حضور قائم مقام ظریف بر سر مزار عماد مغنیه + عکس

قائم مقام وزیر خارجه ایران در سفر به لبنان بر مزار شهید حاج عماد مغنیه و فرزند شهیدش حضور یافت و یاد آنان را گرامی داشت.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "مرتضی سرمدی" قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه وارد لبنان شد.

وی در نخستین برنامه کاری خود که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مقامات حزب‌الله همراهی می‌شد، بر مزار فرمانده بزرگ حزب‌الله شهید حاج عماد مغنیه و فرزند شهیدش جهاد مغنیه و همچنین سیدهادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله حاضر شد و یاد آنان را گرامی داشت. 

رایزنی‌ سرمدی با مقامات لبنان درباره تحولات منطقه و اوضاع یمن/ حضور قائم مقام ظریف بر سر مزار عماد مغنیه + عکس

وی بعداز ادای احترام به شهدای مقاومت اسلامی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: شهدای لبنان، قهرمانان بزرگی هستند که پرچم سرافراز مقاومت را به اهتزاز درآوردند و به الگو و نمادی برای مقاومت تبدیل شدند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران، فرمانده بزرگ شهید حاج عماد مغنیه را قهرمانی بزرگ و شجاع خواند که با نثار خون خود زمینه پیروزی‌های مقاومت و برقراری ثبات و امنیت در لبنان را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: شکی نیست که توسعه، استقلال، عزت و شرف لبنان بدون فداکاری‌های قهرمانانه شهیدان مقاومت به دست نمی‌آمد.

براساس این گزارش فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (چهارشنبه) و در پنجمین ایستگاه سفر منطقه‌ای خود در رأس هیأتی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

سرمدی قرار است در این سفر دو روزه با مقامات ارشد دولتی، سیاسی، حزبی و مذهبی لبنان از جمله تمام سلام نخست‌وزیر، نبیه بری رئیس مجلس و جبران باسیل وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کند.

وی قبل از لبنان به کشورهای عمان، عراق، تونس و الجزایر سفر کرده بود.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری قرار است در دیدار با مقامات لبنانی آنها را در جریان روند ماراتن مذاکرات هسته‌ای و بیانیه‌ای که پنجشنبه هفته گذشته در سوئیس منتشر شد، قرار دهد.

علاوه بر بررسی راه‌های گسترش روابط و مناسبات تهران و بیروت، تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه و جهان به ویژه پرونده‌های یمن و سوریه و مبارزه با تروریست‌های تکفیری در دستورکار دیدارهای سرمدی با مقامات ارشد لبنانی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار