هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران+جدول رده بندی؛

پدیده اجازه نداد استقلال به گل برسد/مرزبان به تساوی راضی شد/سپاهان ترمز لوکومتیورانان را در نقش جهان کشید

در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران استقلال و پدیده به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی بدون گل پایان یافت.

استقلال و اولین فینال چهارگانهبه گزارش گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار در روز جمعه آغاز  شد که آبی‌پوشان پایتخت نیز در همین روز میزبان پدیده مشهد بودند.

استقلال 0 - 0 پدیده/ورزشگاه آزادی

هفته بیست و هفتم لیگ برتر، استادیوم آزادی تماشاگر : 3 هزار نفر

داور: علیرضا فغانی
به اکبر صادقی (31) از پدیده؛ امیرحسین صادقی (40) از استقلال اخطار داد.

**حنیف عمران‌زاده در این دیدار از علیرضا فغانی کارت زرد دریافت کرد.

مدافع استقلال با دریافت این کارت دیدار آینده آبی‌پوشان مقابل صبا را از دست داد.


** استقلال:

 محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هرایر مگویان، خسرو حیدری(75 سید محسن کریمی)، هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی، جاسم کرار، آرش برهانی(46 محمدرضا خرسندنیا)، سجاد شهباززاده و غلامرضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

** پدیده:

مجتبی روشنگر، محمد نژادمهدی، اکبر صادقی، محمد غلامی، یونس شاکری، ایگور پراهیچ، مسعود نظرزاده(85 سعید قزلگچلی)، محمدمهدی نظری(68 زوران کنزوویچ)، محمد فرامرزی، بهادر نسیم اف و میلاد غریبی(79 معین عباسیان)

سرمربی: علیرضا مرزبان

حواشی دیدار:

**
جیمی جامپ بازی ذوب‌آهن و استقلال این بار با لباس آبی و صورت رنگ شده در ورزشگاه حاضر شد. وی تصمیم داشت از جایگاه تماشاگران به زمین مسابقه وارد شود که پیش از ورود به زمین توسط ماموران دستگیر شد.



دقیقه 2: بهادر نسیم اف ازبکستانی پشت مدافعان استقلال صاحب فرصت شد که دخالت هرایر مگویان این فرصت را گرفت. پدیده ها روی این صحنه اعتقاد داشتند مدافع ارمنستانی استقلال مرتکب خطای پنالتی شده است.


دقیقه 22: فروزان با مهار ضربه ایستگاهی پدیده، بلافاصله تیمش را در فاز ضد حمله قرار داد که حمله سه نفره امید ابراهیمی، کرار در نهایت با ضربه خسرو حیدری به بیرون رفت.


دقیقه 40: اشتباه کرار در میانه میدان، موقعیت خوبی را در اختیار پدیده‌ای‌ها در ضد حمله قرار داد که در نهایت ضربه یونس شاکری با کمترین اختلاف ممکن از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 44: یونس شاکری بار دیگر صاحب فرصت شوتزنی شد و ضربه اش را محسن فروزان به زیبایی مهار کرد تا در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی در نیمه اول این تیم گلی دریافت نکند.

دقیقه 70: استقلال روی پاس عمقی شهباززاده و فرار عنایتی درون محوطه جریمه به گل دست یافت که حسین طالقانی با بالا بردن پرچم خود این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه 85: ارسال کرنر جاسم کرار با ضربه سر حنیف عمران زاده همراه شد که روشنگر استقلال را در رسیدن به گل ناکام و توپ را مهار کرد.

دقیقه 89: شوت راه دور بهادر نسیم اف با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.



** گفتگو با برخی بازیکنان این دیدار؛

عنایتی: از شعارها ناراحت می شویم
 
غلامرضا عنایتی مهاجم استقلال امروز پس از تساوی بدون گل مقابل پدیده گفت: نتوانستم برابر تیم سابقم گل بزنم.
ولیتلاش می کنیم تا پایان فصل  و در یک بازی باقی مانده سهمیه بگیریم.

وی در ادامه اظهار داشت: طرفدار انتظار دارد تیم نتیجه بگیرد و حق دارد.هواداران  از کسی که در زمین بازی می‌کند انتظار دارند . آنها را مورد خطاب خود قرار می‌دهند. ما مشکلی با این موضوع نداریم.  هر صدایی که از روی سکوها بیاید را روی چشم می‌گذاریم.

وی ادامه داد:هواداران مشوق ما هستند.از شعارها ناراحت می شویم اما به آنها می گوییم که تلاش مان را کردیم و جذابیت فوتبال همین است و گاهی اوقات تلاش ها نتیجه نمی دهد.


عنایتی گفت:
ما شانس قهرمانی را از دست دادیم اما سه هفته از لیگ باقی مانده و تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم.بعضی وقت‌ها آن چیزی که برنامه‌ریزی شده را نمی‌توان در زمین پیدا کرد، این هم از جذابیت‌های فوتبال است.

بیگ زاده:به اعتراض هواداران فقط می خندم

 
هاشم بیگ زاده که در بازی با پدیده در پست جدیدی بازی کرد بعد از بازی در خصوص شعار هواداران صحبت کرد و گفت:
باید در بازی هایمان ببریم و احتیاج به برد داشتیم اما نتوانستیم ببریم. من از شرایط جدول خبر ندارم و سه بازی دیگر مانده و ما امیدوار هستیم.

بیگ زاده بعد از این تساوی گفت:سال سختی برای هواداران، بازیکنان و کادر فنی بود و امیدوارم با کسب نتیجه در سه دیدار پایانی آبرومندانه فصل را تمام کنیم.همه به یک نوع مقصر هستند نمی‌شود با این نتایج فقط کادر فنی و بازیکنان را مقصر دانست باید این مسئله بررسی شود،

بیگ زاده در خصوص شعار هواداران گفت:ما هنوز امیدوار هستیم تا هواداران راضی باشند و فصل را آبرومندانه را تمام کنیم. هواداران حق دارند و دوست دارند تیم شان نتیجه بگیرند.ولی بیشتر شعارها غیرمنطقی ست.

وی ادامه داد:تماشاگران باید عقلانی اعتراض کنند نه اینکه احساسی باشند. ما تلاش مان را می کنیم و کم نمی گذاریم. همه مقصر هستیم و تمام مشکلات از اول فصل دست به دست بهم داد. به اعتراض هواداران فقط می خندم.



نوری: بدشانسی گریبانگیر تیم مان شده  است
 

نوری بعد از تساوی مقابل مشهدی ها گفت: بدشانسی گریبانگیر تیم ما شده و در چند بازی اخیر با بدشانسی نتوانستیم امتیاز بگیریم .

وی افزود:حتی در مواردی
در دقیقه 90 موفق به گلزنی شدیم  که به نظرم زیاد هم جالب نیست.

نوری اظهار داشت:
بازیکنان تمام تلاش خود را می‌کنند اما توپ‌هایمان به درون دروازه نمی‌رود، امیدورام در سه بازی این نتایج را جبران کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم این شرایط درست شود. شرمنده هواداران هستیم و امیدوارم جبران کنیم.


عمران‌زاده: اسمش این است که یک میلیارد قرارداد می‌بندیم


مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: ما یک میلیارد قرارداد می‌بندیم اما به ما ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون هم در پایان فصل نمی‌دهند.

حنیف‌ عمران‌زاده گفت:  از شعار هواداران مبنی بر بی‌غیرت خواندن بازیکنان عصبانی هستم و بسیار ناراحت! من نمی فهمم یعنی چه!

وی اظهار داشت:‌ شما می‌توانید از محرم نویدکیا و پژمان منتظری بپرسید که من چه قراردادهایی را رد کردم که در استقلال بمانم.من 500 میلیون از سال گذشته طلبکارم، حالا با این شرایط ما را بی‌غیرت می‌خوانند، دمشان گرم!

وی  افزود: اسمش این است که یک میلیارد قرارداد می‌بندیم .یک میلیارد با ما قرارداد می‌بندند اما درنهایت 300، 400 میلیون هم نمی‌دهند.

سپاهان 3 – 0 راه آهن/ورزشگاه فولادشهر

هفته بیست و هفتم لیگ برتر، ورزشگاه فولاد شهر

داور: اشکان خورشیدی به کریمی (26) موسی اف (42)
خلعتبری (51) از سپاهان، کوهنورد (55) رضائیان (76) از راه آهن اخطار داد.

سپاهان:


شهاب گردان، علی احمدی، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، سعید قائدی فر (84 پسوس)، فوزیل موسی اف، امیرحسین کریمی، محرم نویدکیا (62 رسول نویدکیا)، علی کریمی، محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی (66 پاپی)

سرمربی: حسین فرکی

راه آهن:

ایگور ننزیچ، فرشاد فرجی، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، رامین رضاییان، بهادر عبدی (69 مجتبی شیری)، سیامک کوهنورد، موتومبا (76 کلاه کج)، عباس محمدرضایی، میلاد محمدی و امین منوچهری

سرمربی: فرهاد کاظمی


حواشی دیدار:

محمدرضا خلعتبری بعد از اینکه در بازی با پرسپولیس در لیست سپاهان قرار نداشت امروز در ترکیب ثابت برابر راه آهن به میدان رفت.

دقیقه 19:روی سانتر دقیق موسی اف توپ به شریفی رسید و بدون اینکه توپ به زمین برخورد کند او با روی پا به شکل خطرناکی ضربه زد که دروازه بان حریف توپ را در آغوش گرفت.


** دقیقه 31 : یک – صفر(سپاهان) پریرا خودش این موقعیت را ساخت و با پاس روبه عقب محرم نویدکیا توپ به شریفی رسید که او با پاس عالی توپ را جلوی دروازه فرستاد و پریرا گل زد.


شهاب گردان دروازه بان سپاهان بعد از گل تیمش سجده شکر بجا آورد.

دقیقه 50:پریرا در محوطه جریمه توپ را به محرم رساند که شوت او از بالای دروازه به اوت رفت.


** دقیقه 60: دو – صفر(سپاهان)مهدی شریفی

دقیقه 70: رسول نویدکیا در موقعیتی تک به تک شوت زد که دروازه بان برگشت داد و توپ دفع شده به پریرا رسید که او نتوانست دروازه خالی را باز کند.

**
دقیقه 73: سه – صفر(سپاهان)لوسیانو پریرا

دقیقه 93:شوت ایستگاهی رامین رضائیان با فاصله کمی از بالای دروازه به اوت رفت.


این دیدار 3 بر 0 به سود سپاهان پایان یافت.

نفت مسجد سلیمان 0 – 0 استقلال خوزستان/ورزشگاه شهید بهنام محمدی

هفته بیست و هفتم لیگ برتر، ورزشگاه شهید بهنام محمودی

داور: احمد صالحی به درویشی (79) از نفت مسجد سلیمان؛ باصفا (92) از استقلال خوزستان اخطار داد.

** نفت مسجد سلیمان:


 گئورگی گئورگیف، جلال عبدی (82 چراغی)، حمید بوحمدان، محمود تیغ نورد، سعید سالارزاده، میلاد جعفری (55 درویشی)، حسین مالکی، کیوان امرایی، حمزه حدادی، میلاد زنیدپور (70 کرملاچعب)، الکساندر پاشنکو

سرمربی: بهروز مکوندی

**استقلال خوزستان:

دیاکیته، محمد طیبی، موسی کولی بالی، مجید حیدری، مهدی مومنی، میثم مجیدی، میثم بائو (80 ایمان باصفا)، روح اله سیف الهی، محسن بیات، میثم دورقی (54 سیدصالحی)، حمداله ابدام (89 خنیفر)

سرمربی: عبداله ویسی


حواشی دیدار:

بازی این دو تیم از حساسیت ویژه ای برخوردار بود و با احتیاط ویژه ای از جانب هر دو تیم آغاز شد.

 دقیقه 17 – مهدی مومنی، پشت محوطه شش قدم نفتی ها صاحب توپ شد و در حالی که می توانست دروازه این تیم را باز کند، ضربه خود را از کنار دروازه گئورگیف به بیرون زد.

دقیقه 40 – کیوان امرایی از جناح چپ حرکت سریعی را به سمت دروازه اهوازی ها انجام داد و در نهایت پاس عرضی خطرناکی را روی دروازه استقلال فرستاد که برای این تیم ایجاد موقعیت خطرناکی کرد اما دیاکتیه این توپ را هم مهار کرد.


دقیقه 57 – پاشنکو در محوطه جریمه استقلالی ها صاحب توپ شد و ضربه خود را به صورت خطرناکی به سمت دروازه این تیم زد که از کنار دروازه دیاکیته به بیرون رفت.

دقیقه 61 – حمله استقلالی ها با ضربه خطرناک و محکم مومنی ادامه یافت که این موقعیت را گئورگیف به زیبایی مهار کرد.


این دیدار بدون گل پایان یافت.


گسترش فولاد 0 – 0 صبای قم/ورزشگاه اختصاصی گسترش

هفته بیست و هفتم لیگ برتر، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داور: حسین زرگر به باتیستا (12) از گسترش فولاد، کوشکی (18) و فرشید باقری (54) فراهانی (83)  از صبا اخطار داد.

** گسترش فولاد:

 داود نوشی صوفیانی، علیرضا میرشفیعیان، محسن حسینی، محمدامین درویشی، مصطفی اکرامی ، امید نظامی پور، لئوناردو پیمنتا، میثم نقی زاده، جابر انصاری، مگنو باتیستا و محمد ابراهیمی

سرمربی:فراز کمالوند

** صبای قم

  میلاد فراهانی، هادی شکوری، ابوالفضل ابراهیمی (3+90 کرمی)، حسین بادامکی، ایوب کلانتری (85 کاظمیان)، محمدامین آرام طبع، مسعود حق جو ،جلال الدین علی محمدی، وحید علی آبادی، حسین کوشکی و فرشید باقری (85 اوسانی)

سرمربی:مهدی تارتار
 

حواشی دیدار:


گسترش فولاد برای اینکه کارش برای بقا در لیگ به روز آخر نکشد به سه امتیاز این بازی نیاز داشت.

**مرتضی اسدی کاپیتان گسترش فولاد به دلیل اخراج در بازی با پدیده اخراج شده بود در این بازی محروم است و علیرضا میرشفیعیان به جای او به میدان رفته است.

دقیقه 36:روی فرار بازیکن صبا توپ به باقری رسید و او در موقعیتی تک به تک ضربه زد که مدافعان آشفته گسترش توپ را به بیرون زدند.

دقیقه 45: شوت سنگین محمد ابراهیمی روی یک ضربه کاشته را فراهانی دروازه بان صبا به سختی به صورت ناقص دفع کرد و در برگشت مدافعان صبا توپ را به بیرون زدند.

دقیقه 75:شوت محکم پیمنتا از پشت محوطه جریمه را دروازه بان صبا باز هم به کرنر فرستاد.

دقیقه 81 : پاس پشت پای اکرامی در محوطه جریمه به ابراهیمی رسید تا با یک پاس عمقی جابر انصاری را در موقعیت تک به تک قرار دهد.

این دیدار بدون گل پایان یافت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۱۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای بیگ زاده :هواداران تیم به بازیکن مطرحی مثل شما که به گفته خودتان حتی از شرایط جدول بازیها بی اطلاع است و به شعار هوادارن متعصب تیم فقط میخندد با چه لقب و اصطلاحی باید شما را صدا بزنند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین بهمنی یه استقلالی از ایران از اهواز
۱۸:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
تا دنیا دنیاست آبی مال ماست
ما قهرمانیم و جام تو دستای ماست
آخرین اخبار