بلینکن: درصورت تغيير رفتار ايران از تعامل با این کشور استقبال می‌کنیم/ ایران فرماندهی درگیری‌های یمن را در دست ندارد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت اگر توافق هسته ای با ایران به تغییر رفتار این کشور کمک کند، واشینگتن از تعامل گسترده تر با ایران استقبال می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های آمریکایی، "آنتونی بلینکن " معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت اگر توافق هسته ای با ایران به تغییر رفتار ایران در منطقه و جهان کمک کند، واشینگتن از تعامل گسترده تر با ایران استقبال می کند.

بلینکن چهارشنبه شب در مجمعی در واشینگتن گفت: تعامل گسترده تر بین واشینگتن و تهران، هدف اصلی یا نتیجه پیش بینی شده مذاکرات هسته ای فعلی با ایران نیست.

وی در عین حال افزود اگر توافق منجر به این نتیجه گیری در ایران شود که پایبندی به هنجارها و اصول نظام بین المللی به نفع پیشبرد اهداف تهران خواهد بود ، این گامی مثبت است. اگر چنین نتیجه ای حاصل شود، ما در این باره بررسی و از آن استقبال می کنیم.»

بلینکن ادامه داد:« اگر دورنمای ایران دارای سلاح های هسته ای از بین برود، بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه برطرف خواهد شد. اگر ایران سلاح های هسته‌ای می ساخت  تعدادی از همسایگانش نیز تشویق می شدند این کار را انجام دهند.»

این اقدامی است که به گفته بلینکن منجر به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می شود.

بلینکن با اشاره به نگرانی شرکای آمریکا در خاورمیانه درباره نفوذ ایران در یمن افزود: آمریکا اعتقاد ندارد ایران فرماندهی و کنترل مناقشه یمن را در اختیار داشته باشد.

بلینکن در ادامه مدعی شد:  "اگر ایران واقعا به پایان دادن به مناقشه یمن علاقمند باشد، تدارک رسانی و حمایت از انصار الله را متوقف و از نفوذ خود بر آنان برای تشویقشان به بازگشت به گفتگوی سیاسی استفاده می کرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا- مرگ بر امریکا- مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار