ورزشی کشور به بالاترین رقم پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برسد اما بازهم خبری از پرداخت حواله خودرو به بازیکنان نشد.

قصه بدقولیها به همینجا ختم نمیشود بلکه بازیکنان تیم ملی و فدراسیون نتوانسته‌اند پاداشی که فدراسیون بین‌المللی والیبال برای حضور آنها در لیگ جهانی در نظر گرفته است را هم دریافت کنند چون سازمان صدا و سیما همچنان پول مربوط به حق پخش تلویزیونی لیگ جهانی سال 2014 را به فدراسیون بین‌المللی پرداخت نکرده است و این عدم پرداخت پول حق پخش تلویزیونی نه تنها مانع دریافت پاداش ملی پوشان شده ، بلکه یکی از دلایل از دست رفتن میزبانی ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی 2015 نیز است.

صدا و سیما باید در تاریخ های 12 فروردین و 11 اردیبهشت هر بار 120 هزار دلار و در تاریخ 11 خرداد 110 هزار دلار و در مجموع 350 هزار دلار به فدراسیون بین‌المللی پرداخت می‌کرد که این اتفاق پس از گذشت حدود یک سال از این تاریخ‌ها هنوز عملی نشده است.

حال که والیبال علاوه بر آنکه یک برند ورزشی باشد به یک عنوان اجتماعی در سطوح مختلف تبدیل شده چرا مسئولان میخواهند با این بدقولیها تمام زحمات والیبالیستها را زیرسوال ببرند؟

شنیده میشود؛ قرار است پولهایی که به حساب وزارتخانه واریز شده، بدون کم و کاستی به خزانه بازگردانده شود اگر این گفته حقیقت داشته باشد از مسئولان تنها یک سوال داریم که در پس آن هزاران جواب و فکرهای بد نهفته است. چرا؟؟

حال بخوانید گفتههای افتخارآفرینان ایران را در خصوص این بدقولیها؛

موسوی: نگران نیستم

سرعتیزن تیم ملی در این خصوص میگوید: در تمام ماه‌های اخیر که بازی داشتیم و نتیجه گرفتیم سر جمع به ما 15 میلیون تومان پاداش داده‌اند نه بیشتر. نه خبری از ماشین بوده و نه چیز دیگر. البته قول دادند که پاداش خوبی در آینده بدهند و چون پارسال به قول خودشان عمل کردند نگران نیستیم.

فرهاد ظریف: با قول که نمیشود زندگی کرد

لیبروی تیم ملی والیبال اظهارداشت: عدم پرداخت پاداشها در حالی است که در لیگ جهانی چهارم، در مسابقات جهانی ششم شدیم و در بازی‌های آسیایی هم عنوان قهرمانی را کسب کردیم، اما هنوز هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم. مسئولان قول‌هایی داده‌اند، اما من نمی‌توانم که با قول زندگی کنم، امیدوارم این موضوع زودتر انجام شود تا ما هم بتوانیم برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنیم.

محمودی: توقع عملی کردن به وعدهها را داریم

قطرپاسور تیم ملی یادآور شد: این مبلغ هم پول پاداش تیم ملی در لیگ جهانی بود که فدراسیون جهانی باید به ما می‌داد، اما نمی‌دانم که این پول به چه اسمی به ما پرداخت خواهد شد. بعد از لیگ جهانی ما نفری 10-15 هزار دلار از فدراسیون جهانی طلبکار بودیم که به خاطر مشکلاتی که بود پرداخت نشد. فکر می‌کنم مسئولان این مبلغ را جایگزین پول فدراسیون جهانی کرده‌اند که البته همین پول هم به دستمان نرسیده است. هرچند وقت یک بار خبری می آید که حواله‌ها امضا شده و این پروسه همچنان در جریان است و چیزی به دست‌مان نرسیده است. نسبت به زحمتی که بازیکنان کشیدند این پاداش ها چیز مهمی نیست، اما این قول را وزیر ورزش داده و ما توقع داریم که به وعده‌هایش عمل کند.

آرمین تشکری: راحت بگویند نمیخواهیم بدهیم!

دفاعوسط همدانی تیم ملی با اشاره به اینکه اگر نمی‌خواهند چنین اتفاقی رخ دهد راحت بگویند، بیان کرد: برای یک ورزشکار حرفه‌ای اتفاق خوب این است که همان روزهای کسب افتخار تجلیل صورت گیرد نه اینکه قول‌ها روی زمین بماند و چند ماه بعد هم هیچ اتفاقی صورت نپذیرد.

گزارش از: انسیه ورزنده


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار