معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی:

تعرفه‌های پزشکی 94 در اولین جلسه هیأت دولت تصویب می‌شود

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، گفت: رشد تعرفه‌های درمانی در بخش خصوصی و دولتی کمتر از نرخ تورم و 15 درصد خواهد بود، این رشد بیشتر در بخش خدمات سرپایی بوده و در اولین جلسه هیات دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگارانمحمد جهانگیری در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین نظام پزشکی کشور و اتریش در رابطه با آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی، گفت: برای اولین بار به قانون برنامه پنجم توسعه عمل شد و تعرفه‌ها قبل از آغاز سال جدید تعیین شد.

وی ادامه داد: به صورت کلی رشد تعرفه‌ها چه در بخش دولتی و چه در خصوصی زیر نرخ تورم و 15 درصد است. جزئیات این تعرفه‌ها منوط به برگزاری اولین جلسه هیات دولت است و پس از مصوبه هیات دولت به صورت کشوری ابلاغ می‌شود.

جهانگیری گفت: بیشترین بحث بر روی تقویت خدمات مثل بخش‌های سرپایی و بخش‌های داخلی است هزینه‌هایی که در کتاب تعرفه‌گذاری خدمات آمده تغییر زیادی نکرده است و به صورت کلی مانده است. فقط ما ارزش نسبی خدمات را طبق قول مساعد در مدت سه ماه بازنگری کردیم و مورد تصویب قرار گرفت و برای ابلاغ آماده شده است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: در کلیت تعرفه‌ها فقط رشد تعرفه‌ها را در سال 93 داشته‌ایم که چون اجرای آن در 6 ماهه دوم سال است اعلام شد که تعرفه‌ها در دو مرحله بوده است در حالی که فقط یک مرحله بوده و خدمات بستری برای تامین منابع و تدبیر توزیع منابع لازم در شش ماهه دوم اجرایی شد.

وی گفت: میزان رشد تعرفه‌ها در بخش خصوصی و دولتی یکی بوده و در خدمات بستری افزایش تعرفه نداشته‌ایم و افزایش فقط در  خدمات سرپایی بوده است. در هتلینگ باید بر اساس نرخ تورم رشد تعرفه لحاظ شود.

جهانگیری در پاسخ به اینکه آیا با این میزان رشد تعرفه بخش خصوصی دچار مشکلاتی می‌شود، تصریح کرد: همراهی بخش خصوصی با تدابیر دولت نشان داده شده است و امیدواریم در سال 94 به رشد تعرفه‌ها کمک کنیم که متناسب با نرخ تورم باشد و رعایت حال مردم در اولویت کار ما باشد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در مورد بیمارستان‌های خصوصی با مذاکراتی که داشته‌ایم تدابیری برای افزایش بهره‌وری آنها داشتیم تا با تسهیلاتی که می‌دهیم بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: قرار است در فروردین از سوی دولت و در جلسه آن به جمع‌بندی نهایی برسیم و ابلاغ شود. تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه‌ به تصویب رسیده و این نشانگر همکاری بیمه‌ها است و مورد تائید آنها بوده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار