نکات طلایی عکاسی را بشناسید؛

با این بسته نرم افزاری تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای شوید

اگر دوست دارید همانند عکاسان حرفه‌ای باشید و تصاویر حرفه‌ای ثبت و با نرم افزارهای موبایلی تصاویرتان را ویرایش کنید با نکات مهم ثبت عکس آشنا شوید توصیه می‌کنیم این بسته را از دست ندهید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برای میز مجازی مجله خبری امشب یک بسته ویژه برای عکاسان و علاقمندان به حرفه عکاسی آماده کرده‌ایم. اگر دوست دارید با نکات طلایی عکاسی آشنا شوید، عکس‌هایی حرفه‌ای ثبت کنید، تصاویرتان را حرفه‌ای ویرایش کنید و سایت‌هایعکاسی آشنا شوید توصیه می‌کنیم این بسته ویژه را از دست ندهید. شما بینندگان مجله خبری ۱۹:۱۰ و کاربران عزیز سایت باشگاه خبرنگاران می‌توانید نرم افزارهای دلخواه خود را از طریق بخش ارسال نظرات همین خبر برایمان بفرستید تا بسته‌های پیشنهادی شما را در شب‌های آینده معرفی کنیم.





عکاس باشی
این برنامه از شما یک عکاس حرفه‌ای می‌سازد
علاقمندان به عکاسی می‌توانند با دانلود نرم افزار عکاس باشی بر روی تلفن همراه خود یک عکاس حرفه‌ای شوند، چرا که آموزش‌های مفیدی در این برنامه گنجانده شده است. برنامه عکاس باشی سعی در آموزش عکاسی مقدماتی و کار با دوربین عکاسی به صورت ابتدایی برای تمام علاقمندان به عکاسی در تمامی رده‌های سنی دارد. در این برنامه امکان پرسش و پاسخ سوالات عکاسی به صورت مستقیم از کارشناس میسر خواهد بود. همچنین عکاس باشی به ارائه گالری تصاویر از عکاسان بزرگ جهان به همراه خلاصه ای از زندگی آن عکاس در این نرم افزار پرداخته است.

 

 

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 2.22 مگابایت
 • نسخه: 1.1
 • اجرا در: اندروید 2.3 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 



با صد میلیون کاربر در سراسر دنیا
با Camera360 یک عکاس هنرمند باشید
نرم‌افزارهایی که در دسته عکاسی قرار می‌گیرند به طور کلی شامل دو گروه ویرایشگرها و برنامه‌هایی برای عکس‌برداری می‌شوند و معمولا برای این که هر دو کار به صورت حرفه‌ای انجام گیرد، کاربران برای هر گروه یک برنامه جدا انتخاب می‌کنند. در این گزارش نرم‌افزاری را در دسته عکاسی و تصاویر به شما معرفی می‌کنیم که هر دو گروه را به صورت کاملا حرفه‌ای در خود جای داده است. این برنامه جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارها بین کاربران اندرویدی شناخته می‌شود که هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. نرم‌افزار Camera360 توسط یک پایگاه اینترنتی با همین نام برای سیستم‌عامل‌های مختلف منتشر شده که ما نسخه اندروید آن را معرفی می‌کنیم. این برنامه انواع افکت‌ها و ابزارهای مختلف را برای ویرایش عکس در اختیارتان می‌گذارد و همین طور برای عکسبرداری تنظیمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که دست شما را برای گرفتن یک تصویر زیبا و حرفه‌ای باز می‌گذارد. بیش از 100 جلوه ویژه برای شما به صورت پیش فرض وجود دارد که در دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. برای مثال اگر بخواهید یک تصویر با موضوع موسیقی داشته باشید، نرم‌افزار جلوه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند که دارای قاب‌های مختلف و اشکال زیبایی هستند و در مجموع ترکیب این اشکال با تصویر شما، یک تصویر در سبک موسیقی ارائه می‌دهد.



همچنین پوسته‌های زیبا و متنوعی برای تصاویرتان ارائه شده که محصول نهایی را جذاب‌تر می‌کند. شما می‌توانید جلوه‌ها و پوسته‌های جدیدی را که توسط پایگاه اینترنتی این برنامه عرضه می‌شوند، در خود نرم‌افزار دریافت کنید. در تنظیمات عکسبرداری موارد زیادی به چشم می‌خورد که می‌توانید از آن‌ها در شرایط مختلف استفاده کنید. ویژگی بارز Camera360 این است که می‌توانید قبل از عکس‌برداری جلوه‌ها و ابزارهای خود را انتخاب کنید تا با این کار تمام تنظیمات و جلوه‌های انتخاب شده در عکس تاثیر خود را بگذارند. در این برنامه می‌توانید از ۷ حالت عکاسی که در دسترس هستند، نظیر Special Effect، Self Portrait، Quick Shoot، Funny، Tilt Shift Color Shift، Audio Camera استفاده کنید. علاوه بر امکانات عکس‌برداری، امکانات مدیریت تصاویر هم برای کاربران قرار داده شده است. توسط این ویژگی‌ها قادرید از تصاویر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال یک برنامه حرفه‌ای برای مدیریت بر بخش دوربین تلفن هوشمند خود هستید، قطعا برنامه فوق برای شما جالب و کاربردی خواهد بود. چرا که علاوه بر امکانات ذکر شده، تجربه 100 میلیون کاربر همراه‌تان است برای این که بتوانید آخرین نسخه این نرم‌افزار را در اختیار داشته باشید می‌توانید آن را از لینک زیر دریافت کنید.

 • تصاویر محیط برنامه، برای مشاهده در اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید

    

    


 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 21.38 مگابایت
 • نسخه: 5.4.5
 • اجرا در: اندروید 2.3 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




دانلود کنید
لمس خلاقیت با فتوشاپ تاچ

برنامه Adobe Photoshop Touch از برنامه‌های پرکاربردی است که می‌توانید با آن بهترین اثرها را خلق کنید. این نرم افزار ویژگی‌هایی را برای شما در تلفن‌هوشمندتان رقم زده است که بتوانید به راحتی تصاویرتان را ویرایش کنید. برنامه Adobe Photoshop Touch از برنامه‌های پرکاربردی است که این نرم‌افزار در نوع خود توانست موفقیت مناسبی را کسب کند و بعد از آن شرکت تولیدکننده آن یعنی Adobe Systems تصمیم گرفت تا نسخه اندرویدی آن را نیز منتشر کند و ما تصمیم گرفته‌ایم این نرم‌افزار را به شما معرفی و پیشنهاد دهیم تا بتوانید با استفاده از آن بهترین اثرها را خلق کنید. نرم‌افزار Adobe Photoshop Touch این ویژگی را برای شما در تلفن‌هوشمندتان رقم زده است که بسیار آسان بتوانید تصاویر را دستکاری کنید.



اگر بخواهیم به بررسی این برنامه نام آشنا و پرطرفدار بپردازیم باید به آن از دو منظر سرگرمی و خلاقیت نگاه کنیم. برای این که بتوانید به سرعت روی تصاویرتان جلوه‌های گرافیکی متنوع پیاده کنید، خود برنامه افکت‌هایی را آماده کرده که از تنوع بالایی برخوردار است. همچنین می‌توانید به سرعت تصویرتان را با یک تصویر دیگر ترکیب کنید و به این ترتیب آثار زیبا و ساده‌ای را آماده کنید. اما اگر بخواهید به طور حرفه‌ای به ویرایش تصاویر بپردازید باید گفت که تمام امکانات نرم‌افزار رومیزی فتوشاپ، برای شما مهیا گشته تا بتوانید خلاقیت خود را بروز دهید.



تمامی تغییرات و ویرایش‌ها روی تصاویر باکیفیت بسیار بالایی اعمال می‌شوند و ابزارهایی برای تغییرات روی لایه‌های مختلف عکس و ایجاد لایه‌های جدید و قرار دادن فیلترهای ترکیبی و همچنین ترکیب عکس‌های مختلف با هم، قرار داده شده است. در این جا می‌توانید از ابزارهای کلاسیک فتوشاپ برای بهبود بخشیـدن به تصاویر نیز استفاده کنید و با تنظیـمات موجود کنتـرل سایه‌ها را در دست بگیرید. با وجود قلم‌مو‌های گرافیکی و تنظیمات ترکیب رنگ و فیلترها باید گفت که خلاقیتی بی پایان پیش روی شما قرار دارد. یک امکان ویژه دیگری که در این نرم‌افزار وجود دارد توانایی پر کردن قسمتی از اثرتان با استفاده از دوربین گوشی موبایل‌تان است.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 45.54 مگابایت
 • نسخه: 1.6.1
 • اجرا در: اندروید 4.0 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




یک راه حل برای جلوگیری از افت کیفیت تصاویر
بزرگنمایی تصویر تا ١٢ برابر، بدون کاهش کیفیت
بعضی مواقع شاید خواسته باشید از راه دور یک عکس بگیرید ولی به محض زوم کردن کم کم تصویر شما مات و مات‌تر می‌شود تا جایی که تصویر شما کاملا بی کیفیت می‌شود. شاید گرفتن عکس در آن شرایط کمی سخت باشد و شما نتوانید خود را به شئ مورد نظر نزدیک کنید. مثلا دوست دارید یک عکس زیبا و با کیفیت از یک شب مهتابی از ماه بگیرید ولی به محض زوم کردن با افت شدید کیفیت عکس مواجه می‌شود این بار برای این مشکل شما چاره‌ای یافته است و با یک نرم افزار بسیار کم حجم اما پرکاربرد این مشکل را برای شما حل کرده است.



Camera Zoom یکی از پر طرفدارترین نرم افزار در استور آیفون می‌باشد. کاربران زیادی این نرم افزار را دانلود و استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های که این نرم افزار دارد رایگان بودن آن است که یک نقطه مثبت برای این نرم افزار عکاسی می‌باشد. اما قابلیت‌های که Camera Zoom دارد این است که به محض ضربه زدن به صفحه عکس گرفته می‌شود. تایمر سه زمانه 3، 10، 20، قابلیت زوم تا 12 پیکسل، تنظیم خودکار دوربین برای دریافت بهترین کیفیت عکس، یک دوربین پیشنمایش عکس و اجازه گرفتن برای ذخیره تصویر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نرم افزار می‌باشد. شما می‌توانید به صورت رایگان این نرم افزار را از صفحه دریچه فناوری دانلود کرده و عکس‌های با کیفیت بگیرید.



 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.31 مگابایت
 • نسخه: 4.1.2
 • اجرا در: iOS 6.0 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




4 نرم افزار ویژه برای ویندوزفونی‌ها
برنامه‌های عکاسی و گالری عکس را یکجا داشته باشید
در این قسمت هم نرم افزاری برای کاربران ویندوزفونی معرفی می کنیم برترین نرم افزار های مربوط به گالری عکس و دوربین عکاسی که در استور ویندوزفون جزء برترین ها بوده اند قرار داده ایم. با این بسته نرم افزاری، نرم افزار های متفاوتی را در ویندوزفون خود داشته باشید. این بسته نرم افزاری برترین نرم افزارهای مربوط به گالری عکس و دوربین عکاسی که در استور ویندوزفون جزء برترین‌ها بوده‌اند قرار داده‌ایم.

Photo Crop

تغییر سایز عکس

این نرم افزار یکی از ایزارهای بسیار پرکاربرد در زمینه ویرایش عکس به شمار می رود که شما با استفاده از آن می توانید اجسام مورد نظرتان را از عکس جدا کنید. همانطور که می دانید جدا کردن اجسام در عکس نیاز به دقت بسیار بالایی دارد به خصوص اگر بخواهید تصویر یک شخص را از عکس جدا کنید. این نرم افزار با داشتن ابزارهای دقیق به شما کمک می کند تا به راحت ترین شکل ممکن جسم مورد نظرتان را از تصویر جدا نمایید. کار با این برنامه بسیار آسان است فقط کافیست تا اطراف جسم مورد تان را مشخص کنید و سپس با چند ویرایش کوچک جسم مورد نظر به صورت خودکار از تصویر جدا می شود. همچنین کیفیت تصویر جدا شده در حد بسیار مطلوبی است که البته هر چه شما در مشخص کردن اطراف جسم دقت بیشتری به خرج دهید مسلمآ کیفیت تصویر نیز بالاتر خواهدبود.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 760.70 کیلوبایت
 • نسخه: 1.4.0.0
 • اجرا در: ویندوزفون 7، 7.5، 8، 8.1
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 



Photo Frame: Kids

قاب عکس کودکان

برای تزئین عکس های کودکان خود بهتر است از نرم افزار Photo Frame: Kids استفاده کنید. تصاویر موجود در گوشی خود را با قرار دادن آنها در فریم های زیبا و خنده دار برای عکس های بچه ها، به عکس ها جلوه های زیبا بدهید. آنها را تبدیل به خاطرات شگفت انگیز و فراموش نشدنی با استفاده از مجموعه ای از بهترین قاب های عکس کنید. دانلود این برنامه جدید رایگان است. این نرم افزار دارای 300 فریم زیبا می باشد که با قرار دادن عکس ها می توانید آن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 31.81 مگابایت
 • نسخه: 1.0.0.6
 • اجرا در: ویندوزفون 8، 8.1
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 



Picture Perfect

زیبا ساز تصاویر

شما با استفاده از نرم افزار picture perfect می توانید عکس های خود را ویرایش کنید. این نرم افزار امکانات زیادی برای ویرایش کردن دارد که شما بتوانید به راحتی عکس های خود را ویرایش کنید. اکنون می توانید این نرم افزار را برای گوشی ویندوزفونی خود دانلود کنید. نرم افزار Picture Perfect یکی از بهترین و محبوب ترین برنامه های ویرایش عکس می باشد که دارای ابزار کاملی است. با این برنامه تغییرات دلخواه خود را بروی عکس هایتان اعمال کنید.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 1.88 مگابایت
 • نسخه: 2.0.0.0
 • اجرا در: ویندوزفون 7.5، 8، 8.1
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 



Blink

عکس متحرک

شاید دوست داشته باشید که تصاویر هنری زیبا خلق کنید مثلا خواسته باشید حرکات یک اسکیت سوار را لحظه به لحظه ثبت کنید و از آنها به عنوان تصاویر متحرک در فتوشاپ بکار بگیرید. دریچه کار شما را راحت کرده است شما با این نرم افزار می توانید در یک چشم به هم زدن چندین عکس با کیفیت و مناسب بگیرید با این نرم افزار هیچ حرکتی از لنز دروبین شما دور نخواهد ماند. می توانید از تصاویر ورزشی به ورزش های که در آنها سرعت وجود دارد استفاده کنید زیرا می توانید با فریم بسیار بالا از محیط خود عکس بگیرید.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 3.31 مگابایت
 • نسخه: 2.5.0.0
 • اجرا در: ویندوزفون  8، 8.1
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 



تصاویر ۳۶۰ درجه
با این برنامه تصاویر پانورما بسازید
تصاویر پانوراما ، به تصاویری گفته می شود که به صورت ۳۶۰ درجه ای هستند یا به بیانی دیگر عکس پانوراما به عکسی گفته می شود که ۳۶۰ درجه دور خودش چرخیده و بیننده احساس میکند که در محل حضور دارد. Cycloramic Essentials نرم افزاری حرفه ای در زمینه ساخت اینگونه تصاویر ۳۶۰ درجه ای و ۱۸۰ درجه ای می باشد. با نرم افزار  Cycloramic Essentials بدون استفاده از دست، فقط گوشی آیفون خود را در موقعیت مناسب روی یک سطح صاف قرار می دهید و بقیه کار را به نرم افزار می سپارید. اپلیکیشن با ایجاد لرزش های مناسب آیفون شما را ۳۶۰ درجه حول محور عمودی به چرخش در می آورد و در این حین عکس پانورامای شما ثبت می شود. این نرم افزار توسط شرکت Egos Ventures در سال 2014 طراحی شده است.



نرم افزار Cycloramic Essentials به صورت اتوماتیک به تنظیم و هم ترازی خودکار، بهینه سازی و ترکیب از تصاویر اقدام خواهد کرد. در هنگام تبدیل ، نرم افزار چندین حالت را به کاربر پیشنهاد می کند که کاربر می تواند بهترین گزینه را انتخاب کند. نرم افزار با پیش نمایش سه بعدی و دو بعدی به صورت لحظه ای این امکان را می دهد تا در صورت مناسب نبود عکس ایجاد شده پ، نسبت به تغییر دستی تنظیمات اقدام کند. نرم افزار دارای محیط کاربری بسیار ساده و قابل فهم است و کاربر به سادگی با آن ارتباط برقرار خواهد کرد. گرفتن تصاویر فول HD، اشتراک گذاری عکس های ساخته شد، تمام اتومات بودن نرم افزار، عکس برداری اتومات تنها با قرار دادن در یک سطح صاف، کاربری ساده، از ویژگی های این نرم افزار می باشد.



 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 3.05 مگابایت
 • نسخه: 1.2
 • اجرا در: iOS 7.0 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




ژستک
دوست داری خوش عکس ترین آدم دنیا باشی؟
دوست داری بهترین عکاس برای گرفتن عکس های مختلف در حالت های مختلف باشی؟ تا حالا شده بخواهید یک عکس را به گونه ای بگیرید که همیشه تو خاطره ها ثبت شود و هیچ وقت فراموش نشود؟ "نرم افزار ژستک" با بیش از 150 ژست مختلف برای عکاسی از افراد مختلف در مکان های مختلف، ژست های کودکان ،ژست های دو نفره ، ژست های گروهی ،ژست های آقایان و خانم ها و ... است. تنها کافیست نرم افزار را دریافت کنید، ژست ها را مشاهده کرده و در همان جا وارد دوربین اختتصاصی ژستک شده و از خود یا سوژه عکس بگیرید . از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان ذخیره هر ژست در تلفن همراه، دارا بودن دوربین اختصاصی در درون برنامه، دارای توضیحات درباره هر ژست و ... اشاره کرد.



 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 4.33 مگابایت
 • نسخه: 1.0
 • اجرا در: اندروید 2.1 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




HD Wallpaper
10 تصویر باکیفت با موضوع طبیعت
در این قسمت هم 10 تصویر با کیفیت HD با موضوع طبیعت را برای شما کاربران قرار داده‌ایم. از این تصاویر می‌توانید برای پس زمینه دسکتاپ رایانه، تبلت و یا تلفن همراه خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.









 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 26.69 مگابایت
 • نسخه: JPG
 • تعداد تصاویر: 20 تصویر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




لینکدونی
معرفی چند سایت ویژه برای عکاسان و دوستداران عکس
اگر شما هم به عکاسی علاقمند هستید برای شما سایت های جالبی را معرفی می کنیم.  شما در زیر می توانید سایت هایی را ببینید که مربوط به عکس و عکاسی هستند.



باشگاه عکاسان جوان
عکس‌هایی که میخکوب می‌کنند
در صفحه اول عکس‌هـای برتر هفتـه قرار داده شده‌اند که همگی توسط عکاسان ایرانی گرفته شده‌اند و واقعا عکس‌های مجذوب کننده‌ای هستند. در ستون سمت چپ صفحه پیشخوان قرار دارد که جالب‌ترین لینک‌های خبری این سایت در آن واقع شده است. در گروه‌های عکاسی، گروه‌های عکاسی هفت شهر بزرگ کشور که در این سایت فعالیت می‌کنند، معرفی شده‌اند. البته اگر شما هم به عکاسی علاقمند هستید می‌توانید در این سایت عضو شوید و در جامعه مجازی آن فعالیت کنید. اگر می‌خواهید از جشنواره‌های عکاسی با خبر شوید کافی است به لینک جشنواره‌های این سایت سر بزنید.
www.yphc.ir





هم آماتور، هم حرفه‌ای
لنزک، محلی برای علاقمندان به عکاسی

اگر شما هم همیشه عاشق عکاسی بوده‌اید ولی هیچ وقت فرصت دنبال کردن علاقه‌تان را پیدا نکرده‌اید این سایت به شما کمک می‌کند. در صفحه اصلی نقد عکس قرار دارد که از بین عکس‌های ارسالی است. در مقدمات عکاسی آموزش‌های ابتدایی را به علاقمندان می‌دهد و در نکات آموزشی با تمرکز بر یک عکس جزئیات موفقیت آن را توضیح می‌دهد. اگر به روتوش علاقمند هستید می‌توانید در بخش ویرایش عکس مطالب جالبی در رابطه این موضوع پیدا کنید.
www.lenzak.com





حرفه‌ای ولی متفاوت
سایت عکاسخانه، طراحی متفاوتی دارد

صفحه اول آن پر است از اخبار مربوط به حوزه عکاسی، نمایشگاه‌ها، آموزش‌ها و شماری دیگر از لینکهای مرتبط. در آموزش از فتوشاپ و مالتی مدیا گرفته تا ترکیب‌بندی و پانوراما در اختیار کاربران است. بخش خبر و مقاله نسبتا مفصلی دارد و در گزارش و گفت‌وگو نیز می‌توان مطالب و ویدئوهای بلند جالبی پیدا کرد. در کنار همه این مطالب طراحی گرافیک جالب و حرفه‌ای سایت قرار دارد که خود می‌تواند بازدید از این سایت را جالب‌تر کند.
www.akskhaneh.com



تصاویرتان را حرفه‌ای مدیریت کنید
جعبه ابزاری کامل برای عکاسان و طراحان

همه ما کاربران در سیستم‌مان کلی عکس‌های یادگاری داریم، عکس‌هایی که هر کدام روایتگر لحظات شیرین و شاید هم لحظات تلخ زندگیمان باشد. اینگونه تصاویر برای ما ارزش خاصی دارند و اگر از آنها به خوبی مراقبت نکنیم ممکن است این تصاویر ارزشمند را از دست بدهیم، از این روز بهترین راه برای حفاظت از اینها دسته بندی منظم و مرتب است. گاهی برای پیدا کردن این تصاویر ساعت‌ها رایانه را زیر و رو می‌کنیم تا ببینیم که آنها را کجای رایانه ذخیره کرده‌ایم، دلیل آن هم بسیار روشن و واضح است، چرا که به صورت مرتب آنها را دسته بندی نکرده‌ایم و برای پیدا کردن ساعت‌ها باید جستجو کنیم.



برای دسته بندی تصاویر در رایانه نرم افزارهای بسیار موجود است اما هیچکدام نمی‌تواند جای ACDSee Pro را بدهد! این نرم افزار قدرتمند که سالیان درازی در این عرصه فعالیت دارد هر بار در به‌روز رسانی جدیدش آخرین تکنولوژی‌ها را در ویرایش و دسته بندی تصاویر به کار می‌گیرد تا رضایت همه کاربران را به خود جلب کند. البته امکانات ACDSee Pro به همین جا ختم نمی‌شود و قابلیت‌هایی حرفه‌ای و کاربردی فراوانی نیز دارد که آن را تبدیل به یک جعبه ابزار همه کاره برای عکاسان و طراحان گرافیک تبدیل کرده امکانات و قابلیت‌هایی همچون تغییر فرمت تصاویر، ساخت اسلایدشوهای حرفه‌ای، درج واترمارک برای کپی رایت، بازسازی تصاویر قدیمی و از همه مهم‌تر قابلیت روتوش تصاویر را نیز دارد. در واقع این نرم افزار کاربردی به گونه‌ای تصاویر موجود در رایانه ما را مرتب و منظم می‌کند که امکان ندارد بعد از نصب مجدد ویندوز روی رایانه این نرم افزار را نصب نکنید. اگر پلیر خاصی روی رایانه‌تان ندارید ACDSee Pro اینجا هم به کمک شما می‌آید و در قالب یک پلیر صوتی و تصویری نقش پخش کننده را ایفا می‌کند. پس دست به کار شوید و با نصب ACDSee Pro تصاویر ارزشمندتان را تنها با یک کلیک سازماندهی کنید.

 • راهنمای نصب
  1- نرم افزار را نصب کرده و سپس اجرا کنید.
  2- فایل Keygen.exe را اجرا کرده و شماره سریالی تولید کرده و سپس نرم افزار را با اطلاعات تولید شده توسط Keygen رجیستر کنید.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 63.51 مگابایت
 • نسخه: Pro 8.1 Build 270
 • اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز: 




آموزش عکاسی
مهارت‌های عکاسی‌تان را بهبود دهید
این چهل توصیه به شما کمک خواهند کرد تا مهارات عکاسی تان را بهبود بخشید.


1.      با ترس های تان روبرو شوید
تکنیک های عکاسی را که در آن ها بسیار ضعیف هستید شناسایی کنید و سعی کنید بر آن ها تسلط یابید. برای مثال ،اگر بر استفاده پیشرفته از حالت های فلاش دوربین تسلط ندارید ، روزانه 15 تا 20 دقیقه برای کار با آن ها وقت بگذارید. با این روش می توانید بیت به بیت و بدون گیج شدن توانایی های تان را افزایش دهید.

2.      همه چیز به شما وابسته است
خیلی به تجهیزات و لوازم توجه نکنید. بله اینکه بهترین دوربین و آخرین فناوری را در اختیار داشته باشید بسیار خوب است اما دوربین تنها ابزاری برای ثبت و ضبط نورهاست.این شما هستید که الهام بخش آن هستید و باعث ثبت منظره ای بدیع می شوید.

3.      از دوربین برای ثبت بهترین عکس استفاده کنید نه نرم افزار
همیشه سعی کنید بهترین عکس را بگیرید. چند دقیقه اضافی که صرف بهتر شدن نوردهی و انتخاب فیلتر مناسب برای ترکیب بندی بهتر عکس ها را همیشه به اعتماد به نرم افزارهایی همانند فتوشاپ ترجیح دهید. نرم افزار هیچ گاه نمی تواند چنین نتایج رضایت بخشی خلق کند.

4.      همکار خوبی باشید
به سایر عکاسان مخصوصا در موقعیت های محدود هم فرصت دهید. نوبت را رعایت کنید و یا قدری حرکت کنید تا دیگران هم بتوانند در کنار شما قرار بگیرند. این کار را انجام دهید و امیدوار باشید که کسی ، روزی این کار را برای شما انجام دهد.

5.      همیشه آماده باشید
با وقفه های طولانی تر بین زمان های عکاسی ، وقت بیشتری را باید برای آشنایی مجدد با کلید های دوربین و تکنیک های عکاسی صرف کنید. اگر معمولا عکاسی کنید همیشه آماده خواهید بود که لحظاتی را که فرصت های عکاسی به دست می آیند ، شکار کنید.

6.      درخواست بازخورد
پرسیدن نظرات دیگران و گرفتن بازخورد عکس ها راهی بسیار خوب برای رشد یک عکاس است. دوستان ، آشنایان و همکاران بعید است که ارزیابی دقیقی از کار داشته باشند. به جای آن ها سعی کنید کارتان را به معرض نقد افراد بی طرف و عکاسان حرفه ای قرار دهید.

7.       اولویت بندی کنید
خیلی مهم است که به عناصر مرتبط با کیفیت عکس مانند نویزها و وضوح عکس توجه کنید اما مراقب باشید که آن ها را بعنوان اولویت تان در نظر نگیرید. معنی و مفهوم و محتوای عکس شما اگر از آن ها مهم تر نباشند ، کم اهمیت تر نخواهند بود.

8.      کارگاه ها و کلوب های عکاسی محلی را بررسی کنید
از زمان عرضه دوربین های دیجیتال بسیاری از آموزشگاه ها و انجمن های عکاسی راه اندازی شده اند. عضو شدن در این انجمن ها مزایای بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت . برای مثال می توانید از عکاسان حرفه ای و مشهور بهره ببرید ، نکات حرفه ای را فرا بگیرید ، به کارگاه های عکاسی بروید ، در مسابقات شرکت نمایید و در فضای آنلاین هم به جمع اعضای دیگر بپیوندید.

9.      یاد بگیرید معقول باشید
هنگامی که احساس زیادی را روی یک عکس می گذارید ، احتمالا در فرآیند بررسی و ویرایش عکس ها با مشکل مواجه می شوید. شاید نتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این عکس ها بهترین عکس مجموعه است و یا شاید در حال فکر کردن روی تنظیمات تراز سفیدی در Camera Raw باشید. سعی کنید چند روزی به عقب بازگردید و از همان نقطه نظری که هنگام ثبت عکس ها و چند روز پیش داشتید آن ها را مجددا بررسی کنید.

10.  از اینکه احمق به نظر برسید ، نهراسید
چه به دنبال ابزارهایی برای بهتر شدن عکس ها و چه به دنبال ثبت عکس از زوایای عجیب و غریب باشید ، از اینکه در هنگام عکاسی احمق به نظر برسید نهراسید. بعد از تمامی این ها شما تنها کسی خواهید بود که به دلیل ثبت عکسی فوق العاده لبخند خواهید زد.

11.  به خودتان ایمان داشته باشید
از کارهای دیگران الهام بگیرید اما همیشه به توانایی های خودتان برای بهبود عکس ها متکی باشید.

12.  با یک دوست به عکاسی بروید
سعی کنید با عکاسان دیگر عازم عکاسی شوید.از انگیزه ای که هر یک به دیگری می دهید ، شگفت زده خواهید شد. شاید بتوانید هزینه های سفر را هم به نوعی با یکدیگر تقسیم کنید.

13.  یک پروژه شخصی شروع کنید
شروع یک پروژه شخصی روشی بسیار عالی برای متمرکز کردن ذهن ، برانگیختن خلاقیت و افزایش مهارت های عکاسی است. می توانید هر موضوعی اعم از سایه ها ، تصاویر انتزاعی گل ها ، قاب ها ، خیابان ها و یا هر عنوانی که بخواهید را انتخاب نمایید. فقط در نظر داشته باشید که موضوعی را انتخاب کنید که به تخیلات تان واقعیت ببخشد و براحتی هم در دسترس باشد.



14.  عکس‌های تان را حرفه ای چاپ کنید
تصور کنید برخی از عکس های تان را روی کاغذ های A3 یا بزرگتر با استفاده از یک پرینتر حرفه ای چاپ کرده اید و قاب مناسبی هم برای آن ها تدارک دیده اید. نتایج این کار حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.

15.  گذشته ها را فراموش نکنید
اگر زمانی احساس کردید که انگیزه ای برای عکاسی ندارید ، به روزهای گذشته باز گردید و فکر کنید که چه چیزی شما را وادار به خریدن دوربین عکاسی کرد. شاید تماشای آثار چشم گیر یک عکاس پرتره حرفه ای و یا اشتیاق و علاقه تان به ثبت تصاویر واید از مناظر طبیعی شهر تان این انگیزه را برای شما بوجود آورده است. برگشتن به گذشته برای لحظاتی هر چند کوتاه ، می تواند مانند جرقه ای برای ایجاد انگیزه در شما باشد.

16.  ایده های تان را یادداشت کنید
یک دفترچه یادداشت کوچک و یک خودکار در کیف دوربین تان داشته باشید تا ایده های خلاقانه و درس هایی را که در عمل فرا می گیرید ، ثبت نمایید. می توانید یادداشتی از تنظیمات نوردهی های مورد علاقه تان برای سوژه های متفاوت استفاده کنید و در زمانی که ذهن تان یاری نمی کند برای تنظیمات سریع تر به آن ها مراجعه نمایید.

17.  ریسک ها را برآورد کنید
بحث های زیادی در مورد نوآوری در عکاسی وجود دارد. خلاقیت در این مورد حرف اول را می زند ، اما چیزهایی مثل رفتن به مکان هایی که تا به حال افراد زیادی به آنجا نرفته اند ، به جان خریدن خطرات و سرو کله زدن با سوژه های خطرناک هم در بسیاری موارد برای ارائه نتایج بدیع تر به کار گرفته شده اند. اگر می خواهید دست به ثبت عکس های خلاقانه بزنید ، به روشنی مرزها و حدود این کار را برای خودتان مشخص نمایید. هیچ عکسی ارزش سلامتی شما را نخواهد داشت.

18.  از ولخرجی اجتتناب کنید
علیرغم اوضاع و احوال اقتصادی حال حاضر بسیاری از فروشگاه های لوازم عکاسی شرایط وسوسه کننده ای برای فروش محصولات در نظر گرفته اند. گرچه بهتر است که آرام آرام و با تفکری معقولانه به تکمیل تجهیزات عکاسی خودتان بپردازید.

19.  شکست ها را هم همانند فرصت ها ببینید
شاید اشتباهاتی که در هنگام ثبت عکس ها رخ می دهند را بتوان با برش زدن اشتباه موها مقایسه کرد اما به یاد داشته باشید که می توانید هر اشتباهی را به یک تجربه ارزشمند بدل کنید. با کار کردن و به خاطر سپردن راه حلی که در مورد این اشتباه به کار گرفتید ، در آینده بسیار بهتر می توانید با موقعیت های مشابه روبرو شوید.

20.  روی مهارت های ارتباطی تان کار کنید
در هر نوعی از عکاسی پرتره ، اعتماد و رابطه بهتری که با سوژه برقرار می کنید ، می تواند موجب به بار آمدن نتایج بهتری شود. همه چیز به نحوه اداره صحنه توسط شما ، اعتماد به نفس تان و اینکه سوژه را قادر به نشان دادن شخصیت واقعی اش کنید بستگی خواهد داشت. پس اگر شما به عکاسی از افراد هم علاقمندید ، به طور جدی سعی کنید مهارات ارتباطی تان را بهبود دهید. از سوال کردن و نظر خواهی از مدل ها در مورد ضعف یا قدرت عکس ها نهراسید.



21.  ذهنی باز داشته باشید
پیش از ثبت عکس های مهم ، تجسم کردن نتیجه ای که می خواهید به آن دست یابید ، می تواند کمک شایان توجهی به شما بکند. اما همیشه ذهن تان را باز نگهدارید و در صورتی که با وضعیتی پیش بینی نشده مواجه شدید ، از خلاقیت تان برای تغییر آنچه می خواستید انجام دهید ، بهره بگیرید.

22.  جریان کاری را جدی بگیرید
چه عکاسی را یک تفریح و چه آنرا یک کار حرفه ای بدانید ، نیاز به ایجاد جریان صحیح کاری خواهد داشت. با مرور کافی تصاویر، کاتالوگ ها، ویرایش ، پشتیبانی و فضاهای ذخیره سازی در همان جا از دشواری های مدیریت عکس ها رهایی خواهید یافت .

23.  نسبت به خودتان سخت گیر نباشید
کارتان را تا جایی که ممکن است با صداقت ارزیابی کنید اما بی خود و بی جهت به خودتان سخت نگیرید . نقدهای تان را به صورت موضوعی و سازنده همانند هنگامی که در حال بررسی کار فرد دیگری هستید ، ارائه دهید.

24.  فراموش نکنید که تنظیمات دوربین را به حالت اولیه باز گردانید
برای همه ما پیش آمده است که به طور اتفاقی با تنظیمات نوردهی روز پیش به عکاسی مشغول شده ایم .انجام مجدد تنظیمات دوربین در انتهای ثبت هر عکس را به صورت یک عادت برای خودتان در بیاورید تا پس از دیدن نتیجه پشیمان نشوید.

25.  روی یک دوربین ذخیره (Back-up) سرمایه گذاری کنید
روی یک دوربین دیگر برای مواقع لزوم و جایگزینی DSLR تان سرمایه گذاری کنید. تعمیرات دوربین ها ، امر بسیار متغیری است و اغلب اوقات باید قطعات یدکی از خارج از کشور برای تعمیر تهیه شود که ممکن است زمان بسیار طولانی نیاز داشته باشد و مجبور باشید دو یا سه هفته را بدون دوربین بگذرانید.می توانید یک دوربین کامپکت با رزولوشن بالا را که قیمت نسبتا مناسبی دارد به عنوان دوربین ذخیره خریداری نمایید.

26.  تصمیم درست بگیرید
مسابقات حرفه ای عکاسی همیشه هویج شهرت و بخت بیشتر را به شما نشان می دهند اما به چماق شهریه های ورودی این مسابقات هم توجه کنید و هزینه کلی را در نظر داشته باشید.برای قرار دادن

عکس در کاتالوگ های چاپ های با کیفیت ، باید حداقل صد یورو هزینه برای کسب مجوز ورودی بپردازید. مسابقه بهترین عکاس سال رایگان است و می توانید همیشه آنرا در لیست مسابقات تان جای دهید.



27.  در شوهای عکاسی حاضر شوید
در شوهای تجاری بزرگ برای داشتن شانس بررسی کردن جدید ترین نرم افزارها و سخت افزارها ، حضور در سمینارهایی که حرفه ای ها در آن شرکت می کنند ، آشنا شدن با حرفه ای های صنعت عکاسی و در صورت امکان خرید ارزان تر لوازم و تجهزیات عکسی شرکت کنید.

28.  هیچ گاه کاری را که یک نور خوب می تواند انجام دهد فراموش نکنید
نور خوب عنصری کلیدی است که توان آن را دارد که یک عکس معمولی را به عکسی خارق العاده و استثنایی تبدیل کند. متاسفانه عکاسانی که در فضاهای باز مشغول عکاسی هستند تمام تمرکز خود را روی عناصر موجود در صحنه می گذارند. بسیار مهم است که در هر جایی که امکان دارد و در صورتی که هوا متغیر است ، منتظر شوید تا در هنگام تابش بهترین نور به عکاسی بپردازید. هنگامی که باران تا یک هفته تمام برنامه های شما را به هم ریخت باید از کاری که انجام دادید سپاس گذار باشید.

29.  هرگز به داشته های تان مغرور نشوید
اصلا مهم نیست که شما چقدر عکاس خوبی هستید ، همیشه سوژه ها و تکنولوژی های جدیدی وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید و هر کدام از آن ها مسلما چالش های خاصی را پیش روی شما قرار خواهند داد. به خاطر داشته باشید که شما به خوبی آخرین عکسی هستید که ثبت کرده اید.

30.  به انجمن های آنلاین (Forum)توجه کنید
فروم ها  منبع بزرگی از نکات الهام بخش و همین طور اطلاعاتی پشتیبانی در اختیار عکاسان می گذارد. این انجمن ها منابع بسیار مفیدی هستند اما باید بهترین آن ها را انتخاب کنید. به اطلاعات نادرستی که ممکن است برخی کاربران مبتدی آن ها را در سایت قرار داده باشند توجه کنید و وقت تان را با بحث بر روی موضوعات پوچ و بیهوده هدر ندهید. اگر در مورد صحت مطلبی شک دارید

31.  پیش از اینکه کلید شاتر را فشار دهید ، فکر کنید
کارت های حافظه با گنجایش بالا اکنون ارزان قیمت تر از هر زمان دیگر هستند اما به تله ثبت صدها عکس از یک صحنه تنها به این دلیل که فضای زیادی در اختیار دارید ، دچار نشوید. استفاده از روش آزمون و خطا ، کیفیت عکس های شما را به شدت تنزل میدهد و علاوه بر آن مدیریت عکس ها را به کابوسی تبدیل میکند. یکی از تمرین های خوب برای بهبود عکاسی این است که محدودیت هایی را که در عکاسی با حلقه های فیلم 24 تایی وجود داشت را در نظر بگیرید و روی هر قاب برای ثبت تصویری خوب حساب کنید.

32.  از حرفه ای ها یاد بگیرید
مطالعه مصاحبه های حرفه ای های عکاسی در هر زمان که فرصت آنرا یافتید ، کار بسیار ارزشمندی به شمار می رود. حتی اگر عمده مطالب این مصاحبه را خوانده یا شنیده باشید ، مطمئنا هنوز هم نکاتی در آن خواهید یافت که ارزش صرف وقت را داشته باشد.

33.  با یک مانیتور کالیبره کار کنید
مانیتورتان را کالیبره کنید تا اگر مایل به فروش عکس ها بودید و خواستید آنرا به صورت حرفه ای چاپ کنید ، مطمئن شوید که رنگ ها به همان صورتی که در صفحه نمایش دیده می شوند ، چاپ خواهد شد.

34.  نقدها را بپذیرید
نسبت به عکس های تان تعصب بیش از حد نداشته باشید و برای پذیرش انتقادها حتی اگر مخرب باشند ، آماده باشید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود ، باید به طور مداوم مهارت های عکاسی شما بهبود پیدا کند. بنابراین با پذیرش این نقدها نه تنها چیزی را از دست نخواهید داد که به تجارب ارزشمندی که همکاران تان عرضه می کنند هم دست می یابید.



35.  در مورد آموزش مهارات تان بخشنده باشید
هیچ گاه از به اشتراک گذاشتن نکات مفید و توصیه ها با سایر عکاسانی که در یک سفر شما را همراهی می کنند ، بیم نداشته باشید. شما نمی دانید که در برگشت آن ها چه چیزی با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

36.  بدانید که چه وقتی باید تنها کار کنید
با اینکه گردش با دوستان ، آشنایان و خانواده موقعیت های عکاسی زیادی در اختیار شما می گذارد ، اما برای ثبت بهترین نتایج باید به تنهایی به این گردش بروید. با این کار نه تنها هیچ عاملی برای گرفتن تمرکز شما وجود ندارد ، که می توانید وقت تان را آزادنه و بدون نگران بودن از اینکه سایرین منتظر اتمام کار شما هستند ، به پایان برسانید.

37.  خودتان را سبک کنید
پیش از اینکه به عکاسی بپردازید ، کیف دوربین تان را از لوازم غیر ضروری خالی کنید. سنگین کردن خودتان با لنزها ، فیلترها ، باتری ها و هر چیزی که از آن استفاده نخواهید کرد ، هم از سرعت شما خواهد کاست و هم ممکن است باعث بوجود آمدن صدمات جدی برای شما شود.

38.  به خواست مردم احترام بگذارید
پیش ازاینکه از کسی عکسی بگیرید ، از وی اجازه بگیرید. اگر آن ها مخالف بودند ، مودبانه در خواست شان را بپذیرید و به دنبال فرصت عکاسی دیگری باشید. شاید چهره آن ها باز گوی هزاران افسانه (!) باشد اما اگر خودشان راضی به انجام چنین کاری نباشند ، بعید است که بتوانید پرتره خوبی از آن ها ثبت کنید.

39.  در دوره های عکاسی ثبت نام کنید
حضور در دوره های ساختار یافته عکاسی می تواند در تسریع فرآیند یادگیری به شما کمک قابل ملاحظه ای بکند. سعی کنید در دوره های ابتدایی یا پیشرفته دانشکده ها مانند A-Levels یا HND شرکت کنید. البته ممکن است کارگاه های آموزشی که روی موضوع خاصی مانند عکاسی استودیو تمرکز کرده باشند هم برای شما مفید باشد.

40.  هیچ گاه خسته نشوید
هیچ نقصی در شما وجود ندارد که به شما اجازه ندهد به عکاسی ماهر تبدیل شوید. شاید به سال ها کار سخت و پشتکار زیاد برای کسب تجربه و مهارت نیاز داشته باشید ، اما حتی در مواقعی که پیشرفتی در خودتان نمی بینید ، مایوس نشوید. به کارتان ادامه دهید بالاخره روزی این مانع را هم پشت سر خواهید گذاشت.

 • گزارش از

  سالار واعظی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.