حجت الاسلام و المسلمین علوی:

رقبای سیاسی از تخریب دیگران بپرهیزند/دولت یازدهم در پی وحدت ملی است

وزیر اطلاعات با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: باید تمام اندیشه ها و توانایی ها را در مسیری قرار داد که رقابت های سیاسی در یک فضای سیاسی و مثبت انجام شود و کسانی که می خواهند در این مسیر حرکت کنند، باید توانمندی های خود را بیان کنند و از تخریب دیگران بپرهیزند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان شفت استان گیلان اظهار کرد: با رعایت احکام شرع، چارچوب قانون و حفظ کرامت انسانی، رقابت های سیاسی ارزشمند خواهد شد. 

حجت الاسلام علوی گفت: مسیر پیشرفت در چارچوب اخلاق است و باید ادب، اخلاق و همدلی در مسیر خدمتگزاری، رونق بخشی و در جهت نیکی، خدمت به مردم شهید داده، هم افزایی و اخلاق مداری برداشته شود. 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: عزت ملت مسلمان ایران در گرو همدلی و همزبانی است.

وی با بیان اینکه مکتب متجلی اسلام، اختلاف را نهی کرده، اضافه کرد: بنا به فرموده امام علی (ع) خداوند به هیچ ملتی بر اساس اختلاف و تفرقه ، عزت نداده است. 

وزیر اطلاعات با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرموده اند که وارد درگیری نشوید، چرا که ملت های قبلی که اختلاف داشتند، هلاک شده اند. 

وی ادامه داد: نقد و انتقاد در فرهنگ اسلامی، بسیار ارزشمند است آنجایی که امام صادق (ع) فرموده اند؛ «محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند» و انتقاد آن است که مورد نقد همراه با احترام، ادب و حرمت گذاری به شخصیت ها باشد. 

حجت الاسلام علوی در ادامه برقراری امنیت را یک نوع عبادت خواند و گفت: اولین ایجاد کننده امنیت، ذات مقدس احدیت است و رهآورد حکومت امام زمان (عج) اجرایی شدن حکومت دینی و امنیت است. 

وی تصریح کرد: باید روز به روز تلاش کنیم در جامعه برادری و وحدت باشد که مایه افزایش امنیت، رونق اقتصادی و عزتمندی ایران اسلامی خواهد شد. 

وی افزود: دولت یازدهم در پی وحدت ملی است و راهبرد دولت این است که همه فرزندان این آب و خاک در همین نظام و زیر پرچم ولایت و رهبری، فعالیت سیاسی را در سالی که در آن انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، انجام دهند. 

وی در پایان به تلاش موثر دولت تدبیر و امید برای ایجاد و وحدت ، همدلی و برادری بین مردم و جریان های سیاسی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار امسال و در فضای کنونی ایجادشده توسط دولت در زمینه مودت، برادری و همدلی، مهر تاییدی بر اقدامات همدلانه و امیدوارانه دولت یازدهم زدند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دولت ، باشگاه ، خبرنگاران ، علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار