در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

همراهی برخی بانکی‌ها با موسسات فاقد مجوز/ برای کاهش نرخ سود بانکی نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرد

مدیرعامل بانک صادرات گفت: برای کاهش نرخ سود بانکی نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور کار کارشناسی توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در حال انجام است.

همراهی برخی بانکی‌ها با موسسات فاقد مجوز/ برای کاهش نرخ سود بانکی نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرداسماعیل لله گانی مدیر عامل بانک صادرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم در کشور ضرورت دارد بانک ها هم به منظور افزایش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و کاهش تدریجی نرخ سود بانکی به شکلی که در شبکه بانکی و در اقتصاد تاثیر شوک گونه نباشد، همراهی کنند اما باید همه‌ ملاحظات کارشناسی که مد نظر بانک مرکزی است در نظر گرفته شود تا کاهش نرخ سود بانکی صورت گیرد.

کاهش زیاد نرخ سود بانکی، مشکلی برای سپرده‌گذاران خرد

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه بیشتر سپرده‌گذاران سیستم بانکی خرد هستند کاهش زیاد نرخ بانکی موجب ایجاد مشکلاتی برای آنها خواهد شد. اما در خصوص تسهیلات، بانک مرکزی نرخ عقود مبادله‌ای را حداکثری اعلام می‌کند اما در خصوص عقود مشارکتی با توجه به نوع فعالیت بیشتر، میزان سود‌آوری حداقلی را برای آن تعیین خواهد کرد.

نمی توان نرخ دقیقی برای سود بانکی اعلام کرد

لله گانی در ادامه تصریح کرد: برای کاهش نرخ سود بانکی نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور کار کارشناسی توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در حال انجام است که مطمئناُ اعلام خواهد شد اما در کل شبکه بانکی کشور، هم در خصوص کاهش نرخ سود بانکی، تسهیلات و کاهش تورم باید هماهنگی صورت گیرد.

همراهی برخی بانکی‌ها با موسسات فاقد مجوز

وی با بیان اینکه موسسات غیرمجازی که در سطح کشور فعالیت دارند بخشی از نقدینگی کشور را در اختیار دارند، گفت: شبکه بانکی کشور اگر تصمیمی می‌گیرد، در جهت اتحاد و همبستگی سیستم بانکی است اما هنگامی که موسسات این شرایط را رعایت نمی‌کنند بعضاً برخی بانک‌ها مجبور می‌شوند با موسسات همراه شوند.

مدیرعامل بانک صادرات در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به نظارت و کنترل بانک مرکزی این اتفاق در حال کاهش است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، سود ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار