خانواده‌ای از تبار کشور‌ همسایه ماهیانه 90 میلیون یارانه دریافت می‌کردند/ پلیس ایران: تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد

فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول از دستگیری 7 تبعه غیرمجاز دریافت کننده یارانه خبر داد و گفت: اتباع غیرمجاز نزدیک به 9 میلیون تومان یارانه دریافت کردند.

خانواده‌ای از تبار کشور‌ همسایه ماهیانه 90 میلیون یارانه دریافت می‌کردند/ پلیس ایران: تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان ادامه داردبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی‌اکبر اژدری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان، بیان داشت: روزهای گذشته در پی وصول اخبار مختلف در خصوص فعالیت چندین تبعه یکی از کشورهای همسایه که با استفاده از اسناد جعلی به صورت غیرمجاز در این شهرستان زندگی می‎کنند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پس از اقدامات اطلاعاتی گسترده متوجه شدند که این افراد با استفاده از اسناد هویت جعلی و غصبی و به نام‎های غیرواقعی یا نام‎ افراد دیگر اقدام به دریافت شناسنامه برای اعضای خانواده خود کرده‎‎اند.

فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول تأکید کرد: در روند انجام تحقیقات، مأموران به این نکته نیز دست یافتند که این افراد در مجموع با استفاده از این مدارک و اسناد ماهیانه نزدیک به 9 میلیون تومان یارانه دریافت می‎کنند.

اژدری بیان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی اخبار مورد نظر، با هماهنگی مراجع قضایی، این افراد طی چند عملیات هدفمند و پلیسی، در محل سکونتشان دستگیر شدند.

به گفته وی، در این میان هفت نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول تصریح کرد: مأموران پس از بازرسی از محل سکونت متهمان موفق به کشف انواع اسناد هویتی متعلق به افراد غیر یا اسناد هویتی جعلی شدند.

اژدری متذکر شد: متهمان در اعترافات خود در خصوص نحوه به دست آوردن این اسناد بیان کردند که یا اسناد را از خانواده متوفیانی که اسناد هویتی فرد فوت شده را باطل نمی‎کردند، تهیه کرده یا با استفاده از شگردهای مختلف اسناد را جعل می‎کردند.

وی در پایان ابراز کرد: همچنان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عوامل احتمالی همکاری با متهمان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
سلام کاش درسیستان که هزاران نفرافغانی هستند که یارانه دریافت می کنندولی مسئولین ما بی خیالند یکنفر که مشاهده مکنید 20فرزند دارد به والله مال خودش نیست شناسنامه ای گیر آورده وبرای تمام برادر زاده واقوام نزدیکش شناسنامه گرفته واز بیت المال ویارانه استفاده می کند که افاغنه می باشند
آخرین اخبار