هروی:

خلاء قانونی برای برخی مسائل در ورزش وجود دارد/ اختلاف میان مجلس و وزارت ورزش نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: 50درصد قشر اجتماع را بانوان تشکیل می دهند و به نظر من باید منزلت اجتماعی آنان حفظ شود و کارشناسانه منطقی به مسئله ورود پیدا کنیم.

خلاء قانونی برای برخی مسائل در ورزش وجود دارد/ اختلاف میان مجلس و وزارت ورزش نیستبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران هروی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز اظهار داشت:‌بدون شک جلسه امروز جلسه خوبی بود و می‌تواند به ورزش کشورمان کمک کند.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات و بودجه‌ها افزود:‌ بسیاری از اعتبارات و بودجه‌ها که در بحث جوانان و  ورزش اختصاص داده می شود و عملا هیچ گاه در بحث فوق هزینه نمی‌شود و یا در موارد فرهنگی هزینه می‌شود که چندان نمی تواند به حال ورزش در مقوله جوانان موثر باشد زیرا باید این بودجه‌ها هم صرف امور جوانان شود و هم در راستای ورزش هزینه شود و باید عنوان کنم بودجه جوانان بسیار بیشتر از بودجه ورزش باشد.

به عنوان مثال مقوله ازدواج به عنوان اصلی ترین مسئله می‌تواند سد راه یک جوان باشد اما به دلیل عدم بودجه و یا درست هزینه نکردن از این امر محروم می‌شود و متولی این امر ورزش و جوانان می‌باشد.

هروی در مورد اختلافات فراکسیون با وزارت ورزش عنوان کرد:‌ به نظر من باید تاکید کنم هیچ گونه اختلافی بین فراکسیون و ورزشی ها وجود ندارد و بلکه مسئله این بوده که هنوز قانونگذار نتوانسته قانونی برای ورزش تنظیم کند و این باعث شده  به لحاظ قانونی این مسئله بوجود بیاید، در واقع ما باید به عنوان نهاد خدمتگزار و قانونگذار به شکلی تغییر رویه بدهیم که به مسائل جوانان پرداخته شود و بودجه‌ها باید سرجای خود خرج شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث کلان ملی ما همیشه در بحث بهداشت و درمان سرمایه گذاری می‌کنیم، چرا این بودجه در راه پیشگیری انجام نمی‌شود و در ورزش هزینه نمی‌شود و در قانون برنامه پنجم توسعه 25ماده طی 5سال گذشته وضع شده که 2ماده آن فقط به بحث ورزش پرداخته شده است ما بیاییم طرحی نو در اندوخته و اعتبارات ورزش را بیشتر کنیم البته در گذشته ورزش همگانی نفی شده بود و این بودجه به نظر من توهین به نسل جوان بوده است.

وی در مورد حضور بانوان در ورزشگاه گفت: من تصور می کنم 50درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند به نظر من بسیار منطقی و کارشناسانه به موضوع ورود پیدا کنیم و جایگاه و منزلت اجتماعی بانوان باید افزایش یابد.

هروی در پایان خاطر نشان کرد:‌ امیدوارم که هر اتفاقی که رخ دهد در نهایت ختم به خیر شود و به نفع ورزش کشورمان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار