معاون کیفی سازمان ملی استاندارد:

واردات كالاهای بی‌کيفيت سخت‌تر می‌شود

ممدوحی گفت: برای تسهیل صادرات، گواهی‌نامه‌های استاندار کالا بر اساس استاندارد کشور هدف یا استاندارد ملی ایران صادر می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا ممدوحی افزود: کالاهای وارداتی هم یا باید استاندارد ملی ایران را کسب کند یا مطابق استاندارد کشورهای اروپایی و صاحب نام آسیایی باشد.

وی با اشاره به رتبه بندی کیفی کالا و خدمات در کشور تصریح کرد: این اتفاق منجر به برند سازی و افزایش صادرات کشور می شود.

معاون سازمان ملی استاندار از امضا تفاهم نامه با کشورهای همسایه خبر داد و افزود: با 5 کشور در سال 93 کمیسونهای استاندارد را تشکیل دادیم که روشهای اجرایی این تفاهم نامه ها امسال محقق می شود.

ممدوحی با اشاره به این که امسال پذیرش گواهینامه های استاندارد را در عراق اجرایی می کنیم ، گفت: پیش از این در پذیرش استاندارد کالاهای ایرانی در عراق مشکلاتی وجود داشت که این موضوع امسال برطرف می شود تا صادرات به عراق با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی خصوصی سازی را از وظایف معاونت کیفی سازمان ملی استاندارد خواند و تصریح کرد: 82 شرکت بازرسی واردات و صادرات را تایید صلاحیت کردیم که وظایف تصدی گری سازمان را در این بخش انجام می دهد.

وی از امضای تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد با گمرک خبر داد و افزود: با امضای این تفاهم نامه واردات کالاها تسریع شده اما از واردات کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارد جلوگیری خواهیم کرد.

معاون کیفی سازمان ملی استاندارد با اشاره به تایید صلاحیت 79 شرکت استانی برای کنترل کیفی کالاهای داخلی ، گفت: با مناطق آزاد کیش و قشم تفاهم نامه همکاری امضا کردیم تا کنترل های لازم بر روی کالاهای وارداتی از این مناطق صورت گیرد.

وی ادامه داد: تاکید ما در بخش واردات روی مواد غذایی و کالاهای با ایمنی و سلامت بالاست که در دو مرحله مبدا و مقصد کنترل می شود تا مردم مطمئن باشند کالاهای مصرفی آنها مشکلی ندارد.

معاون استاندار با اشاره به این که خودروهای وارداتی هم مانند خودروهای تولید داخل باید استانداردهای این سازمان را رعایت کنند تا اجازه ترخیص به آنها داده شود ادامه داد: خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی هم مانند خودروهای تولید داخل باید استانداردهای این سازمان را رعایت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار