هنرمندان در سال جدید با یکدیگر دیدار کردند

هنرمندان کشور از گروه های مختلف اهالی قلم، سینما، تئاتر و موسیقی در دیدار نوروزی گردهم آمدند و شبی به یادماندنی داشتند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته 22 فروردین ماه، هنرمندان کشور از ساعت 20 تا 23 در ضیافتی واقع در رستورات بین المللی تماشا دیدار نوروزی داشتند.

سیدیوسف مناجاتی برگزارکننده این مراسم ضمن خوشامدگویی به هنرمندان کشور گفت: از سال گذشته با علی معلم درصدد بودیم تا هنرمندان کشور را گرد هم آوریم و بسیار خزسندیم که بتوانیم عملکردهای موفقی در این حوزه داشته باشیم. 

علی معلم با اشاره به اینکه مکان ویژه ای برای گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر وجود ندارد خاطرنشان کرد: سال نویی در کشور آغاز شده است؛ البته نه به علت مذاکرات هسته ای بلکه برای نخستین بار در مردم ایران انرژی بوجود آمده تا ارزش بودن را جدی تر بگیرند و نقشی سازنده تر در سرنوشت خود ایفا کنند.

احمد مسجد جامعی با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین گردهمایی هایی ابراز امیدواری کرد تا این برنامه ها منشاء ظهور اندیشه های نو باشد. 

دیدن روی اندیشمندان و دانشمندان ثواب است

احمد شهریاری پس از برگزاری ضیافت شام  ضمن خوشامدگویی به مهمانان از بانیان برگزاری این مراسم؛ سید یوسف و سید حسین مناجاتی تقدیر و قدردانی نمود و یادآور شد: در فرهنگ اسلامی دیدن روی اندیشمندان و دانشمندان ثواب است.

استاد الهی قمشه ای، قاسمعلی فراست؛ نویسنده ، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، افشین اعلا؛ مختاباد؛ نماینده هنرمندان در شورای شهر، احمد شهریاری، احمدزاده، از چهره های نام آشنای این مراسم بودند، استاد قمشه ای هم که خیلی اهل گفتگوی مطبوعاتی نیست گفت: به مردم اطلاع دهید که روز 31 فروردین در کتابخانه ملی، سخنرانی در باره نظامی دارم. فراست هم تنها به بیان یک جمله به نقل از چارلی چاپلین بسنده کرد و گفت: "افسوس که هر چه تلاش کردم تا مردم بفهمند، فقط خندیدند." دکتر سعید آهنگساز هم ابراز امیدواری کرد تا هنرمندان همیشه خوشحال و شاد گرد هم آیند.

در ادامه استاد مهدیه الهی قمشه ای با تاکید بر اینکه بهترین عبادت جمع کردن افراد گرد یکدیگر است با قرائت اشعاری از حافظ گفت: هرجا توان نشست خوش خانه ماست.

علیرضا افتخاری هم با اجرای قطعه ای آواز به گرمی جمع افزود و وی که از دیدار یاران و دوستان به وجد آمده بود گفت: زنده باد یوسف من ای مناجاتی که من را با این مردم کرده ای قاطی. 

وی در ادامه بیان داشت: آمد بهار و بوی گل نوشد، ریباتر آنکه در سرت اندیشه نو شود.

محمدرضا حیاتی، گوینده اخبار گفت: در کلان شهرها دور هم جمع شدن به راحتی میسر نمی شود. موقعیت های اینچنینی که چهره های آشنا را بتوان بیشتر و بهتر دید، ایده ای خوب در ابتدای سال نو است. 

رضا کیانیان با هم بودن در یک جمع را بسیار خوب دانست و گفت: ده سال است که ما هنرمندان اینگونه با هم نبوده ایم.

امین حیایی هم گفت: اجرای این مراسم موجب خوشحالی و همدلی بیشتر هنرمندان می شود. الهام حمیدی هم ابراز امیدواری کرد تا برگزاری چنین مراسمی تداوم داشته باشد.

عمو قناد اولین فردی که کار با بچه ها را در تلویزیون آغاز کرد به همراه دوستان فتیله ای فروتن، گلی و مسلمی در جمع به چشم می خورد. فروتن گفت: دوستانی را که در طول سال نمی بینیم به لطف آقای مناجاتی امشب گرد هم آمده اند، لحظه ای خوب و به یاد ماندنی است که در ابتدای سال دیدار یاران تازه می شود.

جمع کثیری از هنرمندان در این مراسم حضور داشتند؛ راضی و خرسند بودند که در جمعی دوستانه یکدیگر را ملاقات کردند. سالار عقیلی، لاله اسکندی، امین زندگانی، شریفی نیا، الیکا عبدالرزاقی، سعید راد، دانیال عبادی، الهام حمیدی، سروش صحت نیز از دیگر هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.

گفتنی است هنرمندان بسیاری در این مراسم حضور به هم رساندند که ذکر نام تمامی این بزرگان ممکن نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار