رئیس جمهور در مراسم روز ارتش:

ارتش ایران مظهر نیروی مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است/ دکترین ما دفاعی است/ کسانی که بذر کینه در منطقه کاشتند به زودی پاسخش را دریافت می‌کنند + فیلم

رئیس جمهور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب تا امروز در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

سخنرانی رئیس جمهور آغاز شدبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل به مناسبت 29 فروردین ماه (روز ارتش و تجلیل از نیروی زمینی) به ایراد سخنرانی  پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: امروز را به ملت بزرگ ایران به فرماندهی کل نیروهای مسلح مقام معظم رهبری و به همه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همه خانواده‌های ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب تا امروز در همه صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی‌رسید؛ ارتش در میان دو راه خواست یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم بر این کشور و هم چنین استعمارگران به ویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام و رهبر معظم انقلاب این دومین را انتخاب کرد و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در روزهای بعد از پیروزی انقلاب هم نیروهای ارتش همواره برای دفاع از انقلاب و کشور در صحنه مقاومت ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: امروز دلاوران نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس و خلیج عدن از دریای عمان تا دریای مدیترانه آب‌های آزاد، اقیانوس‌ها با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران دلاورانه حضور خود را در دریاها ثبت می‌کنند، اما این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و کشتیرانی و امنیت راه‌‌ها و آبراه‌های دریایی است.

وی ادامه داد: هیچ کس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست، هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد:‌ رزمایش ارتش یا رزمایش سپاه مایه آرامش مردم منطقه است.

حجت‌‌الاسلام روحانی اظهار داشت: دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیستند بلکه دکترین نظامی و دفاعی هستند.

وی افزود: استراتژی ما همواره یک استراتژی بازدارندگی فعال است، بازدارندگی برای صلح و امنیت در کشور و در کشورهای منطقه است.

رئیس جمهوری کشورمان افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری در سایه خود اتکایی، نوع‌آوری امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در منطقه هستند، اما این قدرت بزرگ نظامی هدفش صلح و امنیت است.

حجت‌‌الاسلام روحانی گفت: هدف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تجاوز و نه حمله به مظلومان و کودکان است بلکه این نیروهای مسلح همواره درپی دفاع از مظلومین هستند.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نمونه ارتش مقتدر و نیروی مسلح مقتدر و صلح خواه در منطقه هستند.

رئیس جمهوری کشورمان افزود: از ارتش ایران دیگران می‌آموزند که دنبال فتنه در این منطقه نباشند به پیرمردها، پیرزن‌ها و کودکان مظلوم در یمن حمله نکنند چرا که حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی‌آفریند.

حجت‌‌الاسلام روحانی گفت: حمله به مردم مظلوم ننگ به دو جهان برای متجاوزین بوجود خواهد آورد، چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنند فرصتی که ملت ما و نیروهای مسلح  بوجود آورده است.

وی ادامه داد: چرا دست دوستی، برادری و آشتی به سوی ملت‌های دیگر دراز نمی‌کنند کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها در سوریه، لبنان و عراق به چه معنا است.

رئیس جمهوری کشورمان افزود: بمباران مردم مظلوم و بی‌گناه یمن به چه معناست دنبال چه هدفی می‌گردید، آیا کشتن کودکان برای شما قدرت‌آفرینی می‌کند. 

حجت‌الاسلام روحانی گفت: شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح این سرزمین علی‌رغم قدرت و اقتدارشان هدفشان صلح و امنیت در سراسر این منطقه است، ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان همه در خط رهبری معظم، فرمانده کل قوا در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند و ما علی رغم قدرت تابع قانون هستیم.

وی ادامه داد: این که شما می‌بینید در فناوری صلح آمیز هسته‌ای ما راه مذاکره را انتخاب کرده‌ایم، خواستیم به دنیا و منطقه نشان دهیم که هیچ مشکلی در این منطقه و جهان نیست که پای میز منطق و مذاکره حل نشود، خواستیم به دنیا بگوییم یک ملت مقتدر اجرای قانون را افتخار خود می‌داند، به همه مقررات بین‌المللی برای صلح آمیز بودن و برای اعتماد جهانی در فناوری صلح آمیز انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این که ملت ایران اهل تجاوز نیست گفت: ما هیچ تجاوزی را نخواهیم پذیرفت، ملت بزرگ ما راه توسعه خود را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به سال "دولت، ملت همدلی و همزبانی" تصریح کرد: امسال سال همدلی، همزبانی همکاری و هماهنگی در کنار یکدیگر است، همواره نیروهای مسلح ما در کنار مردم، همدل با مردم و دولت بودند، امسال این ظهور و بروز بیشتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: همه ما با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی کشورمان دفاع می‌کنیم، هدف دلاوران، امیران سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی‌مان یک چیز است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و عالم است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار