رئیس مرکز مطالعات تاریخ انقلاب اسلامی در تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان:

حرکت رژیم سعودی همسو با استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در یمن و تعرض مأموران آن‌ها به دو نوجوان ایرانی این رژیم را دشمن اسلام و بشریت خواند.

رژیم سعودی دشمن اسلام و بشریت است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدحمید روحانی» رئیس مرکز مطالعات تاریخ انقلاب اسلامی در تجمع اعتراضی دانشجویان نسبت به دولت سعودی ایراد سخنرانی کرد.

وی رژیم سعودی را دشمن اسلام و بشریت خواند و تأکید کرد که نمی‌توانیم با آن‌ها کنار بیاییم.

رئیس مرکز مطالعات تاریخ انقلاب اسلامی با تشکر از دانشجویان حاضر اظهار داشت: حضور شما بزرگ‌ترین خدمت به پیشبرد آرمان‌های امام راحل است و مسئله آل‌سعود، مسئله تازه‌ای نیست و از زمانی که استکبار جهانی و نیروهای صلیبی برای تسلط کشورهای اسلامی وارد صحنه شدند احساس کردند که باید با شیوه‌های مختلفی با اسلام مبارزه کنند، سعی کردند افراد مزدور و خائنی را در جهان اسلام رخنه دهند و فرقه‌های وهابیت و بهاییت که هیچ اعتقادی به اسلام ندارند را به وجود آوردند تا به مردم تسلط یابند.

حجت‌الاسلام روحانی با انتقاد از گروه‌هایی که درصدد به چالش کشیدن مراسم حج هستند، گفت: عده‌ای می‌خواهند از این مسئله سوءاستفاده کنند و به دنبال دفاع از اسلام نیستند و مسئله آن‌ها مسئله تجاوز به دو نوجوان نیست، چنانچه سال‌ها پیش در کشور امارات به دختران ایرانی تجاوز شد، صدایشان درنیامد و آن‌ها می‌خواهند با مطرح کردن دعوای بین ایران و اعراب مسئله را به انحراف بکشانند. مسئله ما، مسئله ایران و اعراب نیست بلکه مشکل ما با دولت آل‌سعود است.

وی تأکید کرد: دولتی که سال‌ها پیش زائران ایرانی را به خاطر شعار مرگ بر آمریکا به خاک و خون کشید گماشته استکبار است و رژیم سعودی، رژیمی غیراسلامی است که در کشور عربستان حاکم شده است.

گفتنی است؛ در حین سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی وزش باد و گرد و خاک برای دقایقی در سخنرانی وی اختلال ایجاد کرد.

همچنین؛ برخی از حاضرین که تلاش می‌کردند اختلافات پیش آمده را از دولت آل‌سعود به اختلاف با اعراب انحراف دهند، در حین سخنرانی و اجرای مراسم با کف زدن‌های مداوم و شعار دادن‌های بی‌وقت در حین سخنرانی سعی در اخلال مراسم داشتند.

تجمع کنندگان با پایان یافتن سخنرانی حمید روحانی حاضرین شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "هیهات منه ذله" سر دادند.

شایان ذکر است؛ نماینده دانشجویان با تأکید بر این که دشمن درجه یک ما ابتدا آمریکا و سپس آل‌سعود است، از حضار خواست تا شعار "مرگ بر آمریکا" سر دهند.

با پایان یافتن شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" حاضرین با خشم فراوان شعار "مرگ بر آل سعود" و "مرگ بر انگلیس" سر دادند.

بر اساس این گزارش؛ عده‌ای از حاضرین با کف زدن در مراسم سعی در انحراف این مراسم داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سفارت ، عربستان ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار