راهنمای خرید کاغذ دیواری

پیش از آنکه هزینه زیادی را متحمل شوید، با در دست داشتن این اطلاعات می توانید کاغذ دیواری را انتخاب کنید که سال های سال برایتان قابل استفاده و همچنان دوست داشتنی باشد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، کاغذ دیواری (نسبت به رنگ امیزی)، تغییر  و تحول بیشتری به ظاهر یک اتاق می دهد، و با تنوع قابل توجهی که در طرح، رنگ و جنسیت دارد امکانات زیادی مطابق با سلیقه شما در اختیارتان قرار می دهد. اما با در نظر گرفتن هزینه خرید و اهمیت نصب حرفه ای، خرید کاغذ دیواری ریسک بزرگی است. اگر همیشه وسوسه خرید کاغذ دیواری داشته اید اما به همین دلایل از آن چشم پوشی کردید، راهکارهای ما می تواند بسیاری از عوامل تردیدتان را برطرف کرده و به شما در انتخاب کاغذ دیواری مناسب کمک کند.   
 
 تصاویر زیادی جمع آوری کنید
 
اگر تابحال اینکار را انجام نداده اید شروع کنید به جمع آوری تصاویری از اتاق هایی با کاغذ دیواری دلخواهتان. می توانید این تصاویر را از بروشورها، مجلات و اینترنت تهیه کنید. توجه کنید معمولا چه طرح و نقش هایی شما را بخود جذب می کند. آیا از موتیف های چینی خوشتان می آید؟ آیا بیشترِ تصاویری که جمع آوری کردید از منظره و گل و پرنده است و یا گرافیکی و فانتزی؟ ساده و لطیف است و یا شلوغ و پر نقش و نگار؟ اگر بتوانید در میان این تصاویر، فضای دلخواهتان را پیدا کنید قدم اصلی را برداشته اید.
 
 
 
 به دنیال سبکی باشید که با آن راحت تر هستید
 
فرقی نمی کند مدرن پسند باشید و یا طرفدار سبک سنتی، حتما می توانید کاغذ دیواری پیدا کنید که کاملا مطابق سلیقه تان باشد؛ پس لزومی ندارد خود را مجبور به انتخابی کنید که کاملا مورد پسندتان نیست. دقت کنید معمولا مجذوب چه رنگ، طرح و نقش، و سبک هایی می شوید و به دنبال مدهای گذرایی نباشید که با سبک شخصی تان سازگار نیستند. باید طرحی را انتخاب کنید که سال ها دوستش داشته باشید.    
 
 
 طرح های ملایم را بیشتر می پسندید و یا برجسته؟
 
صرفنظر از سبکی که به آن متمایل هستید حتما اولویتی برای پررنگ یا ملایم بودن طرحتان دارید. شاید سبک کانتری (Country Style) را ترجیح دهید یا از سبک مدرن یا سنتی خوشتان بیاید، اما ترجیح می دهید لطیف تر باشد (یعنی بافت، بیشتر از رنگ یا نقش به چشم بیاید) یا طرح های درشت و پررنگ مورد پسندتان باشد. «نقش و رنگ» در حسی که در پایان پیدا خواهید کرد، تاثیر قابل توجهی می گذارد.    
 
یک نمونه بگیرید و با آن زندگی کنید
 
حتی مهم تر از تستِ رنگ (که از نظر مالی هزینه خاصی ندارد)، داشتن نمونه کاغذ دیواری یک ضرورت است. آن را به قسمتی از اتاق که قرار است کاغذ نصب شود، بچسبانید و مدتی با آن زندگی کنید. داشتن نمونه ی کاغذ دیواری در فضای خانه به شما اجازه می دهد که بتوانید آن را با سایر وسایل هماهنگ کرده و توجه کنید که در مواقع مختلف روز چگونه بنظر می رسد.   
 
هدف خود را بشناسید
 
انتظار دارید کاغذ دیواری برای فضای شما چه کند؟ عمق بیشتری به فضای اتاق بدهد؟ بافت و یا گرما اضافه کند؟ درخشش بیشتری به فضا دهد؟ گوشه های تیز دیوار را کمتر به چشم بیاورد؟ و فراتر از این چیزها از خودتان بپرسید که می خواهید کاغذ دیواری تان چه احساسی به شما منتقل کند. وقتی پا به اتاق می گذارید می خواهید فضایی محسور کننده، شاد و یا آرام (و یا غیره) داشته باشید؟
 
تمام امکانات را بررسی کنید
 
صرفنظر از جنسیت کاغذ (کاغذی، پارچه ای، و...)، امروزه امکانات و تنوع دیوار پوش ها بسیار گسترده شده است. به شما توصیه می کنیم کاغذدیواری مطابق با هدفتان انتخاب کنید. مثلا اگر ترجیح می دهید فضایی گرم و دنج داشته باشید، کاغذ دیواری با بافت، به شما توصیه می کنیم کاغذدیواری با بافت غنی انتخاب کنید.   
 
 
دید کاغذ دیواری را از بقیه اتاق ها در نظر بگیرید
 
وقتی تصمیم می گیرید فقط یک دیوار را کاغذ بزنید، انتخاب دیوار مناسب اهمیت زیادی پیدا می کند. یک قدم به عقب برگردید و از سوی دیگری وارد اتاق شوید. وقتی از کاغذدیواری تست استفاده می کنید آن را بر دیوار های مختلفی قرار دهید و از جهات، و اتاق های مختلف بررسی کنید. ببینید چه حسی به شما می دهد؟ از دیدن آن احساس خوشایندی دارید و یا با آن راحت نیستید؟
 
 
برای نصب، جایی را در نظر بگیرید که خسته کننده نشود
 
فضاهایی که کم ترین مدت زمان را در آن سپری می کنید، معمولا کم ریسک ترین و مناسب ترین مکان ها برای نصب کاغذدیواری هستند. (مثل راهرو، راه پله، اتاق خواب، اتاق مهمان، اتاق مطالعه، اتاق ناهار خوری).   
 
 
و البته این بدین معنا نیست که نصب کاغذ دیواری در هال، کار عاقلانه ای نیست. فقط پیش از تصمیم گیری، احتمال تغییر دکور دادن را در نظر بگیرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که اغلب ظاهر اتاق نشیمن را تغییر می دهند، معقول تر آن است که نقش های ملایم، و یا کاغذدیواری های بافت دار را انتخاب کنید تا آسان تر با سایر وسایل تان هماهنگ شود.   
 
 با متخصصان این حرفه مشورت کنید
 
از یک نصاب حرفه ای کاغذ دیواری بخواهید شما را راهنمایی کند که این کار چقدر هزینه دارد. دکوراتور و یا طراح نیز می توانند هزینه را برایتان محاسبه کنند. هر رول کاغذ باید از جاهای دقیقی بریده و چسبانده شود تا بر دیوار بطور یکدست و یکپارچه به نظر برسد. پس مقدار کاغذ مورد نیاز (علاوه بر اندازه و شکل اتاق، و متراژ دیوار)، به طرح روی کاغذ نیز بستگی دارد. پس نیازی نیست شما اندازه مورد نیاز را حدس بزنید. مطمئنا نمی خواهید دوباره کاری کنید. و یا اینکه به دلیل کم آوردن کاغذ مجبور شوید دوباره به فروشگاه مراجعه کرده و بدشانسی بیاورید و آن کاغذ تمام شود.
 
 
قبل از نصب چند نمونه تست بگیرید
 
اکثر کاغذ دیواری ها قابل استرداد نیستند. کاغذ دیواری نیز مانند نخ و پارچه، معمولا در رول های زیاد تولید می شود، و کاغذ در هر رول ممکن است با کاغذ مشابه خودش (از نظر رنگ و تناژ) کاملا یکسان نباشد. حتی اگر فکر می کنید به اندازه ی کافی گشته اید و کاغذ دلخواهتان را پیدا کرده اید، بد نیست قبل از نصب، کمی بیشتر به آن نگاه کنید. بسیاری از شرکت های کاغذدیواری کاغذِ نمونه های بزرگی تهیه می کنند. پس حتی اگر مجبور شوید هزینه ای بیشتر برای آن بپردازید، ارزشش را دارد که چندین نمونه در ابعاد بزرگ تهیه کنید. نمونه های بزرگ را کنار هم بر دیوار بچسبانید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که این کاغذ در مقیاس بزرگتر چه حسی به فضای خانه تان می دهد.   
 
و حتی شاید تصمیم بگیرید، کاغذ دیواری نگیرید و در عوض با خلاقیت خود، (با همان تکه های کاغذ دیواری) کلاژ کنید و اثر هنری خاص خود را بوجود آورید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۵:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۴
قیمت هاش رو هم مینوشتید
آخرین اخبار