رییس سازمان نوسازی و مقاوم سازی مدارس خبر داد

کمبود 25 هزار کلاس درس جدید در مناطق انبوه سازی/سرانه آموزشی منطقه 22 با استانداردها فاصله دارد

رییسی گفت: یکی از معضلات جدی وزارت آموزشی و پرورش در زمینه تامین فضای آموزشی در شهرک های جدیدی است که در کشور ساخته می شوند.

مرتضی رییسی، رئیس سازمان نوسازی و مقاوم سازی مدارس در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلات جدی در وزارت آموزش و پرورش در زمینه تامین فضای آموزشی در شهرک‌های جدیدی است که در کشور ساخته می‌شود و اینکه ردیف اعتباری مشخصی برای تامین فضا بخصوص در سایت‌های مسکن مهر و شهرک‌های جدید فراهم شود. 

وی ادامه داد: انبوه‌سازی‌های جدید در شهرهایی مانند تهران از جمله منطقه 22 نشان می‌دهد سرانه آموزشی در این مناطق با استاندارد فاصله دارد و اگر بخواهیم یک سرانه استاندارد در این نقطه ایجاد کنیم باید حداقل 25 هزار کلاس در محل جدید در این مناطق در مناطقی که انبوه سازی می‌شود از جمله سایت‌های مسکن مهر ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه تا حدی مدارس و کلاس‌های جدید در حال ساخت و توسعه هستند، خاطر نشان کرد: کمبود 25 هزار کلاس در فضای آموزشی با توجه به آماری است که وزارت راه و شهرسازی از انبوه سازی‌های جدید ارائه داده و برآورد می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به واحدهای مسکونی جدید یک جابجایی جمعیت صورت می‌گیرد و باید هر چه سریعتر تدبیری برای تامین فضای آموزشی در این مناطق انجام شود. 

رئیس سازمان نوسازی و مقاوم سازی مدارس افزود: البته در سال تحصیلی 94-95 در مناطقی که احساس کردیم مشکل وجود دارد مانند استان تهران، شهرک‌های جدید اطراف تهران و استان البرز آمادگی داریم فضاهای جدید آموزشی را تا حدی ایجاد کنیم، اما با توجه به کمبود منابع و اعتبارات بعضی مدارس دو نوبته اداره می‌شود که این وضعیت در حد شرایط مطلوب آموزشی و پرورشی نیست. 

ضرورت ایجاد توازن در سرانه آموزش دانش‌آموزان 

رئیسی تصریح کرد: ما در تلاشیم با توجه به برنامه ریزی‌های جدید نخواهیم گذاشت مدارس در مناطق پر تراکم دو نوبته شوند و در واقع باید عنوان شود برای تامین 25 هزار کلاس درس در کشور به ازای هر کلاس در سن 15 میلیون تومان اعتبار لازم است که تامین این هزینه زمان بر است. 

وی یادآور شد: طبیعتا تنها بخشی از اعتبارات استانی صرف فضاهای آموزشی در مناطق پر تراکم می‌شود و همچنین بخشی از کمک خیرین مدرسه‌ساز که البته اعتبارات با نیاز آموزش و پرورش برای تامین فضاهای آموزشی فاصله زیادی دارد.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار