رئیس مرکز انتقال نفت شهید بهشتی منطقه اصفهان مطرح کرد

تامین بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام پالایشگاه/ به صفر رساندن احتمال آلودگی فرآورده‌های نفتی با کنترل کیفیت

رئیس مرکز انتقال نفت شهید بهشتی منطقه اصفهان با تاکید براینکه بیش از ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام پالایشگاه از سوی مرکز انتقال تامین می‌شود، گفت: با انجام آزمایش‌های کنترل کیفی فرآورده‌های دریافتی و ارسالی از طریق خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان، احتمال آلودگی آنها را به صفر رسانده است.

تامین بیش از  ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام پالایشگاه از سوی مرکزانتقال شهیدبهشتی/ به صفر رساندن احتمال آلودگی فرآورده‌های نفتی با کنترل کیفیتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید حشمت الله امیری در جریان بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان اظهار داشت: مرکز انتقال نفت شهید بهشتی در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان اصفهان با ارتفاع یک هزار و ۶۹۷ متر از سطح دریا در کنار پالایشگاه اصفهان واقع شده است. این مرکز پایانه خط ۳۲ اینچ مارون - اصفهان و ۱۶ اینچ نائین – اصفهان محسوب می شود.

رئیس مرکز انتقال نفت شهید بهشتی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: این شرکت روزانه ۵۵۰ هزار بشکه نفت خام با طی مسافت ۴۳۰ کیلومتر از طریق خط لوله ۳۰ تا ۳۲ اینچ خوزستان از طریق خط مارون- اصفهان دریافت می‌کند.

وی اعلام کرد: این در حالی است که روزانه ۱۲۰ هزار بشکه فرآورده های نفتی تولیدی پالایشگاه بندرعباس با طی مسافت ۹۸۵ کیلومتر از طریق خط لوله ۱۶ اینچ نائین – اصفهان از منطقه جنوب شرقی انجام می گیرد.

امیری از تامین ۳۷۰ هزار بشکه نفت خام مورد نیاز پالایشگاه اصفهان در روز خبر داد و گفت: روزانه ۲۴۰ هزار بشکه مازاد نفت خام به منطقه تهران با طی مسافت ۳۷۱ کیلومتر و از طریق خط لوله ۲۴ اینچ برای تامین خوراک پالایشگاه تهران و تبریز ارسال می‌شود.

وی گفت: روزانه ۱۲۰ هزار بشکه فرآورده نفتی تولیدی پالایشگاه اصفهان به منطقه تهران با طی مسافت ۳۷۱ کیلومتر و از طریق خط لوله ۱۸ اینچ انجام می گیرد.

گفتنی است از بخش مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی شماره ۷ اصفهان، آزمایشگاه کیفت مواد خام نفتی، بخش حفاظت الکترونیک و اتاق مخابرات بازدید صورت گرفت.

در ادامه آرش پور بندری رئیس آزمایشگاه مرکز انتقال نفت شهید بهشتی خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان گفت: با توجه به کنترلهای کیفی ٢٤ ساعته فرآورده های نفتی در آزمایشگاه این منطقه،به جرات می توان گفت که هیچ فرآورده در منطقه خطوط لوله اصفهان وجود ندارد که بدون کنترل کیفیت منتقل شود.

آرش پور بندری افزود: در این آزمایشگاه حدود ١٥ مورد فعالیت آزمایشگاهی از جمله مانیتورینگ کامل روغن توربین پمپها، کنترل خطوط رسید و برداشت، مخازن پالایشگاه انجام می شود.

وی با بیان این که عملیات در این آزمایشگاه یک خودآزمایی محسوب می شود، عنوان کرد: فرآورده ای که تحویل می گیریم دارای مشخصات خاصی است که با انجام آزمایشهای لازم و کنترل کیفیت با همان مشخصات خاص تحویل داده می شود.

به صفر رساندن احتمال آلودگی فرآورده‌های نفتی با کنترل کیفیت

پوربندری افزود: در مخازنی که عملیات دریافت (رسید) فرآورده نفتی انجام می شود،به منظور تلاقی نکردن مواد با یکدیگر در خطوط لوله، آزمایشهایی انجام  می شود که در صورت تشخیص آلودگی، این مهم برطرف خواهد شد.

رئیس آزمایشگاه مرکز انتقال نفت شهید بهشتی خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان،تصریح کرد: کنترل روغن توربینها به منظور تشخیص زمان تعویض آن و تعمیر توربین را از جمله فعالیتهای مهم این آزمایشگاه  خواند و گفت: هم اکنون تمام آزمایشهای مربوط به روغن شرکت خطوط لوله و مخابرات در این آزمایشگاه انجام می شود.

پوربندری با بیان این که این آزمایشگاه از سال ٨٥ در منطقه اصفهان راه اندازی شده است،اعلام کرد: در چند سال گذشته این آزمایشگاه به تجهیزات مدرن و به روز دنیا مجهز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار