سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن:

واردات باید در خدمت تولید داخلی باشد/ خرید کالای غیر ایرانی اقتصاد کشور را ضعیف می‌کند

روح الله عباسپور گفت: اگر می‌خواهیم وارداتی را به کشور انجام دهیم، باید واردات در خدمت تولید باشد و از ورود کالاهای لوکس و غیر ضروری اجتناب کنیم.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اقتصاد مقاومتی مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی است، یعنی بتوان از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور استفاده نمود.

وی افزود: اقدام به خرید کالاهای غیر ایرانی  می‌تواند در جهت تضعیف وضعیت اقتصادی کشور باشد، زیرا اقتصاد به بازار نیاز دارد و به دلیل قرار داشتن کشور در وضعیت تحریم و محرومیت‌هایی که در بازار وجود دارد، با خرید کالاهای داخلی می‌توان از آن حمایت کرد.

وی ادامه داد: واردات باید در خدمت تولید باشد و از ورود بعضی از کالاهای لوکس و غیر ضروری که نقشی که در اقتصاد کشور و زندگی مردم ندارد خودداری کنیم و تنها  مواد اولیه‌ای را که تولیدات ما را فعال می‌کند وارد کنیم.

عباسپور همچنین در خصوص دلایل واردات در حجم وسیع گفت: مقداری از آن به سیاست‌های دولت و بخش خصوصی بستگی دارد، وارد کننده‌های بخش خصوصی به خرید ارزان و گران فروشی می‌اندیشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از واردات کالای لوکس جلوگیری کرد در حالی که ورود و صدور کالا آزاد است، اظهار داشت:‌ دولت اگر در بحث قاچاق جدی ورود پیدا کند و ورود و خروج کالا تنها از طریق گمرگ صورت گیرد و تعرفه های سنگین‌تری را در نظر بگیرد، می‌تواند در این امر موثر واقع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار