راهنمای بازار/

مزایای استفاده از همراه بانک

سيستم هاي ارايه خدمات بانکي از طريق تلفن همراه ، ارتباط بين صاحبان حساب هاي سپهري و شبکه بانکي را از طريق تلفن همراه و بر پايه فناوري هايي نظير ، WAP ، USSD ، NFC ، STK و GPRS فراهم نموده و امکان انجام برخي از عمليات بانکي را ميسر مي نمايند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، پس از مقدمه ی بانکداری الکترونیک و سنجش اعصاب مشتریان امروزی، بانک ها افراد را به سمت مفهوم بانکداری از طریق موبایل به جهت جلو هدایت کردند.

اما هنوز برای بسیاری از ما بانکداری همراه، مفهوم ناشناخته ای است. برای شروع می توان مفهوم موبایل بانک را به نوعی چک کردن حساب، انجام عملیات پرداخت و تعاملات مالی از طریق تلفن همراه تعبیر کرد. این مفهوم به طور گسترده ای در میان افراد پذیرفته شده است.

مشتریان بانک ها نیز به دنبال بانک هایی هستند که چنین خدمات و امکاناتی بر روی حساب های خود ارائه کنند.

افراد برای صرفه جویی در وقت و کاهش تعداد مراجعات به بانک و برای تکمیل و به روزرسانی حساب خود به استفاده از تکنولوژی بانکداری همراه روی آورده اند. افراد این تکنولوژی را بسیار پسندیده و به نوعی از این نوع تکنولوژی بانکداری از طریق موبایل که توسط بانک ها ارائه می شود هیجان زده شده اند.

افراد به طور کلی برای انجام کارهایی مانند مشاهده ی نظارت بر تراکنش ها، بررسی باقی ماندهء حساب و انجام پرداخت ها از این روش استفاده می کنند. نسبت استفاده از هر یک از این خدمات توسط مشتریان در هر گروه متفاوت می باشد. بانک ها با قرار دادن این شیوهء بانکداری در دستور کار خود دریافتند که این روش در صرفه جویی هزینه ها بسیار موثر عمل می نماید. بانک ها امیدوارند که این تکنولوژی نوپا باعث کاهش تعداد تماس های افراد به بخش خدمات مشتریان برای دریافت اطلاعات اولیه از حسابشان شود.

سوال دیگری که بعد از این مبحث به ذهن مشتری خطور می کند این است که آیا این روش جزء امن ترین روش ها در بانکداری الکترونیک می باشد؟

اگر از بانک ها و یا کارشناسان فناوری سوال کنید همگی متفق القول پاسخ مثبت به شما خواهند داد. همه بر روی این مسئله توافق دارند که تا زمانی که بانکداری از طریق تلفن همراه وجود دارد، دسترسی شما امن تر و راحت تر خواهد بود. بنابراین نباید نگران دسترسی به دستگاه های خود پرداز ATM که به همان اندازه به شما اطلاعات ارائه می کند باشید.

همچنین شایان ذکر است که توابع و عملکردهایی که شما می توانید در حساب خود در تلفن همراهتان داشته باشید کمی محدود می باشد. عامل دیگری که این نقصان را برای مشتریان جبران می نماید این است که هکرها تمایل کمتری برای هک کردن اطلاعات موبایل شما نسبت به هک کردن وب سایت و یا کامپیوتر شما دارند. بانک ها نیز در این زمینه تضمین می کنند که اگر شما از خدمات موبایل بانک استفاده کنید، شماره حساب شما در هر یک از تعاملات انجام شده افشا نشده و از آن محافظت خواهد شد. بانک ها نیز برای تایید هویت شما در تراکنش های بین بانکی از طریق بانکداری همراه از شماره ی موبایل شما استفاده می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۴:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
خوب
آخرین اخبار