جان کری: توافق با ايران در نشست گروه هفت بررسی می‌شود

وزیر خارجه آمریکا گفت بحران اوکراین و توافق با ایران در نشست سران گروه هفت بررسی می‌شود.

جان کری: توافق با ايران در نشست گروه هفت بررسی می‌شودبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه گروه هفت در شهر لوبک آلمان در جمع خبرنگاران گفت: «ما گفتگوهای امروز را با بیان مواضع خود درباره مذاکرات با ایران آغاز خواهیم کرد؛ همچنین باید درباره اوضاع خاورمیانه، (تهدید) داعش، اوضاع عراق و سوریه بحث و تبادل نظر کنیم. »

اشتاین‌مایر افزود ما درباره آثار تغییرات آب و هوایی برای سیاست خارجی، ثبات کشور‌ها و روابط بین الملل گفتگو خواهیم کرد. 

 «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: گروهی که اکنون در زمینه چالش‌های اساسی که با آن روبرو هستیم، نقش حیاتی دارد. در زمینه مسائل داعش، یمن، خاورمیانه، سوریه، اوکراین و لیبی، نظرات هر یک از کشورهای حاضر در اینجا اهمیت فوق العاده‌ای برای حل و فصل هر یک از این مناقشه‌ها دارد. 

جان کری افزود: «مسائل بسیاری وجود دارد که امروز باید درباره آن‌ها صحبت کنیم؛ البته بزرگ‌تر از همه در نظر ما، به پایان رساندن مذاکرات (هسته‌ای) با ایران در طول دو ماه و نیم آینده خواهد بود. دیروز در واشینگتن بر سر ورود کنگره به این مقوله، مصالحه شد. همه شرکای ما که اینجا حضور دارند، نقش حیاتی را در رسیدن به جایی که امروز در آن قرار داریم، ایفاء کرده‌اند. بنابراین، به علت همکاری و شراکت فوق العاده‌ای که در این لحظه در گروه هفت خود را نشان داده است، قدردانی می‌کنم. »

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار