لاریجانی در پیامی به رؤسای مجالس کشورهای جهان در مورد اوضاع یمن:

گسترش تحرکات گروه‌های تروریستی در یمن اوضاع این کشور را پیچیده تر می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اوضاع یمن به رؤسای مجالس کشورهای جهان نامه نوشت.

پیام رییس مجلس به روسای مجالس کشورهای جهان در مورد اوضاع یمنبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اوضاع یمن به رؤسای مجالس کشورهای جهان نامه نوشت.

متن نامه به شرح ذیل است:
 
السلام علیکم رحمه الله و برکاته
 
با اهدای بهترین درودها، همان‌طور که مطلع می‌باشید از تاریخ 1394/1/16 شاهد حملات گسترده نظامی از سوی ائتلافی متشکل از برخی کشورها به یمن می‌باشیم.
 
در این حملات علاوه بر مراکز نظامی، زیرساخت‌های اقتصادی کشور یمن مورد هدف قرار گرفته.
 
همچنین تعداد زیادی از غیرنظامیان و مردم بی‌گناه یمن از جمله کودکان و زنان کشته و مجروح شده‌اند.
 
جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف و نگرانی عمیق از حمله نظامی گسترده هوایی به قلمرو یمن و تبعات سیاسی، امنیتی و انسانی آن، عملیات‌های انجام شده را تعرض به حریم یک کشور عضو سازمان ملل متحد می‌داند.
 
بدیهی است توسل به بهانه‌های واهی برای آغاز تهاجم نظامی به حریم و تمامیت یک کشور مغایر با اصول منشور ملل متحد و موازین شناخته شده بین‌المللی است و در صورت پذیرش این روش، صلح و امنیت و جهانی به مخاطره خواهد افتاد.
 
حملات و عملیات‌های نظامی در حالی علیه مردم بیگناه این کشور صورت می‌پذیرد که اصلی‌ترین منبع نگرانی در داخل یمن گسترش تحرکات گروه‌های تروریستی است. این حملات اوضاع یمن را پیچیده‌تر ساخته و موجب تقویت تروریست‌ها و افزایش تهدید آنها برای جامعه بین‌المللی خواهد بود.
 
عالیجناب؛
 
جمهوری اسلامی ایران در چارچوب موازین بین‌المللی و اصولی خود بر توقف فوری هرگونه عملیات و اقدام نظامی علیه یمن و ارسال فوری کمک‌های امدادی، شامل غذا، دارو و امکانات پزشکی و سایر اقلام مورد نیاز مردم از سوی کشورهای منطقه و جامعه جهانی اصرار ورزیده و تاکید دارد هیچ طرفی نباید مانع رسیدن اینگونه کمک‌ها با سازوکارهای شناخته شده صلیب سرخ جهانی به مردم یمن شود.
 
در پایان خاطرنشان می‌سازد بهترین و مؤثرترین راه‌حل برون رفت از مشکلات به وجود آمده در یمن راهکار سیاسی مبتنی بر گفت‌وگو بین تمامی طرف‌های یمنی می‌باشد و در این راستا از کشورهای دوست انتظار می‌رود علاوه بر به کار گرفتن مساعی خود برای پایان دادن به تهاجم نظامی، تلاش نمایند گفت‌وگوهای ملی میان تمام گروه‌های سیاسی در یمن تحت نظارت دبیرکل سازمان ملل در یک محل بی‌طرف برای پایان دادن به اختلافات و شکل‌گیری یک نظام دموکراتیک در این کشور هر چه سریعتر آغاز شود.
 
از خداوند متعال برای جنابعالی سلامتی و تندرستی مسئلت می‌نمایم.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار