پژوهش‌ها نشان می‌دهند

بیماری‌های مزمن در گرفتگی عضلات ساق پا نقش دارند

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های کلیوی، قلبی و عروقی و فشار خون بالا، نقش قابل ملاحظه‌ای در بروز عارضه گرفتگی عضلات ساق پا دارند.

مهدی آزما تخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شیوع بیماری‌های مزمن و غیر واگیر به شدت افزایش یافته است و این بیماری‌ها از جمله بر روی عضلات بدن تاثیرات زیادی بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه تاثیر بیماری‌های مزمن در بروز مشکلات عضلانی کاملا مشخص شده است، تاکید کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های کلیوی، قلبی و عروقی و فشار خون بالا، نقش قابل ملاحظه‌ای در بروز عارضه گرفتگی عضلات ساق پا دارند.

آزما یادآور شد: حتی برخی از داروهایی که جهت درمان بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا تجویز و مصرف می‌شوند، نیز در بروز عارضه گرفتگی عضلات بدن از جمله عضلات ساق پا نقش دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شکایت‌های مبتلایان به نارسایی‌های مزمن، کلیوی و بیماران دیالیزی، گرفتگی عضلات ساق پا است که برای غلبه بر آن مهمترین راهکار، محافظت از کلیه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیوی و یا درمان بیماری در مراحل اولیه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار