مجتهد خبر داد؛

سعود الفیصل ۳ بار درخواست استفعا کرده است

فعال عربستانی افشا کننده مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از استعفای مکرر وزیر خارجه این کشور خبر داد و اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد از بخش‌های مختلف وزارت خارجه به وسیله «سعود الفیصل» اداره نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «مجتهد» فعال عربستانی  -- که در شبکه‌های اجتماعی شهرت بسیاری را به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان کسب کرده است -- از استعفای مکرر وزیر خارجه این کشور خبر داد.

مجتهد در تویتر خود نوشت: «سعود الفیصل» به دلیل بیماری و همچنین مخالفت با فرمان‌هایش و با توصیه‌های «محمد بن نایف» (جانشین ولیعهد و وزیر کشور) و «محمد بن سلمان» (وزیر دفاع) -- که کوچک‌تر از او هستند-- ۳ بار درخواست استعفا کرده است.

مجتهد --که بسیاری او را از افراد نزدیک و یا وابستگان ناراضی خاندان آل سعود می‌دانند --خاطرنشان کرد: «بیش از ۹۰ درصد از وزارت خارجه و بخش‌ها و نهادهای مربوط به آن، به وسیله سعود الفیصل اداره نمی‌شود.» 

سعود الفیصل (۷۵ ساله) از ۴۰ سال قبل وزیر خارجه عربستان است. وی تا کنون بیش از ۶ بار عمل ستون مهره انجام داده و بیماری و ناتوانی جسمی او در کنفرانس‌های مطبوعاتی و اجلاس‌ها کاملا مشخص است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار