باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

بازار گردشگری سلامت در قبضه دلالان/ضرورت شتاب بیشتر مسئولین در جذب توریست سلامت

شاید در تمام جهان منفعت توریسم درآمدزایی بالایی داشته باشد چه بسیار کشورهایی که توانسته اند توریسم درمانی را به یکی از منابع مالی خود مبدل سازد اما واقعیت اینجاست که در کشور ما ایران توریسم و به خصوص توریسم درمانی دغدغه‌ای است که چندان جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ به نظر می‌رسد مسئولین هنوز نسبت به ارز آوری توریست سلامت چندان اتفاق نظر ندارند و آن پتانسیلی که باید بر توسعه این صنعت در کشور متمرکز شود نسبت به این مقوله دغدغه‌ای جدی ندارد.

بازار گردشگری سلامت در قبضه دلالان/ضرورت شتاب بیشتر مسئولین در جذب توریست سلامت

تبلیغات موجود در فضای مجازی حاکی از آن است که بسیاری از کشورها از جاذبه‌های داخلی و علم پزشکی خود به راحتی توانسته‌اند در جذب توریست سلامت پیروزمندانه عمل کنند این در حالی است که موقعیت استراتژیک و خاص ایران در میان کشورهای همسایه و جاذبه‌های زیارتی کشور می‌تواند دلیل خوبی برای توسعه صنعت گردشگری سلامت باشد.

البته می‌توان گفت: در پی غفلت مسئولین این بازار به راحتی در قبضه دست دلالان و سودجویان قرار گرفته است به گونه‌ای که توانسته‌اند در این بخش پول زیادی را بدست آورند.

نکته جالب این است که پزشکان ایرانی نسبت به سایر کشورها حاذق‌تر و شناخته‌تر‌اند و تعجب دارد که چرا مسئولین سعی در احیای واقعی صنعت گردشگری سلامت در کشور برنیامده‌اند.

دکتر شهلا میرگلوبیات در همین زمینه توضیح داد: برای توسعه گردشگری سلامت همکاری ارگانهایی از جمله میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و وزارت ارشاد ضروری است و لذا باید این سازمانها همکاری و اتفاق نظر جمعی در خصوص ساماندهی گردشگری سلامت داشته باشند.

وی در این خصوص ادامه داد: توریسم درمانی برای کشور ارزآوری دارد و از این حیث کشورما حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما واسطه گران موجب شده‌اند که دیدگاه حتی به زیان‌ جاذبه‌های درمانی کشورمان تمام شود.

وی با بیان اینکه اتفاق نظر مسئولین در حمایت از گردشگری سلامت می‌تواند واسطه‌گران را سر جای خود بنشاند، خاطر نشان کرد: اگر چه بسیار از بیمارستانها توانسته‌اند در مورد پذیرش بیمار خارجی موفق باشند اما نکته حائز اهمیت این است که چرا این پذیرش سازمان یافته و بر اساس آیین‌نامه خاصی دنبال نشده است.

وی افزود: وقتی بیماری خارجی برای درمان به کشور سفر می‌کند اصلا وجهه مناسبی برای ما ندارد که دلالان زودتر از مسئولین این بیمار را جذب کنند لذا بهتر است شتاب بیشتری در خصوص ساماندهی گردشگری سلامت صورت گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار