ماری هارف: تفاهم فعلی بهترين گزينه ممکن برای برنامه هسته ای ايران است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد: تفاهم فعلی بهترين گزينه ممکن برای برنامه هسته‌ای ايران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، «ماری هارف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی خود گفت برخی از تعهدات ایران براساس پروتکل الحاقی، همیشگی خواهند بود.

یکی از خبرنگاران درباره اظهارات مونیز درخصوص پلوتونیوم نیروگاه اراک پرسید قرار است سوخت مصرفی ایران از چرخه نیروگاه خارج شود و در بازارهای بین‌المللی به فروش برسد و برای تولید انرژی و الکتریسیته از آن استفاده نشود. پس این نیروگاه چه هدفی را دنبال می‌کند؟

هارف گفت: «البته این را باید از ایرانیان پرسید که هدف از این نیروگاه چیست؛ شکی نیست که همانطور که گفته‌ایم، هدف ما برای اراک بسته شدن مسیر ساخت پلوتونیوم قابل استفاده در بمب اتمی است و همانطور که "مونیز" هم گفت، هدف فرایند نیز همین است. باید از ایرانیان بپرسید که هدف از احداث این نیروگاه چه بوده است.»

وی درباره اینکه آیا نگرانی‌های خود را درباره مسائل منطقه‌ای با ایران مطرح می‌کنید یا منتظر می‌مانید مساله اتمی را حل و فصل کنید؛گفت:همانطور که بار‌ها گفته شده است، مسائل منطقه‌ای در حاشیه این مذاکرات مطرح می‌شود ولی ما با آنان همکاری و هماهنگی نداریم. این مذاکرات فقط در خصوص مساله اتمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار