نایب رئیس انجمن شنوایی‌شناسی:

آمار دقیقی از قاچاق سمعک در کشور وجود ندارد

ملایری گفت: در حال حاضر مسئله قاچاق علاوه بر موضوع دارو در زمینه تهیه سمعک نیز در کشور وجود دارد.

سعید ملایری،‌ نایب رئیس انجمن شنوایی‌شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سمعک‌های کشور از نظر نرم‌افزارهای کامپیوتری به کار رفته در آن با دنیا فاصله چندانی ندارد و نمایندگی‌های برندهای مهم دنیا در کشور دیده می‌شود اما با این مسئله که کنترل بر روی کیفیت آن انجام شده به نحوی تخصصی‌تر در انجمن شنوایی‌شناسی مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشاهده قاچاق دارو در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با مسئله قاچاق دارو مواجه است. این مسئله در تهیه سمعک نیز دیده می‌شود و ورود بخشی از سمعک‌های موجود در کشور از طریق مبادی غیرقانونی است.

نایب رئیس انجمن شنوایی‌شناسی ادامه داد: به دلیل آن که اطلاعات دقیقی پیرامون میزان قاچاق سمعک در کشور وجود ندارد، نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه کرد و مردم به منظور اطمینان خاطر از استاندارد بودن این وسیله شنوایی‌شناسی می‌توانند آن را از مجاری قانونی مانند مراکز تحت نظر وزارت بهداشت تهیه کنند.

ملایری تصریح کرد: مردم به دلیل اطمینان خاطر از استاندارد بودن سعمک‌ها، علاوه بر تهیه آن از مبادی قانونی می‌توانند از برندهای دارای نام و نشان سعمک استفاده کنند، زیرا سمعک‌های قاچاق در مواردی به شنوایی مردم آسیب می‌زند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار