تربیت نوین انصراف می‌دهد؟

فینال مسی‌ها در اهواز/سیاه جامگان در سایه مس رفسنجان

هفته 21 لیگ دسته یک در 2 روز متفاوت برگزار می‌شود.

فینال مسی‌ها در اهواز/سیاه جامگان در سایه مس رفسنجانبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازی‌های گروه الف دوشنبه 31 فروردین و رقابت های گروه ب سه شنبه برگزار خواهد شد.

این هفته فینال تیم‌های صدر جدولی است و هر تیم که بتواند 3 امتیاز کسب کند به لیگ برتر صعود می‌کند از طرفی سقوط تیم‌هایی از جمله تربیت نوین یزد، ایرانجوان بوشهر و نیروی زمینی هم قطعی است. در گروه الف فولاد اهواز و مس کرمان فینال دارند و اگر شاگردان میثاقیان فولاد را شکست دهند اختلاف امتیازشان با صدر جدول یک امتیاز می‌شود و رسیدن اهوازی‌ها به لیگ برتر دشوار خواهد شد، از طرفی هم شهرداری اردبیل و نفت و گاز برای حضور در مرحله پی اف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در گروه ب هم تیم صدرنشین مس رفسنجان به خاطر بازی با تیم اتکا که انصراف داده استراحت می‌کند و شاگردان بکوویچ خود را برای هفته آخر آماده خواهند کرد، نفت آ‌بادان و سیاه جامگان هم برای رسیدن به صدر جدول باید از سه حریفان بگذرند و دیگر تیم‌هایی که احتمال سقوط دارند برای کسب امتیاز بازی تلاش می‌کنند.

*هفته 21 لیگ دسته یک گروه الف دوشنبه 31 فروردین

آلومینیوم- استقلال اهواز 16:45
فولاد اهواز- مس کرمان 16:45
فجر سپاسی- گیتی پسند 16:45
شهرداری اردبیل- نفت و گاز گچساران 16:45
نساجی مازندران- تربیت نوین یزد 16:45
ایران جوان بوشهر- نیروی زمینی 16:45

*گروه ب سه شنبه 1 اردیبهشت

نفت آبادان-راهیان کرمانشاه 16:45
داماش گیلان- شهرداری بندرعباس 16:45
گل شهر سیرجان- سیاه جامگان 16:45
پارسه تهران- پاس همدان 16:45
فولاد یزد- شهرداری تبریز 16:45

*بازیکنی که سرمربی استقلال شد

حسین سید صالحی مربی استقلال اهواز از سمت خود استعفا داد، این مربی به دلیل اینکه استقلال نتیجه خوبی مقابل گیتی پسند نگرفت ترجیح داد از اصفهان به اهواز نرود و قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. به همین خاطر مسئولان باشگاه استقلال صابر میر قربانی را به عنوان مربی انتخاب کردند.

وی بازیکن تیم استقلال هم هست که چند وقتی به دلیل مشکلات مالی این تیم را ترک کرده بود.

*پاداش در انتظار مسی‌ها

بنا به عملکرد خوب تیم مس کرمان مسئولان این باشگاه برای اینکه روحیه بازیکنان  را بالا ببرند قرار است طی روزهای آ‌ینده مبالغی را به حساب بازیکنان مس واریز کند. این در حالی است که شاگردان میثاقیان با 35امتیاز در جدول لیگ گروه الف جایگاه دوم را تصاحب کرده‌اند و احتمال صعودشان به لیگ برتر زیاد است.

*بی پولی محرض 7تیم لیگ یک

اکثر تیم های لیگ دسته یک با مشکل مالی رو به رو هستند و حتی این مشکلات باعث شده برخی از بازیکنان تیم هایی که کمبود بودجه دارند اعتصاب کنند. شهرداری اردبیل، ایرانجوان بوشهر، استقلال اهواز، تربیت نوین یزد، آلومینیوم هرمزگان، اتکا و فجر سپاسی  ازجمله لیگ یک دسته هستند که از نظر مالی تامین نمی‌شوند و همین موضوع باعث ناراحتی بازیکنان و کادر فنی تیم های فوق شده است و بارها مسئولان استان به باشگاه‌های بی پول کمک مالی کردند یا بعضا مربیان پول توجیبی به بازیکنان پرداخت کرده‌اند.

*با توجه به بی پولی؛ تربیت نوین به قائم شهر می‌رود

قائم مقام باشگاه تربیت نوین یزد قول داده که هر طور شده تیم را مقابل نساجی مازندران به میدان بفرستند. این در حالی است که تربیت نوینی‌ها که مشکل مالی دارند و از طرفی هم سقوطشان به دسته پایین تر قطعی شده نمی‌خواستند به قائم شهر سفر کنند اما پس از تماس مسئولان سازمان لیگ و مسئولان برگزاری مسابقات لیگ یک قائم مقام باشگاه تربیت نوین وعده داده پول سفر به قائم شهر را تهیه خواهد کرد.

*جدول گلزنان لیگ دسته یک تا هفته بیستم

در جدول گلزنان لیگ یک در گروه الف و ب عیسی آل کثیر و مهدی زهیری بیشترین گل را به حریفان زده‌اند و رقابت این دو مهاجم تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

10 گل: عیسی آل کثیر(آلومینیوم)
8گل: شهرام گودرزی(فجر سپاسی)
7گل:امیر زیکانی، حسین بیت سعید(فولاد نوین اهواز)، امین قاسمی نژاد(گیتی پسند)
6گل: علی اصغر عاشوری(فولاد نوین)، احمد زنده روح(مس)
5گل: عبدالکریم اسلامی(مس کرمان)، بهنام بیرانوند(تربیت نوین) ، فرشید علیزاده(نفت و گاز گچساران)، حمید کاظمی(گیتی پسند) ، موسی شهبازی(شهرداری اردبیل)
4گل: افشین دانشیان(نفت و گاز گچساران) ، شاهین مجیدی(نساجی)، ابراهیم کوه افکن، روح اله نعمتی(شهرداری اردبیل)، پیمان میری(نیروی زمینی)، جعفر بذری(آلومینیوم)

*گروه ب
9گل: رحیم مهدی زهیری(نفت آبادان)
5گل: سجاد حیدری مقدم، امین متوسل زاده(مس رفسنجان)
4گل: حمید غلامی، حسین زامهران(سیاه جامگان) ،محسن آذرباد(پاس) ، میلاد پور صف شکن(پارسه)، احسان پیرهادی(شهرداری تبریز)

*آزمایش دوپینگ از چهار تیم لیگ یکی

هر هفته از 4 تیم لیگ دسته یک آزمایش دوپینگ می‌گیرند، به دلیل حساسیت بالایی که بازی‌های لیگ دارند کمیته مبارزه با دوپینگ پس از پایان هر بازی از بازیکنان چهار تیم آ‍زمایش دوپینگ می‌گیرند.

گفتنی است؛ هفته گذشته بازیکنان تیم های مس کرمان، نفت و گاز گچساران، شهرداری اردبیل و ایران جوان بوشهر تست دوپینگ دادند.

*بگوویچ: پارسه را ببریم قهرمان لیگ می‌شویم

بگوویچ سرمربی مس رفسنجان گفت:‌ این هفته با استراحت خودمان را برای بازی با پارسه آماده می‌کنیم و اگر هفته آخر پارسه را شکست دهیم قهرمان لیگ دسته یک خواهیم شد و با توجه به آمادگی تیم فکر می‌کنم قهرمانی مس کار دشواری نباشد و فینال قهرمانی هفته دیگر برگزار خواهد شد.

وی افزود: تا هفته دیگر مصدومان تیم هم به تمرینات اضافه می‌شوند و شرایطمان بهتر خواهد شد.

*ربیعی: اگر با این شرایط معجزه کردیم

محمد ربیعی سرمربی شهرداری اردبیل گفت: بازی سختی با نفت و گاز گچساران داریم باید از امتیاز میزبانی استفاده کنیم و امتیاز لازم را به دست آ‌وریم، خود مردم اردبیل هم می دانند ما با این شرایط معجزه کردیم و با توجه به بی پولی شهرداری را در بالای جدول نگه داشتیم و گر 6امتیاز بگیریم شانس حضور در مرحله پلی اف را داریم و امیدوارم بتوانیم از حقمان دفاع کنیم.

*دست نشان: شنیدیم تربیت نوین به قائم شهر نمی آید

نادر دست نشان سرمربی نساجی گفت:‌ شنیدیم که تربیت نوین نمی خواهد به قائم شهر بیاید و پی بردیم به خاطر مشکل مالی نمی‌توانند بازی کنند. البته ما با تمام قوا آماده هستیم و تمرینات را پشت سر می‌گذاریم و اسیر حاشیه نمی‌شویم.

وی افزود: باید هر طور شده در هفته پایانی لیگ را با پیروزی به اتمام برسانیم.

*موسوی: یک امتیاز هم بگیریم قهرمان می‌شویم

کوروش موسوی سرمربی فولاد اهواز گفت: در بازی با مس کرمان اگر حتی یک امتیاز هم بگیریم قهرمان لیگ دسته یک خواهیم شد اما به دلیل داشتن 12بازیکن مصدوم شرایطمان سخت می‌شود با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به لیگ برتر صعود کنیم و امتیاز لازم بدست آوریم، چون نمی‌خواهیم کارمان به هفته آخر برسد و این بازی حکم فینال را دارد و بدون شک با توان کامل به میدان می‌رویم.

*حنطه: برای بقا در لیگ باید نفت را ببریم

علی حنطه سرمربی راهیان کرمانشاه گفت: نفت ‌آبادان برای اینکه جزء‌ مدعیان قهرمانی باشد باید سه امتیاز بگیرد و ما هم برای فرار از سقوط به لیگ دسته 2 به 6 امتیاز نیاز داریم و به همین دلیل با تمام توانمان به آبادان می‌رویم.

وی افزود: امسال ما در لیگ از بازیکنان جوان استفاده کردیم و نتیجه هم گرفتیم اما بدشانسی گریان گیر راهیان شد و در خیلی از بازی‌ها با اشتباهات داوری امتیاز از دست دادیم.

*راهیان با 8 غایب به آبادان می‌رود

2 تیم نفت آبادان و راهیان کرمانشاه برای برگزاری هفته 21 لیگ دسته یک سه شنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت، این در حالی است که تیم راهیان 8بازیکن خود را در اختیار ندارد.

طلایی منش، حامد حاجتی،احمد حاجتی، احمد پوری، حجازی، داوودی و دو بازیکن دیگر را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و با توجه به این موضوع شرایط کرمانشاه برای بقا در لیگ یک سخت می‌کند.

*خدریان: بازیکن استقلال را سرمربی کردند

حبیب خدریان سرمربی سابق استقلال اهواز گفت: 2 هفته است از استقلال جدا شدم و استعفایم را به مدیر عامل باشگاه دادم البته مربی جدید این تیم هم از سمتش استعفا داد و استقلال در شرایط خوبی به سر نمی‌برد البته به من گفتند که در استقلال بمانم اما هر طوری بود که دیگر نمی‌توانستیم ادامه دهم و با توجه به این موضوع صابر میرقربانی بازیکن استقلال به عنوان سرمربی تیم را در بازی آخر لیگ هدایت خواهد کرد.

*سنجری: امسال در لیگ یک موفق نبودم

احمد سنجری سرمربی نفت و گاز گچساران گفت:‌ امسال موفق نبودم و بر خلاف سال‌های گذشته که تیم‌های پایین جدول را در لیگ نگه داشتم اما با نفت و گاز نتوانستم نتایج خوبی کسب کنم البته امیدمان به 6 امتیاز دو بازی آخر لیگ است و برای اینکه سقوط نکنیم باید شهرداری را شکست دهیم و فکر می‌کنم بازی سختی با این تیم پیش رو داریم.

*تیم گاز گچساران شنبه به اردبیل می‌رود، سه شنبه به رشت

تیم فوتبال نفت و گاز شنبه به اردبیل می‌رود و یکشنبه در ورزشگاه شهرداری یک جلسه تمرین را پیشت سر می‌گذارد و سه شنبه شاگردان احمد سنجری از اردبیل به رشت می‌روند.

*اهوازی‌ها با 12 مصدوم به دنبال قهرمانی

فولاد اهواز، در هفته‌های پایانی لیگ با شرایط خاصی روبرو است. این تیم در حال حاضر 12 مصدوم و یک محروم مصطفی ماهی دارد و شاگردان موسوی کار سختی برای قهرمانی در گروه الف لیگ دسته یک در پیش رو دارند. باید دید در چند روز باقی مانده تا آغاز هفته 21 مصدومان به بازی می‌رسند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار