شیراز؛

ترویج و گسترش استفاده از نژاد گوسفند سانن در فارس

یکی از برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی استهبان فارس ترویج و گسترش استفاده از نژاد گوسفند سانن معروف به گاو کوچک یا فقرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بوستانی مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: این گوسفند علاوه بر اینکه میزان شیر دهی اش از 5 تا 10 برابر گوسفندهای معمولی است،  چند قلو زایی آن نیز شهرت بسیاری دارد و با افزایش دفعات زایمان، تعداد نوزادان به چهار قلو هم می رسد.

وی با بیان اینکه این نژاد اقتصادی بوده و با توجه به درآمد زایی خوبی که دارد می تواند مقدمات اشتغال زایی عده زیادی را فراهم کند افزود: این گوسفند استقامت بدنی پایینی دارد و توانایی راهپیمایی در چراگاه ها و کوه ها را مانند نژاد بومی ندارد.

این مسئول گفت: درمراحل بعدی نژاد سانن با نژاد بومی تکثیر می شود تا نوزاد متولد شده مزایای هر دو نژاد را دارا باشد، در حال حاضر تعدادی از دامداران اقدام به خرید و نگهداری از این نژاد کرده اند و تاکنون چند نسل از فرزندان این دو نژاد متولد شده اند ،که تاکنون نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

بوستانی افزود: سانن نام نژاد گوسفندی است که از کشور سوئیس و از دره ای به نام سانن وارد ایران شده و دارای مزایای منحصر به فردی است که در صورت آمیخته شدن نژاد آن با نژاد بومی منطقه و در صورت سازگاری نژاد آمیخته شده با شرایط این منطقه، ارزش اقتصادی دامداری را بیش از پیش بالا می برد.

همچنین قرایی کارشناس امور دام جهاد کشاورزی شهرستان استهبان با بیان اینکه طول دوره شیر دهی این نوع نژاد 300روز است افزود: این نوع نژاد در طول این دوره شیردهی بین 900تا 1500کیلوگرم شیر تولید می کند.

وی افزود: گوسفند نژاد سانن 15 اسفند 93 وارد شهرستان استهبان شده است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: گسترش ، نژاد ، گوسفند ، سانن ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
چه خوب بود