آموزش به نوجوانان در اروپا برای افزایش فرزند آوری

در چارچوب یک پروژه آموزشی ۲۵ دانش آموز دانمارکی در رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال تحت آموزشهای ویژه قرار گرفته اند که آنها را در آینده به سمت فرزند آوری بیشتر ترغیب می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نیویورک تایمز گزارشی از یک کلاس درسی درباره مسائل جنسی برای نوجوانان 13 و 14 ساله منتشر کرده که در آن تاکید آموزشها بر تشویق دانش آموزان برای فرزند آوری مورد توجه قرار گرفته است.

در این گزارش با اشاره به معضل پیری جمعیت در اروپا و برخی دیگر از کشورهای توسعه یافته، بحران اقتصادی و بیکاری را به عنوان یکی از عمده ترین دلایل عدم تمایل جوانان به فرزند آوری می داند.

متوسط سنی کسانی که بین 20 تا 65 سال سن دارند در اروپا دو برابر متوسط جهانی است. با وجود این درباره موضوع جمعیت وحدت نظر وجود ندارد و برخی برنامه ها و تلاش های افزایش جمعیت مخالف اند. این مخالفت ها عموما با توجیه محدودیت های بازار کار صورت می گیرد. پژوهشگر یک موسسه تحقیقاتی جمعیت در بروکسل بر این باور است که کاهش جمعیت هزینه های عمومی دولت را کاهش می دهد و از این نظر به اقتصاد کمک می کند.

این در حالیست که برخی دیگر از صاحب نظران بر این باور اند که این حجم از کاهش جمعیت به کمبود نیروی کار در بازار منجر می شود. کاهش نیروی کار به کاهش رشد اقتصادی منجر خواهد شد و وضعیت کنونی آینده کشورهایی مانند دانمارک را تهدید می کند. این تهدید تا حدی است که موسسات غیر دولتی در راستای افزایش جمعیت در این کشور فعال هستند و راهکارهای مختلفی مورد پژوهش قرار گرفته است.

ضرورت افزایش رشد جمعیت در دانمارک باعث شده تا موسسات پژوهشی مختلفی سبک زندگی زناشویی در این کشور را مورد پژوهش و نقد قرار دهند و به دنبال راهکارهایی برای تغییر این سبک زندگی در آینده بگردند. برگزاری کلاس های آموزشی مسائل جنسی برای نوجوانان که مشوق فرزند آوریست از جمله فعالیت های این موسسات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار