طهرانچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد:

افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: میزان تعداد حضور دانشجوی خارجی در سال 94 باید تا سه برابر در دانشگاه شهید بهشتی افزایش یابد.

طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله اولویت‌های دانشگاه شهید بهشتی در سال 94 بحث بین‌المللی کردن آموزش در دانشگاه شهید بهشتی است، چنانچه در این راستا باید تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاههای داخل افزایش یابد.

وی افزود: شکل‌گیری ساختار لازم برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاههای داخل انجام شده و این امر در سال 94 باید شکوفا شود.

طهرانچی با اشاره به این مطلب که تعداد دانشجویان خارجی در سال جاری باید سه برابر شود اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون به دنبال افزایش تعداد دانشجویان خارجی در داخل کشور هستیم باید به دنبال توسعه سه برابری حضور دانشجویان خارجی در داخل کشور باشیم.

وی با اشاره به ابلاغیه ستاد کلی نظام مبنی بر بحث الهام بخشی و قطب علمی در جامعه اسلام اظهار داشت: اگر ما بخواهیم قطب علمی و مرجعیت علمی را داشته باشیم باید زمینه‌ را مهیا کنیم که تعداد دانشجویان خارجی در داخل کشور افزایش یابد. البته در این راستا فعالیت دانشگاهها بزرگ از جمله دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه (عراق، لبنان، افغانستان و عمان) آفریقایی و شرق اروپا از جمله بوسنی هرزگوین در دانشگاههای داخل کشور مشغول تحصیل هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار