اتحادیه اروپا در پی حادثه سقوط هواپیمای شرکت «جرمن وینگز»، نگران نظارت آلمان بر سلامت خدمه پرواز است

آلمان صنعت هوایی خود را با قوانین اتحادیه اروپا تطبیق می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، سخنگوی آژانس امنیت هوایی اروپا رعایت نکردن قوانین امنیت هوایی به ویژه سلامت خدمه پرواز را عامل کشته‌شدن 150 سرنشین هواپیمایی می‌داند که 12 روز پیش در کوه‌های آلپ سقوط‌کرد.

 به گفته دومینیک فوودا بر پایه پیشنهاد آژانس، کمیسیون اروپایی در اواخر سال 2014 خواستار پاسخگویی آلمان در چندین مورد شده‎‌‌بود. بر پایه گزارش بازرسان آلمانی کمک‌خلبان هواپیمای مزبور، اطلاعاتی را درباره خودکشی و همچنین درب‌های کابین خلبان در اینترنت جستجو کرده‌است. 

او پیش از آغاز به کار، فردی با گرایش‌های متمایل به خودکشی تشخیص داده شده‌بود. وی حتی رییس خود را از داشتن بیماری افسردگی آگاه کرده‌بود و همین امر مدیران شرکت هواپیمایی را زیر فشار شدیدی قرار داده‌است. شرکت لوفت‌هانزا هم تاکید کرده که کمک‌خلبان در سال 2009  در جریان شکست در یک پرواز آموزشی پرده از بیماری خود برداشته‌بود. با این‌حال شرکت مزبور در آن زمان موردی که صلاحیت پرواز وی را خدشه‌دار کند، نیافته‌بود. سخنگوی آژانس خاطرنشان می‌کند که کمیسیون اروپا از آلمان خواسته تا صنعت .هوایی خود را با قوانین تطبیق دهد و آلمان هم در این‌باره اقدام کرده که در حال ارزیابی است

انتهای پیام/
برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار