صفحات اجتماعی روزنا‌مه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از 220 هزار سقط غیر قانونی در یک سال تا خطر نابودی 175 هکتار جنگل

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های 220 هزار سقط غیر قانونی در یک سال و متوقف شدن حج عمره مفرده پیگیری می‌شود.

از 220 هزار سقط غیر قانونی در یک سال تا خطر نابودی 175 هکتار جنگلبه گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، روزنامه مردم سالاری، جام جم، ایران، وطن امروز و آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون خطر نابودی 175 هکتار جنگل، متوقف شدن حج عمره مفرده، قطعی شدن احکام رتبه بندی معلمان، کاهش 6.5 درصدی ازدواج و افزایش 53 درصدی طلاق در سال 93 و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

*روزنامه خراسان

 گرایش جمعیت ایران به سمت جمعیت میانسال و سالمندان لازمه توجه ویژه به جایگاه ازدواج و افزایش ولادت در جامعه است. یکی از مهمترین آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در خصوص رشد جمعیت و پرورش نسل جوان در آینده، افزایش طلاق و کاهش ازدواج در ایران است.

روزنامه خراسان درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش 6.5 درصدی ازدواج و افزایش 5.3 درصدی طلاق در سال 93 می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ آمار ازدواج در سال 93 نسبت به سال قبل، کاهش 6.5 درصدی، آمار طلاق افزایش 5.3 و آمار ولادت رشد 4.3 درصدی داشته است.

در ادامه نیز موضوع‌های مقایسه آمار ولادت، ازدواج، فوت و طلاق، حوزه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه حجاب و عفاف در کشور، تشکیل حوزه عفاف و حجاب، افزایش 95 درصد اعتبار در حوزه عمرانی، صرف 36 هزار میلیارد در عمران شهری، اختصاص 62 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال 92 و 93 در حمل و نقل داخل شهری، اخذ مجوز خرید 17 هزار دستگاه اتوبوس، 14 هزار تاکسی و ون و هزار و 369 اتوبوس دیزلی از شورای اقتصاد و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های دریافت زیرمیزی خارج از تهران صفر شده است، موافقت شفاهی با مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش، نتایج طرح تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس هنوز اعلام نشده است، اعتبار توزیع شیر مدارس هنوز تعیین نشده است، می‌پردازد.

*روزنامه آرمان

حدود 220 هزار سقط غیر قانونی در یک سال

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حدود 220 هزار سقط غیر قانونی در یک سال می‌پردازد.

این روزنامه در این باره‌ آورده است؛ در یازده ماه سال گذشته برای 5 هزار و 590 تن از متقاضیان سقط درمانی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کرده‌اند، مجوز سقط جنین درمانی صادر شد. این روند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، تعداد مجوزهای صادر شده 4 هزار و 903 بود که 14 درصد افزایش یافته است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آمار سقط جنین در استان‌های کشور، مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی، مهمترین شرط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی و سن بارداری قبل از 14 ماهگی یا پیش از 19 ماهگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر دوره‌ای، وجود شرایط خاص برای سقط جنین، صدور مجوز سقط جنین درمانی با تایید 3 پزشک متخصص و معتمد، وجود یازده میلیون دختر و پسر مجرد در کشور، لزوم ایجاد شرایط ازدواج و توسعه مناسب کشور و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع منشا خارجی گرد و غبار اخیر جنوب کشور، می‌پردازد.

*روزنامه مردم سالاری

حج عمره مفرده متوقف شد

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حج عمره مفرده متوقف شد می پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ عبرستان سعودی قبل از آن که یک کشور باشد، پایتخت دینی برای مسلمانان جهان است. مکه، مدینه و قبرستان بقیع باعث شده تا مسلمانان برای انجام فریضه حج، شیعیان برای زیارت قبور حضرت زهرا (س) و 14 معصوم به این کشور سفر کنند و این سفر بیشتر از آنکه تفریحی باشد، مذهبی است.

در ادامه نیز موضوع‌های برخورد عبرستان با مسلمانان جهان، سوء استفاده عبرستان از حضور مسلمانان در حج برای اهداف سیاسی خود، جزئیات تلخ حادثه فرودگاه جده، متوقف شدن حج عمره مفرده تا هنگام مجازات متجاوزان به دو نوجوان ایران در فرودگاه جده، لزوم تامین امنیت مسلمانان در عربستان به ویژه زائران ایرانی، واکنش‌های جدی دستگاه دیپلماسی کشور در حادثه تلخ فرودگاه جده و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های بازتاب خارجی تصمیم دولت در مورد تعلیق عمره، نیاز 50 درصد معلولان تامین نمی‌شود، تجهیز مدارس به سیستم‌های سرمایشی، امیدی به اشتغال زنان وجود ندارد، و خطر نابودی 175 هکتار جنگل، می‌پردازد.

*روزنامه وطن امروز

نوای خطرناک اندروید در خانه ایرانی

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع نوای خطرناک اندروید در خانه ایرانی،‌ می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ آسیب‌های جدی و خطرناک کاهش سن استفاده از تبلت و تلفن همراه به آنجایی رسیده است که به دلیل موج‌های فناوری بلند و سریع در میان کودکان، نوجوانان و جوانان، والدین ایرانی از سد سازی و مهار آن جا مانده‌اند. موج‌هایی که قدرتشان باعث شده برخی از والدین یا در آن غرق شوند تا در بهترین شرایط خود را با آن تطبیق دهند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آثار مخرب استفاده از فضاهای مجازی از جمله اندروید در خانه‌های ایرانی، نفوذ فناوری‌های جدید در زندگی جوانان، کاهش نفوذ والدین در کنترل فناوری‌ها، افزایش گرایش ایرانیان به تبلت، افزایش دانلود بازی‌های رایانه‌ای میان کودکان، گرایش کودکان به بازی‌های مبتضل و مستهجن در بازی‌های اندرویدی، بی توجهی والدین به گرایش کودکان به بازی‌های اندرویدی، متناسب نبودن بازی‌های اندرویدی با سن کودکان بین 4 تا 5 ساله، تعارض سیگنال‌های اندرویدی با تربیت کودکان و نسل آینده و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های لغو دو پرواز در یک روز به دلیل هوای نامساعد، سال 94 سال پر گرد و غبار، و تهیه طرح کنترل گرد و غبار، می‌پردازد.

*روزنامه جام جم

وجود 4 پاتق معروف معتادان کارتن خواب در پایتخت

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وجود 4 پاتوق معروف معتادان کارتن خواب در پایتخت می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ 4 پاتوق معروف معتادان کارتن خواب در پایتخت وجود دارد که پاتوق دارهای حرفه‌ای از آن محافظت می‌کنند و معتادان کارتن خواب با وضعیت و شرایط نامناسب در آن زندگی می‌کنند و سرانجام نافرجامی دارند.

در ادامه نیز موضوع‌های وجود 4 پاتوق معروف معتادان کارتن خواوب در تهران، محافظت پاتوق داران حرفه‌ای از 4 پاتوق معروف معتادان در تهران، وضعیت ناگوار معتادان در 4 پاتوق معتادان تهران، جایگاه مددکاران اجتماعی برای ساماندهی معتادان کارتن خواب در 4 پاتوق تهران، آلایندگی‌های محیط زیست، 4 پاتوق معتادان کارتن خواب در تهران، آسیب‌های اجتماعی در 4 پاتوق معتادان کارتن خواب در تهران و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع این محموله دست اموات نمی‌رسد و آمار تاج گل‌های مراسم تحریم در خیابان میرداماد، می‌پردازد.

*روزنامه ایران

احکام طرح رتبه بندی شغلی معلمان قطعی است

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع احکام طرح رتبه بندی شغلی معلمان قطعی است می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ احکام رتبه بندی یک میلیون معلم در سال جدید در حال حاضر صادر شد که برخی از معلمان نسبت به امتیاز فوق العاده شغلی اعتراض داشتند و معتقدند که درصدی در این احکام به عنوان یک نیروی مازاد دیده شده‌اند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های قطعی شدن احکام رتبه بندی شغلی معلمان، دریافت یک میلیون احکام معلمان در چهارچوب طرح رتبه بندی، اعتراض برخی از معلمان به قانون رتبه بندی، آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دست سازمان سنجش در وزارت آموزش و پرورش، احکام رتبه بندی یک میلیون معلم در سال 94، اعتراض معلمان نسبت به امتیاز فوق العاده شغلی، اضافه شدن 35 درصد به فوق العاده شغل کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی، افزایش 14 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 94، نیروهای مازاد آموزش و پرورش، سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، تایید مجوز استخدام و نیروی انسانی در آموزش و پرورش، و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های پیش بینی افزایش ثبات در بازار دارو و مخالفت محیط زیست با ساخت شفا رود در گیلان می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار