ایلام؛

تونل کبیرکوه، جنوب ایلام را 70 کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می کند

نماینده تام الاختیار وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه تونل کبیرکوه از کاهش 70 کیلومتری مسافت شهرهای جنوبی استان ایلام با مرکز کشور با احداث و بهره برداری از این تونل خبرداد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدصادق جودی با بیان اینکه احداث این تونل بزرگ اختلاف ارتفاع مسیر مناطق جنوبی استان ایلام را یک هزار و 700 متر کاهش می دهد و باعث صرفه جویی چشمگیر در مصرف سوخت و استفاده بهینه مردم و مسافران از وقت و همچنین کاهش هزینه های جانبی و استهلاک وسایل نقلیه می شود افزود: احداث این تونل باعث  حذف 300 پیچ خطرناک ،حذف گردنه 20 کیلومتری برفگیر و سخت گذر کبیرکوه و کاهش  مسیر شهرستان های جنوب استان و مسیر تردد زایرین عتبات عالیات با مرکز کشور می شود.

جودی، نقش تونل کبیرکوه را در روان سازی ترافیک کشور و پایین آوردن تلفات جانی و خسارت های مالی مهم  خواند و یادآور شد:  اعتبارهای مورد نیاز امسال تونل کبیر کوه با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی و پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیش از سه برابر شده است.

تونل کبیرکوه با چهار هزار و 800 متر طول، هفت متر ارتفاع، 12 متر عرض و 270 متر تونل فرعی یکی از مهمترین تونل های کشور است، این تونل بواسطه نقش مهم و سازنده در کاهش بار ترافیکی کریدور غرب، مرکز و شمال غرب کشور به جنوب مورد توجه و تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

یادآور می شود: یک هزار و 37 متر از بدنه اصلی و 170 متر از تونل فرعی انحراف آب تونل کبیرکوه تاکنون حفاری شده و احداث تونل از سمت شهرستان دره شهر نیز تا پایان فروردین به پیمان می رود ضمن اینکه راه دسترسی از سمت شهرستان آبدانان 13 کیلومتر طول دارد که هم اکنون 80 درصد این مسیر نیز ایجاد شده است.
 
 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.