سال ٩٤ انجام می‌شود

جایگزینی موقت ٢ سکوی فاز ١٤ با سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از جایگزینی موقت دو سکوی فاز ١٤ با سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان مشترک گازی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، علی اکبر شعبانپور، درباره وضع کنونی توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی اظهار داشت: این فاز کمترین پیشرفت اجرایی را دارد و هم‌اکنون در اولویت اجرایی توسعه شرکت نفت و گاز پارس نیست.

وی با اشاره به توسعه مناسب پالایشگاه فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی و ظرفیت خالی این پالایشگاه گفت: قرار است از دو سکوی اقماری فاز ١٤ پارس جنوبی برای تکمیل طرح فازهای ١٧ و ١٨ استفاده شود.

تولید اتان و ال‌پی‌جی فاز ١٥ و ١٦ تا پایان نیمه نخست امسال

شعبانپور همچنین افزود: اولویت بندی اجرای طرحها امسال نیز براساس برنامه تامین منابع انجام شده و بر این اساس بهره‌برداری نهایی از پالایشگاه فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی یکی از اولویتهای اصلی شرکت نفت و گاز پارس در نیمه نخست امسال است.

به گزارش شانا، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان می رسید.

هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارشهای کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون در حال اجراست.

توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ به‌ منظور تولید روزانه‌ ٥٠ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و ٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می شود.

مراحل توسعه ٢ بخش خشکی و دریایی این پروژه از جانب کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی در حال اجراست. پیمانکاران طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت و صدرا هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار