مادر اي جلوه گاه آسمانی

مادرم از تو سخن گفتن بسی سخت و ناتوان است از تو سرودن و گفتن قلمی توانا و هنری بی همتا می طلبد که فاقد از آنم ...

باشگاه خبرنگاران :مادرم نام تو واژه ای به بلندای آسمان و پهنای زمین است که در قلم هیچ کاتب و اهل قلمی نمی گنجد. 
 
*مادرم ای عزیز تر از تمام هستی 
 
تو را روزی که بند بند وجودم به هستی تو بند بود از آن روزی که طپش قلبت تنها صدای آرام بخش دوران تنهایی ام بود از آن لحظه ها و نیمه شب های پرالتهاب که نفس در نفس من تا صبح سلامتم بیدار می نشستی می شناسم. 
 
در دعای بی پایان و چهره تکیده ات، چین پیشانیت و موهای سپیدت گواه از رنج های بسیاری ایست که برایم کشیده ای. 
 
هیچ موجودی به قداستت نمی رسد و  من نیز ناتوان تر از آنم که تکیه گاه همه امیال درونی آن شوم جز ان که تو را پس از خداوند به نیکی و زیبایی بستایم و تا آخرین دم تو را سپاس گویم، چشمان تو دریچه ای به سوی بهشت جاودان و دستانت محراب دعایم و لبخندت آرامش قلبم و قلب تو تجلی گاه پروردگار عالمیان، در طلوع چشمانت به باور زندگی می رسم و در سپیده دم لبخندت لذت زندگانی را در می یابم و از دستانت محبت و نوازش. 
 
امروز روز توست روز همه خوبیها روزی که بهار با همه دلبری و زیبایی هایش به تو حسادت می کند چون تو بر گرفته از عشق محمد (ص9 ، همسر علی (ع) و مادری فداکار برای فرزندان علی (ع) هستی. 
فاطمه دردانه پیغمر که ملائک بال در بال، گسترده آسمان را برای قدومش، مهیا کرده اند. 
 
امروز روز ولادت یگانه بانوی اسلام، نوباوه رسالت، پیکر عصمت، هم سنگ و همسر خلاقت خدا در زمین است ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام 
 
فاطمه جان، ای اسوه خدایی، ای جلوه الهی و عشق کبریایی بر ما ببخشای ای بانو در ناتوانی قلم هایمان در وصف رضای الهی در رضای تو بر ما بخشای که چشمان جست و جوگرمان توان دیدن بلای وجودت را ندارد آن چنان که شایسته هستی. 
 
برما ببخشای که نگاه دریا گونه ات و عطر کلام آسمانی را تفسیر می کنیم اما نه آن چنان که شایسته حبیبه خدا باشد. 

توان  آن راز بقای اسلامی که صاحب والاتر مقام در بهشت است و اشتیاق همیشه بهشت، ای مستوره یاسمین وای فضیلت کوثر، تو آن اسوه همیشه بیدار و هوشیاری که فرشتگان آسمان در خدمت تو اند. 

*درود همه پاکان گیتی نثار خاک پای تو باد؛ ای مادر همگان 

فاطمه همسری فداکار برای علی بود به گونه ای که هر وقت به آن می نگریست ناملایمان را بیش تر به فراموشی می سپرد و تا زنده بود از مشکلات علی گره گشایی می کرد. 
علی (ع) می فرمایند: فاطمه نعمتی است آسمانی که نصیب من شده که من بر مردم جهان به داشتن چنین همسری فخر می کنم. 

همسرم، همسر رنجور و فداکارم بارانی از عشق و نمی از ستاره ارزانی تویی که در تبار معصومانه نگاهت چشمان خسته من ستاره می چید، خوش آهنگ ترین نغمه های هستی نثار قلب خسته و صورتت وقتی محبتت را با همه وجودت به من تقدیم کردی و مرا شرمنده الطاف کریمانه ات نمودی و دل قشنگت را مالامال از عشق به من هدیه دادی با دادادگی را سخت بر دلم نهادی و امانت عشق را در وجودم رخنه کردی که آن زمان عهد کردم تکیه گاهت در همه لحظات باشم. 
همه گل های آسمانی تقدیم تو باد.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار