پلیس فتا اعلام کرد؛

به درخواست كاربرانی كه نمی‌شناسید، پاسخ ندهید!!

پلیس فتا طی خبری چند نکته از خطراتی که می‌تواند در فضای مجازی برای‌مان رخ دهد را اعلام کرد، برای اینکه در دام کلاهبرداران و سارقان فضای مجازی نیفتید همراه دریچه باشید.

به درخواست كاربرانی كه نمی‌شناسید، پاسخ ندهید!!
به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند. سرهنگ حسین رضایی با ارائه هشدارهای سایبری ویژه "والدین و فرزندان" ادامه داد: به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

وی ادامه داد: والدین برخرید و استفاده از بازی­‌های رایانه­‌ای فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و فرهنگ استفاده صحیح از رایانه و بخصوص بازی­‌های رایانه‌ای را به فرزندان خود بیاموزند.

رضایی ضمن تاكید بر این موضوع كه فرزندان باید بدانند افراد آنلاین ممکن است آن شخصی که معرفی می‌کنند نباشند گفت: از نرم افزارهای پرنتال کنترل برای کنترل فرزندانتان در اینترنت استفاده کنید و پروفایل فرزندان خود را در صفحات وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی اینترنتی چک کنید.

سرهنگ رضایی تصریح كرد: مراقب پیامک‌های برنده شدن در طرح‌های نوروزی باشید و در صورت مواجه شدن با چنین پیام‌هایی با پلیس فتا تماس بگیرید. رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان كرد: بطور کل والدین می‌توانند با یک رفتار دوستانه قوانین مربوط به استفاده از رایانه و اینترنت را در خانه وضع کنند تا از آسیب های آتی پیشگیری گردد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار