سرلشکر فیروز آبادی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

سربازان دیپلماسی، پیشگامان صلح‌/ قدرت نظامی ایران در مقابل تهدیدات/ آمریکا برای داعش سلاح نریزد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر منطق دیپلماسی درک نشود و طرف مقابل بخواهد دیپلماسی را کنار بزند، نیروهای مسلح برای جانبازی به میدان می‌آیند و با قدرت دفاعی خود، متجاوز را ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، «سرلشکر سید حسن فیروزآبادی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت، دولت و نیروهای مسلح با جدیت در جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند و همه اعم از دولت و نیروهای مسلح سرباز ولایت هستند.

وی یادآور شد: سربازان دیپلماسی در هر کشوری پیشگامان صلح هستند و وزیر امورخارجه در سنگر دیپلماسی نقش آفرینی می‌کند و تلاش دارد تا درگیری نظامی رخ ندهد و نیروهای مسلح با اقتدار و اوج آمادگی از دیپلماسی پشتیبانی می‌کنند و این بدان معناست که اگر منطق دیپلماسی درک نشود و طرف مقابل بخواهد دیپلماسی را کنار بزند، نیروهای مسلح برای جانبازی به میدان می‌آیند و با قدرت دفاعی خود، متجاوز را ناکام خواهند گذاشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره اینکه عربستان از ایران خواسته تا از حمایت حوثی‌ها دست بردارد، یادآور شد: این حرف خنده‌داری است و رژیم سفاک عربستان سعودی امروز با همه تسلیحات علیه ملت یمن اقدام می‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: این درحالی است که از جمهوری اسلامی ایران در یمن اثری نیست و مردم در یمن قیام کردند و حقوق مردم سالارانه خود را طلب می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عربستان باید دست از آتش بردارد و از دشمنی با ملت یمن پرهیز کند، اظهار داشت: امروز حوثی و غیرحوثی در یمن مطرح نیست و ملت یمن یکپارچه قیام کرده است.

سرلشکر فیروزآبادی یادآور شد: اگر آمریکا و عربستان به ایران نسبت‌هایی را می‌دهند فرافکنی می‌کنند و جمهوری اسلامی مدافع خواسته‌های ملت‌های منطقه است و این عربستان سعودی است که زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و باید به آن‌ها گفت که شما زیرساخت‌های یمن را تخریب نکنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری درباره تهدید نظامی اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: وزیر دفاع آمریکا خواسته‌های سیاستمداران آمریکایی را پیاده می‌کند و گزینه نظامی آمریکا در زمان بوش کوچک و جاهل نیز مطرح بود؛ اگرچه قدرت نظامی ایران جای مطرح کردن چنین تهدیداتی را باقی نمی‌گذارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آمریکا درباره همکاری برای مبارزه با تروریست‌های داعش اعلام آمادگی کرده، گفت: ما تا آنجایی که به یاد داریم از آمریکایی‌ها همکاری ندیدیم و آمریکا هواپیماهای خود را در فرودگاه‌های داعش به زمین می‌نشاند و برای این گروه تروریستی سلاح ارسال می‌کند و سپس عذرخواهی می‌کند که این پذیرفتنی نیست.

سرلشکر فیروزآبادی یادآور شد: نیروهای مردمی که علیه جنایتکاران داعش اقدام می‌کنند هر اقدامی که از دستشان بر می‌آید را انجام می‌دهند و آمریکا مدعی است که با داعش می‌جنگد، اما تاکنون اقدامات آنها معنی همکاری را نداده و مقامات آمریکایی می‌توانند در مقابله با داعش اقدام کنند.

وی درباره موضوع روسیه و اوکراین و تحریم‌ آمریکایی‌ها و غربی‌ها گفت: آمریکا و غرب با تحریم به دنبال سلطه بر ملت‌ها هستند و روسیه درباره سامانه اس 300 با ایران همکاری می‌کند و این طبیعی است چون پوتین منطقی و جهان‌شناس بوده و سامانه اس 300 یک سامانه تهاجمی نیست و ایران برای دفاع از آن استفاده می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: روس‌ها تصمیم داشتند تا اس 400 را به چین و اس 300 را به ایران بدهند، زیرا دولت آمریکا در منطقه با ملت‌های منطقه در حال جنگ است و هدف آمریکا تسلط بر منطقه غرب آسیا و کشورهای جهان اسلام بوده که منافع دلاری در پس آن نهفته است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار